Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?

Car00line

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

OT:

Ååå! Det blander jeg alltid sammen..! :ahappy: Kommer aldri til å lære meg det der, altså..

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :). Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 214
  • Created
  • Siste svar
OT:

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :ahappy:. Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :) . Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Hmm.. jeg hadde en egen liten huskeregel for det, der konkAv var en snute "bøyd oppover", som en A. Og KonVeks nedover, bortsett fra at det var motsatt, haha.. den var skikkelig dårlig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Tja, den var ikke så enkel å svare på! Jeg liker de aller fleste hunderaser, selv om det nok er noen jeg ikke ville hatt selv da. Men jeg synes kanskje at Engelsk Bulldogg er lite pen. Er heller ikke veldig begeistret for utseende til Bullterrien.

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

Mops

Fransk bulldog

Boston Terrier

Griffon

Bull Terrier

Kerry Blue Terrier

Affenpincher

Bulldog

Boxer

Synes ikke de er direkte stygge, bare mindre pene...

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo et poeng der! Blir man godt kjendt med diverse raser synes man jo ofte at de er veldig fine også. Jeg kjenner ingen som har Engelsk Bulldog, og heller ikke Bullterrier. Men jeg synes bare det er så fælt at Engelsk Bulldog ser ut som om den har store pusteproblemer! Jeg er stort sett ikke så begeistret for raser som har et eller annet "problem" ! :)

Bullterrieren liker jeg ikke hodeformen på, men hadde jeg blitt kjent med en hadde jeg kanskje forandret mening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Ja - hunder med "inntrykt snute" generelt.

Bra folk har forskjellig smak sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg kan ikke si jeg syntes noen er "stygge/mindrepene"

ulike raser har vær sin sjarm hihi

men må si jeg ble litt redd da jeg så en ganske stor meksikansk naken hund på utstilling hehe aldri sett at de finnes i forskjelige størlser hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

*Dobbelpost, mod Anette*

Hvis BT betyr Boston terrier tar du feil med keisersnitt. Vet om Mange som føder selv. Og ja blitt en del kull. Men velger du en seriøs oppdretter som har drevet en del med rasen så får du en frisk og fin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen syns min egen rase, Clumber er ganske stygg, og det må jeg egentlig si meg ganske enig i :D Altså, selv om jeg syns Walter-slevedyr er bare gooo, så ser jeg jo at det er korte ben og lang rygg og slafs og slev, liksom, og ikke en hund som lyser av eleganse og skjønnhet :)

Det er mange raser jeg ikke syns ser pene eller "riktige" ut, sånn som bedlington terrier, mops, bulldog, staffer, de tynneste myndene og de høyeste belgerne og slikt, men jeg har endt opp med å bli sjarmert hver gang jeg har møtt en av de, og da blir de bare penere og penere. Nå ser de fleste jammen meg pene ut på bilder, også ;)

Når man har en litt udde rase, blir man vant til å få høre endel kommentarer, og det er bare sånn det er, liksom. Smaken er forskjellig, og takk og lov at det fins en hunderase for enhver smak utseendemessig. Det at utseende påvirker helsen, blir en annen diskusjon, synes jeg, det bør selvsagt avles med funksjon foran utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

Hvis BT er Boston Terrier så er det ikke lengre noe fakta, i dag føder de fleste Boston selv så hvis det er det du kaller " avlet i stykker" syns jeg du er laaaaaaaaaaangt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...