Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakar denne hunden

HippiPippi

Recommended Posts

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Dyremishandling i mine øyne. Kvalmt, rett og slett. Er ikke så mye mer å si om det.

Men, det er jo mange som går rundt og faktisk tror på seg selv når de sier at hunden har så innmari mye muskler uttapå ribbeina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke min Shiba på langt nær så feit da jeg fikk henne, men likevel skulle jeg ønske alle med overvektige hunder hadde sett forskjellen på henne for 2,5 kilo siden og nå, så de virkelig hadde sett hvor mye det betyr for hundens velvære. Selv hun pustet tungt med så mye ekstra å bære på, og da kan jeg bare tenke meg til hvordan det er for en mops. Huff og huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off, stakkars liten .. Snakk om å gi den mye mat, men det er vel slik med tykke eiere at de ikke gidder å gå tur med hunden,og gir kanskje hunden mat når de selv er sultne og slik blir resultatet.. trist at slik skjer med hunder, som liksom er spreke og glade hele tiden .. Enig at de ikke skulle hatt dyr vis dette blir resultatet!

Hvordan vet du at eieren er tykk? :wub: Er ikke sikkert at han på bilde er eieren. hehe

Men uansett; kjempe synn på den hunden. Finnes hunder som ikke får mat og dem som får alt for mye mat. Kunne det ikke bare vært en mellomting blandt alle de hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå er det hvertfall slik at denne hunden er på slankekurs, Så det er da en ting. Men det at den i hele tatt har blitt så stor, er jo ikke bra for helsa. :wub:

Les artikkelen her

Bildet er fra Scanpix, som leverer illustrasjonsfotos. Jeg er ikke så sikker på om akkurat denne hunden er på noen slankekur. Artikkelen er dessuten fra 2006, så hadde den vært på slankekur, får vi håpe den hadde vært ferdigslanka nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så unormalt.jeg møtte en smellfeit 10mnd gammel labrador i går,,eieren kunne ikke skjønne hvorfor den halta og ville kreve å få igjen kjøpesummen av oppdretter vist hunden hadde HD...prøvde å si at hunden hans var feit,men følte at han kikket på meg å tenkte jeg var den teiteste i værden...Denne hunden har fra 8ukers alderen fått 1l tørrfor om dagen så jeg vil nesten tørre å påstå at denne eieren har påført hunden sin HD vist det er det den har,stakkars litte tuppa halta helt sykt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kanskje litt overdrevet synes jeg :wub:

Stakkar vofs. Helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers hund. Må være grusomt for hunden å være så overvektig stakkers. :wub: Hvis eieren ikke klarer å passe på vekten til hunden synes jeg ikke h*n skulle fått lov å ha hund <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Hvorfor er det oftest tykke mennesker som har feite hunder? Eller barn...

Greit og skade seg selv og fårspise seg, men utrolig stygt og føre dette på andre som ikke vet bedre.

og må slitte pga foreldrene,hunde eierene er egoistiske og bare tenker på seg selv

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er jeg selv tyk, men har faktisk aldrig haft fede hunde og jeg er nok ude at gå med dem mellem 1-4 timer om dagen, så je ved ikke lige om du kan skære folk over en kam.

Nu kender jeg flere "tykke" mennesker der har hund og, er selv en af dem, og faktisk så motionerer de deres hunde meget mere end mange andre gør.

Kjempe flott at du ikke er en av de som overforer hunden, og går riklig med turer..

kanskje litt krenkene utalse jeg kom med litt tidligre, men har sett så utrolige mange overvektige voksene mennesker, som gir blanke i hva hunden\barna får i seg.

Og de blir som de, det er utrolig leit at barn må lide pga foreldrenes mangel på oppfølging av kost.

(samme med hundene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dem som er tynne og har feite hunder da, stenger de for sine egne lyster og stapper i hunden alskens møkkamat for å kompensere?

Nå skal vi vel være litt foriktig med å skjære alle over en kam her, ang tynne mennesker også..

Jeg er naturlig tynn, spiser som en hest, og har en tynn hund også...! :rolleyes:

Har vel mer med faktummet hvor konsikvent eieren er med foring av hunden sin, og hvor mye kunnskap de har om hund tenker nå jeg..!

Har selv en venninde med en feit labrador, har sagt det til henne flere ganger, men der er som å snakke til en vegg :ahappy:

enkelte klarer bare ikke se igjennom sitt eget glasshus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...