Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?

Car00line

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

OT:

Ååå! Det blander jeg alltid sammen..! :ahappy: Kommer aldri til å lære meg det der, altså..

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :). Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 214
  • Created
  • Siste svar
OT:

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :ahappy:. Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :) . Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Hmm.. jeg hadde en egen liten huskeregel for det, der konkAv var en snute "bøyd oppover", som en A. Og KonVeks nedover, bortsett fra at det var motsatt, haha.. den var skikkelig dårlig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Tja, den var ikke så enkel å svare på! Jeg liker de aller fleste hunderaser, selv om det nok er noen jeg ikke ville hatt selv da. Men jeg synes kanskje at Engelsk Bulldogg er lite pen. Er heller ikke veldig begeistret for utseende til Bullterrien.

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

Mops

Fransk bulldog

Boston Terrier

Griffon

Bull Terrier

Kerry Blue Terrier

Affenpincher

Bulldog

Boxer

Synes ikke de er direkte stygge, bare mindre pene...

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo et poeng der! Blir man godt kjendt med diverse raser synes man jo ofte at de er veldig fine også. Jeg kjenner ingen som har Engelsk Bulldog, og heller ikke Bullterrier. Men jeg synes bare det er så fælt at Engelsk Bulldog ser ut som om den har store pusteproblemer! Jeg er stort sett ikke så begeistret for raser som har et eller annet "problem" ! :)

Bullterrieren liker jeg ikke hodeformen på, men hadde jeg blitt kjent med en hadde jeg kanskje forandret mening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Ja - hunder med "inntrykt snute" generelt.

Bra folk har forskjellig smak sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg kan ikke si jeg syntes noen er "stygge/mindrepene"

ulike raser har vær sin sjarm hihi

men må si jeg ble litt redd da jeg så en ganske stor meksikansk naken hund på utstilling hehe aldri sett at de finnes i forskjelige størlser hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

*Dobbelpost, mod Anette*

Hvis BT betyr Boston terrier tar du feil med keisersnitt. Vet om Mange som føder selv. Og ja blitt en del kull. Men velger du en seriøs oppdretter som har drevet en del med rasen så får du en frisk og fin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen syns min egen rase, Clumber er ganske stygg, og det må jeg egentlig si meg ganske enig i :D Altså, selv om jeg syns Walter-slevedyr er bare gooo, så ser jeg jo at det er korte ben og lang rygg og slafs og slev, liksom, og ikke en hund som lyser av eleganse og skjønnhet :)

Det er mange raser jeg ikke syns ser pene eller "riktige" ut, sånn som bedlington terrier, mops, bulldog, staffer, de tynneste myndene og de høyeste belgerne og slikt, men jeg har endt opp med å bli sjarmert hver gang jeg har møtt en av de, og da blir de bare penere og penere. Nå ser de fleste jammen meg pene ut på bilder, også ;)

Når man har en litt udde rase, blir man vant til å få høre endel kommentarer, og det er bare sånn det er, liksom. Smaken er forskjellig, og takk og lov at det fins en hunderase for enhver smak utseendemessig. Det at utseende påvirker helsen, blir en annen diskusjon, synes jeg, det bør selvsagt avles med funksjon foran utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

Hvis BT er Boston Terrier så er det ikke lengre noe fakta, i dag føder de fleste Boston selv så hvis det er det du kaller " avlet i stykker" syns jeg du er laaaaaaaaaaangt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...