Gå til innhold
Hundesonen.no

Topp 5 hunder

HippiPippi

Recommended Posts

Her er tråden hvor man kan skrive sin topp 5 liste over hunder man liker.

Ingen ekle komentarer mot andre sine meninger.

Legg helst med ett bilde av hver av de 5 hundene slik at man slipper google de frem :hmm:

Her er min topp 5 liste:

1. Jack Russell Terrier

2. mini eller vanelig Bull Terrier

3. CC Powder Puff

4. Bern Sennen

5. Dalmatiner

post-3582-1205069668_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vi hatt kjempemasse tråder om favorittrase / styggeste / fineste / hvilke du liker / hvilke du ikke liker?

Eller er det bare slik på dette forumet?

Jeg er bare vant med at man finner andre ting å prate om enn det samme hele tiden :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vi hatt kjempemasse tråder om favorittrase / styggeste / fineste / hvilke du liker / hvilke du ikke liker?

Eller er det bare slik på dette forumet?

Jeg er bare vant med at man finner andre ting å prate om enn det samme hele tiden :hmm:

Joda det vet jeg... Men det er bare det at de fleste trådene jeg så, var så gamle. Fra juni 2007 og sånt. Og det er jo nye medlemmer som kanskej også vil dele sine meninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er da man skriver i de gamle trådene! så slipper man å skrive gang på gang på gang, og man får en mer ryddig hverdag på forumet. Lettere å ha "den store favorittrase-tråden" enn 100 "favoritt?" "peneste?" "hvilke hunder liker du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er da man skriver i de gamle trådene! så slipper man å skrive gang på gang på gang, og man får en mer ryddig hverdag på forumet. Lettere å ha "den store favorittrase-tråden" enn 100 "favoritt?" "peneste?" "hvilke hunder liker du?" ^^

Enig. Det kan bli innmari rotete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bare skrive i gamle tråder, vil man aldri fått lage noen nye. Tror nok det aller meste er skrevet om før uansett. :hmm:

Det er jo ikke noe galt i det?! Woah jeg ser jeg virkelig har vært bortskjemt med velfungerende forum ellers. Det er ikke noe galt i å ha mange gamle tråder å skrive i, det viser heller struktur og oversiktlighet. Man blir ikke forvirret og lei av å se det samme mølet bli gjentatt gang på gang. Det aller meste er skrevet om, ja, men det viser bare at moderatorene her på forumet ikke har hatt en god nok oppfølgning av "reposts".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde det vært tidsbegrensning på det, som feks. har tråden vært før innen 6- 12 mnd slettes den eller noe i den duren. Jeg selv syns det er ganske irriterende at nye folk drar opp gamle tråder som ble skrevet for 1-2 år siden. Man trenger jo ikke å delta på mølet selv hvis man ikke er interessert. Bare overse det.

Skulle det kun være tillatt med en tråd pr tema, tror jeg at forumet ville dødd ut etterhvert.

Beklager OT, det er vel ikke her man snakker om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe galt i det?! Woah jeg ser jeg virkelig har vært bortskjemt med velfungerende forum ellers. Det er ikke noe galt i å ha mange gamle tråder å skrive i, det viser heller struktur og oversiktlighet. Man blir ikke forvirret og lei av å se det samme mølet bli gjentatt gang på gang. Det aller meste er skrevet om, ja, men det viser bare at moderatorene her på forumet ikke har hatt en god nok oppfølgning av "reposts".

Trådene blir faktisk mye mer uryddig nå folk skriver som deg her. Hvis alle bare hadde skrevet sine topp 5 hunder ville det vært en så fin og ryddig tråd :P :P Jeg syns mange av de trådene fra før av inneholder mange diskusjoner om hva man syns om det andre syns. Det blir litt for dumt. Derfor denne trådene uten andres negative synspukter for det er "ulovlig" her :hmm: hehe. Og uansett kan de bli vanskelig å få med seg det alle har skrevet når det blir side på side på side osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det er mange raser jeg ikke vet så mye om.. og endel jeg rett og slett ikke vet om :hmm:

men av de jeg kjenner til kan det bli noe sånt som:

Groenendael/Tervuren

Border Collie

Pyreneer (den store hvite, det er visst to...)

Newfoundlandshund

(Jakt)Labrador... og Toller... og egentlig Retrievere generelt...

Men aller best er naturligvis min egen helt spesielle og unike super-mix :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er da man skriver i de gamle trådene! så slipper man å skrive gang på gang på gang, og man får en mer ryddig hverdag på forumet. Lettere å ha "den store favorittrase-tråden" enn 100 "favoritt?" "peneste?" "hvilke hunder liker du?"

hva om folk har funnet seg nye favorittraser da :rolleyes: .. Jeg endrer jo syn hele tiden... Finst så mange flotte hunder. Men det har ikke skjedd så mange endringer i det siste når det gjeldre yndlingsraser.

Men dersom du er så sur for at folk lager nye tråder hele tiden, så kan du bare la være å skrive i dem trådene da? men jaja.

Mine topp 5 hunder slik som det ser ut nå er:

1. Border collie, pyreneisk gjeterhund (face rase), autralian shepherd (desse ligger gjevnt)

2. Åhrr.. vanskelig. Dobermann og boxer kanskje. Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...