Gå til innhold
Hundesonen.no

Eso på trening idag :-)


Ina

Recommended Posts

Endelig så har jeg tatt meg selv i nakken, og fikk tatt med Eso bort på fotballbanen for å trene litt. Steike det er lenge siden sist, men Eso hadde ikke glemt hva han kunne, og han var tydlig glad for å trene igjen!

Ting vi trente på:

Sitt

Dekk

Stå

Fot

Innkalling

Gi labb (ja, måtte bare ta noen bilder når han gjorde det, derfor jeg brukte den kommandoen litt, hihi..)

Her er noen bilder, litt vanskelig å ta bilder når jeg er alene, tror jeg må få med meg en person til neste gang, hehe..

Stå

IMG_1666_lite.JPG

Gi labb

IMG_1677_lite.JPG

Se tunga hans da! Hihi..

IMG_1670_lite.JPG

"Har du noe godt til meg, haaar du det!?"

IMG_1681_lite.JPG

IMG_1676_lite.JPG

Flinke gutten går fot :) (mer som umulig å ta bilde av det da men)

IMG_1687_lite.JPG

Etter treninga fikk han for en gangs skyld leke litt med en fotball han fant, siden han var så flink :roll:

IMG_1693_lite.JPG

IMG_1696_lite.JPG

IMG_1699_lite.JPG

IMG_1700_lite.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin han er! også så stor han har blitt!!!! endelig kom bildene jeg ønsket å se ;) Morro å se at treningen får så bra, og at han husker det han har lært :) gleder meg til dere debuterer i lydighet, tror det kommer til å gå kjempe fint med Eso ;) så lettlært som han er. Han er en skikkelig godgutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
    • Jeg ville nok tenkt over hvorvidt hundene vi omgikkes var vaksinerte og friske, og ikke la valpen hilse på tilfeldige fremmede hunder. Jeg ville definitivt ikke oppsøkt hundeparker, f.eks. Men ellers tenker jeg at det er relativt trygt her i Norge så lenge man tenker seg litt om.
    • Nei. Jeg tenkte ingenting på begrensninger rundt andre hunder før 12 ukers vaksinen. Tilfeldigvis tok vi vaksine samme dag som valpekurset skulle ha første dag hvor valpene var med. Men jeg ville ikke latt det begrense meg heller.
    • Ser her på forumet at flere får/har fått valp i år. Herlig ❤️ bilder av de søte små ❤️ En ting jeg lurer på; de fleste henter valpene ca 8 uker gamle. Og så skal de vel vaksineres rundt 12 uker gamle: I denne perioden begrenser dere kontaktene med andre hunder, eller er dette med smitte ikke noe dere tenker så mye på? Venter dere med valpekurs til valpen er vaksinert?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...