Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundehold i Follo kontra Trondheim


Tøfflus

Recommended Posts

Hentet fra NKK's sider:

Follo: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1205159755711

Trondheim: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1205158657492

Trondheim har skjønt det, mens Follo fremdeles "famler i blinde".

Klart at et hundehold ikke skal føre til sjenanse for naboer etc, men å innføre begrensinger på antall er vel ikke veien å gå?

Og her snakker jeg ikke om type "samler", men et normalt, sunt hundehold med "tilfeldigvis" flere enn tre hunder.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir direkte provosert av dette. Det er ikke antall hunder som er problemet, det er HVORDAN hundeholdet er.

EN useriøs hundeeier med 2 hunder kan være til mye mer bry enn en seriøs oppdretter med flere hunder.. sistnevnte kan ofte også mer om hunder og atferd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg uenig her. Har faktisk ikke noe problem med en begrensning på tre hunder. Det er heller ikke noe motsetning mellom det Follo og Trondheim gjør. Begrensningen gjelder kun i tettbygde strøk og åpner for dispensasjonssøknader.

Ja, noen personer kan være plager med bare to (eller en) hund og det blir definitivt ikke noe bedre når disse folka får enda flere hunder!

Man kan selvsagt si at det ikke er antallet som er problemet. Akkurat som det ikke egentlig er noe problem at folk kjører i 150km/t på E18 bare de er flinke bilførere. Det er heller ikke noe problem i seg selv at folk drikker alkohol eller spiller på automater.

Men det ene følger det andre og jeg må innrømme at blandt de jeg vet om som har 4+ hunder så reagerer jeg svært ofte på hundeholdet dems og det er svært ofte problemer med bjeffing, uopdragne hunder, småfarlige og ubehagelige episoder osv. Hundene har også en skummel tendens til ikke å få nok oppmerksomhet så en begrensning kan absolutt være til dyras beste!

Maks tre hunder per husstand i tettbygde strøk som utgangspunkt bør være mer enn nok og vil hjelpe mange dyr mot "samlere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg uenig her. Har faktisk ikke noe problem med en begrensning på tre hunder. Det er heller ikke noe motsetning mellom det Follo og Trondheim gjør. Begrensningen gjelder kun i tettbygde strøk og åpner for dispensasjonssøknader.

Ja, noen personer kan være plager med bare to (eller en) hund og det blir definitivt ikke noe bedre når disse folka får enda flere hunder!

Man kan selvsagt si at det ikke er antallet som er problemet. Akkurat som det ikke egentlig er noe problem at folk kjører i 150km/t på E18 bare de er flinke bilførere. Det er heller ikke noe problem i seg selv at folk drikker alkohol eller spiller på automater.

Men det ene følger det andre og jeg må innrømme at blandt de jeg vet om som har 4+ hunder så reagerer jeg svært ofte på hundeholdet dems og det er svært ofte problemer med bjeffing, uopdragne hunder, småfarlige og ubehagelige episoder osv. Hundene har også en skummel tendens til ikke å få nok oppmerksomhet så en begrensning kan absolutt være til dyras beste!

Maks tre hunder per husstand i tettbygde strøk som utgangspunkt bør være mer enn nok og vil hjelpe mange dyr mot "samlere".

problemet er IKKE antall hunder. Det er hundeholdet (gir meg ikke enda:) ) Samlere kan bare flytte ut på landet, så kan de ha så mange hunder de vil.

Det br stilles KRAV til hundeholdet for å få ha flere enn disse tre hundene. PÅ samme måte som det egentlig bør stilles krav til hundehold generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...