Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger råd...


Chino

Recommended Posts

Ja... Jeg har et problem og trenger hjelp!

Det har seg nemlig sånn at jeg pleier å la hamstrene mine løpe rundt på badet mens jeg vasker buret deres. Jeg er der inne sammen med dem hele tiden, og det har alltid gått veldig fint. Men i dag var de plutselig borte begge to. Jeg lette overalt(badet er ganske lite) og til slutt kom den ene fram. Den kom da fra bak doen et sted. Det er tydeligvis et lite "rom" under doen som jeg ikke visste om. Og der inne sitter nå den andre hamsteren. Og den sprekken de har kommet seg inn i er for liten til at jeg kan stikke hånda mi inn der, og jeg klarer heller ikke å se noe inn der, for dette hullet er som sagt på baksiden av doen, nesten inntil veggen...

Dette skjedde for omtrent to timer siden, og jeg har ennå ikke sett noe til hamsteren som fremdeles er der inne. Jeg har prøvd å lokke den ut med god mat, gnagepinne og litt kefir. Og jeg vet at den er der inne, for iblant hører jeg noen lyder den lager.

Men hva skal jeg gjøre?? Jeg kan jo ikke sitte på badet hele dagen og vente på at den skal komme ut... *fortvilet* Håper på råd og tips fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Aha, hamsterne dine har altså tatt seg en liten påskeferie :) Skjedd her også, ganske irriterende hva? Du kan jo også legge ut noe de hamsterne dine liker utrolig godt, også må du selvfølgelig ha tålmodigheten inne. Og for all del ikke la baderomsdøra stå oppe, om du ikke vil gjøre letingen litt mer 'spennende' (Ironi)

Se det som en dagspiknikk på badet. Kan bli ganske spennende det. Om du har ett lite reiseTV hjemme hos deg, ta med deg den også inn... Laang tid tar det, har jeg fått merke... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd :rolleyes:

Nå har jeg endelig fått tak i han! *lettet* Jeg satt inne på badet og leste litt, med hamsterburet ved siden av meg. Så da hørte han nok broren sin som romsterte rundt i buret, og fikk kanskje lyst til å komme ut fra "doen". :wub:

Så fra nå av blir det slutt på å løpe rundt på badet... Ellers må jeg på en eller annen måte få tettet den åpningen bak doen. Litt synd å ikke ha noe sted de kan løpe fritt.

Hvor lar dere hamsterne løpe fritt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Takk for råd :rolleyes:

Nå har jeg endelig fått tak i han! *lettet* Jeg satt inne på badet og leste litt, med hamsterburet ved siden av meg. Så da hørte han nok broren sin som romsterte rundt i buret, og fikk kanskje lyst til å komme ut fra "doen". :wub:

Så fra nå av blir det slutt på å løpe rundt på badet... Ellers må jeg på en eller annen måte få tettet den åpningen bak doen. Litt synd å ikke ha noe sted de kan løpe fritt.

Hvor lar dere hamsterne løpe fritt egentlig?

Sist jeg hadde hamster så var han så tam han, at han stakk ikke inn i kriker og kroker (ellers var det bare han som ikke fant noen <_< ) Menne den første hamsteren jeg hadde lot vi løpe i ett sånt hjul, med pustehull i... Men uff, det så, så ille ut synes jeg.. Menne hamsteren klarer ikke stikke av på den måten. Da var jeg 6 åring da, så da hadde jeg ikke så mye og si ;)

Hvordan gikk dopiknikken forresten? Hvor mange timer måtte du sitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dopiknikken forresten? Hvor mange timer måtte du sitte?

Han kom som sagt ut til slutt. Jeg satt ikke så lenge, gikk bare inn på badet med jevne mellomrom(holdt selvfølgelig døra lukket hele tiden). Og så satte jeg meg ned og ventet en stund, og da kom han tuslende ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk tak i h*n da :) Er ikke mye gøy når du ikke vet hva du kan gjøre.

Selv har hamsteret mitt tatt seg en ferie. Har ikke sett henne siden søndag, og begynner å bli bekymret nå. MEN, det er vidunderhamsteret som overlever selv når hun er dødsdømt av 4 dyrleger og leder i Norsk Hamsterforening. Hun dukker nok opp igjen. Vi har lagt ut felle, og pappa leter i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda har vært på en rekke utflukter.

Første gangen var hun høydrektig ,men vi fant henne kort tid etter hun stakk av.

Andre gangen gikk hun gjennom 4 rom og la seg i kjellerstuesofaen der vi skulle slenge oss ned etter en lang dag på skolen.

Plutselig hører vi litt krafsing,og der lå hun,bak sofaputa og kikket på oss, søøøøvnig.

Tredje gangen var en halvtime etter.

Da fant pappa henne gående i gangen med fulle kinnposer :)

Fjerde gangen gikk hun igjen til kjellerstua(men da sto hun på rotterommet(rett ved siden av kjellerstua)

Da sto buret ved en dobbeldør(på venstre side) og den dobbeldøra har sånn små vinduer,horav flere har knust/detti ut.

Og hun datt gjennom det vinduet :rolleyes: ,da hadde hun gnagd langs hele døra(hvis hun hadde gnagd et sted så hadde hun kommet seg igjennom) og gitt opp,det gjør egentlig ingenting for vi skal ta vekk døra.

Og vi fant henne på kjellerstuekjøkkenet,i et skap med spill i.

Da kravlet hun fram og så søvnig på oss og kravlet villig og glad tilbake til hånda mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. Min hamster hadde også rotet seg bort en gang. En uke gikk det. Fredag den 13 (faktisk) hadde jeg ett bursdagsselskap, hvor plutselig en jente skrek av at noe hadde løpt over benet hennes. Og det var lille Lano. som hadde kommet seg ned i stuen. To etasjer fra der buret hans var :wub: utrolig han overlevde trappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hamsterne jeg hadde i ungdommen var notoriske utbryterkonger. De fant jeg på de underligste steder. De klarte å unngå kattene tom., og levde til de døde av alderdom. Husker jeg nesten var lettet da den ene, som ble ganske gammel hadde sovnet inn i redet sitt. Bedre enn å forulykke ;)

Datteren min har hatt to stykker. Den første brøt seg ut og vi fant den igjen i CD skuffen. Der hadde den spist på coveret til yndlings-CD'en til gubben. Ikke populært hos far i huset.

Den vi har nå har brutt seg ut to ganger, og har en forkjærlighet for vår nye skinnsofa. Hun gnog seg inn fra undersiden og tilbrakte en natt inne i sofaen før vi fikk lokket henne ut med litt mat. Flaks hun ikke hadde tatt med seg mat på sin lille utflukt! :P

Hamstere er spik spenna sprø, men utrolig søte og underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der,ja. Hamsteret mitt har (heldigvis) bare rømt to ganger. Den ene gangen tok han et mega-hopp fra skulderen min og landet bak pc'en. Jeg var supernervøs for at han skulle gnage over noen ledninger. Men neida, tror han ble litt forvirret. :rolleyes:

Andre gangen var han i en hamster-ball. Jeg skulle gå og ta med litt kveldsmat (pleier egentlig å sitte og følge med,men det går alltid så bra),da det plutselig ble mistenkelig stille på stua. <_< Da hadde han klart å skru av lokket, på en eller annen måte, og rømt til en liten plass over ovnen. Heldigvis var han ikke vanskelig å bringe "hjem" igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hehe, så morsomme historier!

Bra du slapp å sitte så lenge på badet og vente, da :wub:

Jeg selv har ikke hamster, men et par venninner har. De har stikki av noen ganger de og.

Den første (hamsteren til Kajaceline her på sonen) stakk av og var borte i omtrent et døgn tror jeg. Hun ble funnet inne i huset, og så ikke ut til å ha hatt vondt av en liten utflukt :)

Hamteren til en annen venninne av meg hadde greid å presse seg mellom "lokket" på buret og selve buret, og ble funnet på naboens hveranda. Naboen bor i etasjen under venninna mi, og hamsteren hadde da hoppet fra en verandra til en annen :ahappy:

Hamstere må være utrolig hardbarka dyr, for hun så ikke ut til å ha blitt det minste påvirket av det lange fallet, og tuslet uberørt videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en pinlig historie og komme med :ahappy:

Jeg skulle passe en hamster (noe jeg enda gjør). Hamsteret til venninna mi, som egenltig engang var mitt (lang historie).

Men, siden denne lille krabaten ikke har stopp på enegri,løper den heletiden ;)

Så hadde vi ikke skyvet buret nærme nok veggen. Så den hadde kommet seg ut av en løs sprinkel jeg engang ikke visste om. Veninna mi fortalte meg at sprinkelen hadde vært løs før og hamsteren hadde kommet seg ut og vært ute lenge! Men hun hadde limt igjen sprinkelen, men Hamsteren hadde fått den opp.

Den var søren meg borte i et helt døgn. Jeg fikk jo selvfølgelig panikk :wub:

Veninna mi hadde blitt så sur :)

Men den er kommet til rette nå :)

Gudsjelov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...