Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar Hundemat

Guest Maritus

Recommended Posts

Min erfaring med fôret er at det er et skikkelig bra fôr. Hunden min fungerte kjempebra på det! :icon_confused: Men min negative erfaring er at hunder blir lei NP etter kort tid. Min hund nekta å spise det mer etter 4 mnd, og jeg har hørt andre fortelle det samme. VH derimot blir hun aldri lei.

En annen negativ erfaring er at NP stinker noe ****** i kjøleskapet, mens VH derimot lukter overkommelig...

100% uenig!

Jeg synes V&H lukter helt grusomt. Oppbevarer NP i en isboks, det gir ingen lukt eller ekle bloddammer i kjøleskapet, slik som V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% uenig!

Jeg synes V&H lukter helt grusomt. Oppbevarer NP i en isboks, det gir ingen lukt eller ekle bloddammer i kjøleskapet, slik som V&H.

Forstår ikke den der. NP lukter jo forferdelig, lukta bare velter mot deg når du åpner kjøleskapet. Husker min far forbød meg å ha NP i kjøleskapet der når jeg var på besøk der. De ble veldig fornøyde når jeg skifta fôr, og min far sa om VH: dette går det jo an å ha i kjøleskapet dette. Noe som også er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke forstå dere spm syns det lukter verre av NP enn V&H. For meg høres det helt merkelig ut. NP lukter omtrent ikkenoe når det oppbevares kaldt. I tillegg er konsistensen veldig håndterlig og hygienisk. V&H derimot lukter ekkelt rått og så renner det av det når det er tint. I tillegg så stinker det av det etter 2-3 dager i kjøleskap.

Men men, hver sine lukter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med NP, men supplerer med litt v&h i ny og ne - samt et par økologiske egg i uken, noe most grønnsaker og litt rått kjøtt og ben. Hunden er strålende fornøyd - er i topp form og pelsen glinser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen her som forveksler V&H og NP??????

Her måtte V&H ut av kjøleskapet pga. pytons stank... NP derimot ligger der pent og pyntelig i sin plastpose og lukter heller ikke når den tas ut og deles opp til hundene! Heller ikke etter 3-4 dager i kjøleskap..

Synes dette høres mildt sagt merkelig ut :no:

Har gitt hundene NP i over et år nå og ingen er matleie, lukter fisk eller har fettete pels :D

OG - vi kjøper en del kilo i slengen ( fikk en brukt fryser ) og er nede i 16.- kiloen... Er det dobbelt så mye som V&H......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG - vi kjøper en del kilo i slengen ( fikk en brukt fryser ) og er nede i 16.- kiloen... Er det dobbelt så mye som V&H......?

Vel, jeg kommer ned i 10 kr - kg på VH, så endel kr dyrere blir det jo, spesielt siden jeg ikke tror det er så mange som har muligheten til å " kjøpe en del kilo i slengen" (Regner med dere kjøper endel da?)

Jeg forhørte meg rundt her og begge steder som forhandlet det tok 450 kr Blokk, og det blir endel dyrere enn 250 kr de fleste steder tar for VH (Ihvertfall rundt her, nå kjøper jeg endel så det blir 200 per blokk)

NP er kanskje dyrere i produksjon enn VH da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående prisforskjell mellom V&H og NP. Min erfaring er at jeg måtte gi litt med av V&H kontra NP. Jeg tror kanskje det er for at det er mer vann i V&H. Det er en liten prisforskjell, men den er vel omtrent ikke merkbar.

Når da NP er så mye "greiere" å styre med syns jeg valget er enkelt. Jeg liker at NP har produsert hundefôr i 30 år. Tror de kan det for å si det slik:)

Uansett så halverer jeg fôrutgiftene med NP kontra kun tørrfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Psykisk helse er et tema som angår oss alle, uansett alder, bakgrunn eller livssituasjon. Det handler om hvordan vi har det med oss selv, hvordan vi mestrer utfordringer, og hvordan vi bygger relasjoner til andre. I Norge har oppmerksomheten rundt psykisk helse økt de siste årene, men fortsatt er det mange som synes det er vanskelig å snakke åpent om egne følelser og tanker. Hvorfor er psykisk helse viktig? God psykisk helse gir oss energi, overskudd og evne til å takle både små og store utfordringer i hverdagen. Når vi har det bra psykisk, er det lettere å opprettholde gode vaner, prestere på jobb eller skole, og være til stede for familie og venner. På samme måte kan psykiske utfordringer føre til stress, isolasjon eller vansker med å fungere i dagliglivet. Psykisk helse i Norge Det finnes mange ressurser i Norge for å ivareta psykisk helse. Helsestasjoner, fastleger, psykologer og ulike organisasjoner tilbyr hjelp og støtte. I tillegg har kampanjer som #psyktvanlig og Verdensdagen for psykisk helse bidratt til å normalisere samtaler om temaet. Likevel viser undersøkelser at stigma og skam fremdeles gjør at mange lar være å søke hjelp tidlig nok. Hvordan kan vi styrke psykisk helse? Åpenhet: Snakk med venner, familie eller kolleger om hvordan du egentlig har det. Fysisk aktivitet: Trening kan bidra til bedre humør og mindre stress. Sosiale relasjoner: Gode relasjoner er en av de viktigste faktorene for psykisk helse. Hjelp i tide: Oppsøk profesjonell hjelp hvis du føler at hverdagen blir for tung å bære alene. Veien videre Psykisk helse er ikke et individuelt ansvar alene – det er et felles ansvar i samfunnet. Ved å bryte ned stigma, skape inkluderende arenaer og sørge for lett tilgjengelig hjelp, kan vi bidra til et Norge der alle har mulighet til å oppleve god psykisk helse.
    • Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...