Gå til innhold
Hundesonen.no

Topp 5 hunder


HippiPippi

Recommended Posts

Trådene blir faktisk mye mer uryddig nå folk skriver som deg her. Hvis alle bare hadde skrevet sine topp 5 hunder ville det vært en så fin og ryddig tråd :) :) Jeg syns mange av de trådene fra før av inneholder mange diskusjoner om hva man syns om det andre syns. Det blir litt for dumt. Derfor denne trådene uten andres negative synspukter for det er "ulovlig" her :) hehe. Og uansett kan de bli vanskelig å få med seg det alle har skrevet når det blir side på side på side osv...

Hvordan blir det uryddig? Jeg kaller et under-forum fylt av hundrevis av like tråder hvor alle skriver om hverandre og det er lite strukturert - URYDDIG. Jeg synes det er helt greit at folk diskuterer, er det ikke det forum er til for? Det er en utopi å tro at man kommer til et forum hvor det 100% av postene ikke er enighet. Selvfølgelig har vi kosetråder som f.eks de i valpeprat, men ellers må man jo ha LOV til å ytre en mening. Jeg kan GJERNE starte en tråd hvor jeg kommenterer og debatterer den dårlige strukturen, mangelen på moderasjon og de evinnelige gjentakelsene som finnes her, men kjenner jeg dette forumet rett, så blir den flyttet til et underforum hvor ingen går , og den blir gjemt vekk.

Du sier det kan bli vanskelig å få med seg hva folk skriver? Da er du jo egentlig på min side. Det er meget vanskelig å få med seg hva folk skriver når det er hundre poster med det samme. Du mister oversikt over hvor du har skrevet, du mister tråden i diskusjoner du kanskje har gående osv osv.

Skulle det kun være tillatt med en tråd pr tema, tror jeg at forumet ville dødd ut etterhvert.

Dette forumet viser tydelige tegn på at det er døende. Det er stor gjennomgang av folk, og det faktum at det dannes nye tråder hele tiden, viser at folk har vært her så kort tid at de ikke har sett den tråden som nettopp fløy forbi oss - om samme emne. Er bare å sjekke side 2. Eller bruke SØK funksjonen. En meget habil liten sak.

Selvfølgelig trenger jeg ikke bry meg. Men dette forumet har et stort potensiale til å ha en stor medlemsskare og være til god nytte og hjelp for folk. At man får hundre tråder om det samme fører jo til at folk ikke gidder svare på det samme om og om igjen, folk blir lei av forumet, og forsvinner. Igjen sitter vi med noen helt ferske medlemmer og kanskje de som er ganske ferske i "internett-verdenen" også. Pluss noen gjengangere så klart, noe alle fora vil ha. Synd at potensialet ikke blir utnyttet.

hva om folk har funnet seg nye favorittraser da :rolleyes: .. Jeg endrer jo syn hele tiden... Finst så mange flotte hunder. Men det har ikke skjedd så mange endringer i det siste når det gjeldre yndlingsraser.

Men dersom du er så sur for at folk lager nye tråder hele tiden, så kan du bare la være å skrive i dem trådene da? men jaja.

Da vet du, skriver man en NY post, i samme tråden. Du kunne f.eks ha tatt en quote av din tidligere post (som du veldig enkelt kan finne gjennom din egen profil) - og kommentere denne med "oi oi jeg har forandret meg!". Ved å skape hundre tråder om det samme mister man fort denne "morsomme" muligheten.

Og jeg er ikke sur jeg! Glad og stråler for ferie i 2 og ei halv uke. Som allerede kommentert er jeg bare glad i forumer som er virkelig godt velsmurte. At jeg ønsker å dele gode ideer med forumer som potensiale bør bare sees på som flott (?!).

Ikke være så aggressive! :):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

1. Tjekkoslovakisk Ulvehund

2. Alaskan Malamute

3. Schäfer

4. Irsk Setter :wub:

114_1436.jpg

5. Siberian Husky/Norsk Lundehund/Grand Danois/Basenji/Collie(gammel type)/Gordon setter

Engelsk springer spaniel

Field spaniel

Irsk setter

Det er ikke verdt å ta med noen flere, for de kommer ikke så høyt opp på lista uansett.. :closedeyes:

:) Flink pike!

Ps: Jeg bryr meg ikke at det har vært mange tilsvarende tråder før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det må nok bli:

1 Golden Retriver i Emma sitt kaliber, dvs ikke de tønne formede.

2 Flat coated Retriver

3 Hovawart

4 Aussie

5 Groendael/Tervuren

Og så ligger Berger de Pyreenes(?) Face race temmeli høyt på min liste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bestemt rekkefølge:

- Labrador (ikke "tønne" labbis, men ikke jakt heller)

- Berger de pyrenees a face rase (blue merle) *drømme*

- Australian Cattle Dog

- Australian Shepherd (blue/red merle *sukk*)

- 5´te vet jeg ikke helt kanskje Staffordshire bull terrier

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ingen som gjetter min listevinner :rolleyes:

Nr. 1, ingen over, ingen ved siden: Shetland Sheepdog

IMG_0850copy.jpg

Nr. 2: Aussie

Nr. 3: Whippet

Nr. 4: Basenji (jeg innrømmer det, jeg er sjarmert, fy skam Yodel)

Nr. 5: Saluki

Den siste kan ofte veksle litt.. De 3 første har vel hatt samme rekkefølge i noen år ihvertfall. Aussie er en må-ha-rase for meg, en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

PÅ topp er det liksom ikke tvil:

Australsk Kelpie

2008_1215desember20070233.jpg

Så er vel resten litt sånn raser jeg har en interesse av:

Schäferhund

Welch Corgi Cardigen

Working Kelpie

Så sa det liksom stopp... jeg har snust på ett par andre raser tidligere, men etter at jeg nå har fått snust ordentlig på dem i det siste har jeg funnet ut at beskrivelsen folk gir av rasen passer ikke overrens med hva jeg forventer av en arbeidshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg er sikker på nr en og to, men de tre neste veit jeg ikke helt om kommer i akkurat den rekkefølgen eller ikke.

1. Groenendael

http://www.eleveurs-online.com/dataeo/eleveur/2/1185.jpg

2. Staffordshire bull terrier

http://www.dkimages.com/discover/previews/794/15024077.JPG

3. Australsk kelpie

http://www.pups4sale.com.au/red_kelpie_01a.jpg

4. Lancashire heeler http://www.lancashireheeler.net/assets/ima...9Y136D-6685.jpg

5. Curly coated retriever

http://puppydogweb.com/gallery/curlycoated...ewandowski1.jpg

+ tre raser som jeg elsker men som jeg sannsynligvis aldri kommer til å ha: laekenois, katalansk gjeterhund og australian cattledog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skrevet i den forrige tråden også, men det er en stund siden, så mine topp 5 har forandret seg. Og det tror jeg er tilfellet med flere andre også.

Mine topp 5 er for øyeblikket:

1. Border Collie

2. Rottweiler

3. Australian Shepherd

4. Berger des Pyrénées - begge typer

5. Jack Russel Terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...