Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder sporløst forsvunnet!

Lollipopp

Recommended Posts

Jeg skal i alle fall ikke gå fra Tulla på trappa! Hørtes veldig ekkelt ut. Å komme ut etter å ha vært inne en tur, og plutselig er hunden borte. Da har jo noen måttet stå og følge med på deg - merkelig at hundene ikke har reagert! I alle fall at schäferen ikke har bjeffet eller noe..?

Men det er jo snakk om bestillingstyveri, eller i alle fall tyveri av hunder som virket som "gode" hunder - premierte. Og da er det ingen fare for vår del, haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-3602-1205416537.jpgJeg hadde en whippet hannhund som forsvant 2. juledag 2006.

Jeg bodde i tønsberg en periode og min mor passet han, hun hadde hatt han løs på tur og han stakk av. Hun og kjæresten lette hele natten og jeg dro rett hjem til oslo for å lete. Han var spor løst forsvunnet, vi hørte aldri noen ting til tross for at vi hengte opp lapper overalt.

Han var chip merket og hadde telefonnr på halsbåndet. Vi har hatt mange hunder opp igjennom årene og mange som har stukket på tur, men de har alltid kommet tilbake. Enten de har kommet tilbake selv eller at noen har ringt privat personer eller viking.

Han er dypt savnet fortsatt. Kunne bare ønske jeg visste hvor han er og hvordan tilstanden hans er. Lever han? eller er han dø? Dette er nok svar jeg aldri kommer til å få:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-3602-1205416537.jpgJeg hadde en whippet hannhund som forsvant 2. juledag 2006.

Jeg bodde i tønsberg en periode og min mor passet han, hun hadde hatt han løs på tur og han stakk av. Hun og kjæresten lette hele natten og jeg dro rett hjem til oslo for å lete. Han var spor løst forsvunnet, vi hørte aldri noen ting til tross for at vi hengte opp lapper overalt.

Han var chip merket og hadde telefonnr på halsbåndet. Vi har hatt mange hunder opp igjennom årene og mange som har stukket på tur, men de har alltid kommet tilbake. Enten de har kommet tilbake selv eller at noen har ringt privat personer eller viking.

Han er dypt savnet fortsatt. Kunne bare ønske jeg visste hvor han er og hvordan tilstanden hans er. Lever han? eller er han dø? Dette er nok svar jeg aldri kommer til å få:) :)

utrolig merkelig! :)

Kunne ikke et rovdyr tatt hann da?. (men da måte jo noen funnet kroppe hans)

Synes jeg var utrolig merkelig at hann bare skulle forsvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på: Hvis dette er rasehunder som er avlshunder, vil det ikke være vanskelig å forfalske stamtavlen? For det er vel stamtavlen som er verdt mye penger?

Det der har jeg også ofte lurt på. De aller fleste idag vil jo ha hund med papirer (merk: de aller fleste). Og hvis man sender inn til registrering må det jo være vanskelig å jukse på reg.nr. og sånne ting. I hvertfall her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da mikrochip kan forfalskes den. Veldig enkelt egentlig. de har en chip avleser skjekker hvor chippen er også bare tar de den ut. Så setter de inn en ny chip som tilsvarer den "nye" stammtavlen hans. Og vips har du en super god hund på utstilling med en ikke så bra stammtavle. Ergo den for en ny stammtavle ikke dens egen med andre eiere på. Dette er fryktelig vanskelig å få tak i de hundene igjen desverre og de befinner seg nok ikke i norge. Og jeg må si at når jeg leser om dette med innbrud gruer jeg meg veldig til å flytte til drammen 1. april i enebolig. Spesielt med tanke på bjeffende hunder ved veranda døren og slikt når vi ikke er hjemme! :closedeyes:

Det eneste positive med dette er at jeg tror at på slike bestillingstyverier at hunden i alle fall for det "godt" *les* ender ikke opp død eller slik i en grøftekant drept på kamphund trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har en "ubrukelig" hannhund :) Blir rent skremt jeg! Den eneste verdifulle tispa jeg har hatt hadde/har egen tyverialarm, ikke pokker om fremmede hadde klart å stjele henne og komme uskadet og umerket fra det...

Uff, må være grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini er aldri ute av mitt syne i såfall...

Synes det er triste greier... :) hvet ikke hva jeg skulle gjort hvis noen hadde tatt Tini.. Liker ikke høre om dette.. har mareritt noen ganger om slikt. brå våkner å kjekker om Tini her der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig merkelig! :)

Kunne ikke et rovdyr tatt hann da?. (men da måte jo noen funnet kroppe hans)

Synes jeg var utrolig merkelig at hann bare skulle forsvinne..

Det er det vi synes også, kjempe merkelig, vi har også vært i kontakt med synske, taxi sentralen, politiet osv, men har ikke blitt noe videre klok av det.... Jeg tror og håper at han ligger i en varm sofa krok og har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vi synes også, kjempe merkelig, vi har også vært i kontakt med synske, taxi sentralen, politiet osv, men har ikke blitt noe videre klok av det.... Jeg tror og håper at han ligger i en varm sofa krok og har det bra!

veldig merkelig, vis noen bare har tatt hunden deres og bare tatt den som sin egen uten og lure på om noen hadde mistet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig merkelig, vis noen bare har tatt hunden deres og bare tatt den som sin egen uten og lure på om noen hadde mistet den?

joda det er merkelig! men det er jo veldig mye merkelige mennesker som er der ute. Det er jo en del folk som ikke har greie på hund og som kanskje synes synd på hunden fordi han var så tynn..... kanskje de tror han ble sultet hos meg, hvem vet... jeg har jo ingen anelse, det er jo det som er helt grusomt, og ikke vite NOEN ting liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Uff, her driver de med oppdrett av puddler og ja, har tre tisper ståendes ute. Ja, vi blir nok alle mer vaktsomme her... det er helt forferdelig. Vesla er jeg livredd for og miste. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være forskjellige årsaker til hundetyverier: Noen stjeler hunder av populære raser for å selge dem videre eller avle på dem, noen "kidnapper" hunder og krever løsepenger. Når det gjelder mynder, er det visstnok ikke helt uvanlig at de stjeles for å brukes til jakt og lurcher-avl. Tror ikke det er så aktuelt i Norge, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Åhh, jeg blir så irritert. Det er innmari skummelt at man i en og annen tid, rettere sagt hele døgnet må sitte vakt over bikkja si. Når jeg tenker meg om så vil nok de ikke tørre og nærme seg disse bikkjene her på gården. De skal dessuten bjeffe på alt og alle og da er det jo bare og ta en ekstra titt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kjenner jeg at jeg blir mektig irritert og lei meg her...

stakkars mennesker.

.Får lime meg fast til mine egne...

man skyd tydligvis ikke så mange middler i sdlike saker...

forferdelig for eierene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...