Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilepose

Recommended Posts

Skrevet

Skal kjøpe hvilepose til bikkjene slik at de har noe varmt å ligge i når det er litt surt på tur/teltturer høst/vinter/vår, men nå lurer jeg litt på om jeg skal kjøpe isolert eller uisolert pose. Har noen erfaringer med pluss og minus?

Jeg har en australian shepherd med generelt lite pels, i år har han hatt veldig lite (som en godtpelsa setter med litt underull?) også har sambo Zima, som er rhodesian ridgeback med lite pels. Hun burde nok kanskje få en isolert pose. Er aussien jeg funderer mest på..

Skrevet

Jeg synes den som er uisolert er altfor tynn, så jeg ville tatt med isolasjon.

Har selv med isolasjon og fornøyd med den.

Da ligger hunden varmt og godt. Bruker min om høsten og vintern.

Minus med den jeg har er at den er foret med teddy for på innsiden( vet ikke om de gjør det lengre, min er noen år gammel )

På vintern så fester det seg snø på innsiden, så den må tørkes når man kommer inn/hjem. Men synes ikke det er noe stort problem.

Skrevet

Det ble isolert/foret til begge hundene, etter litt tenking :) Fikk sett et par forskjellige type poser her i byen som var uisolerte og syntes de var litt vel tynne. De var litt som plastikk inni, så da er de sikkert bedre med foring. Vet ikke helt hvordan foringen er, det finner vi ut når vi får de i neste uke :P

Uansett, med sånne typer pose blir det vel litt likt som med fjellduken til oss selv, det er greit å få kostet av mest mulig snø før man legger seg inn. Blir spennende å prøve posene på fjellet i påska, regner med at i allefall rhodesian ridgeback'en vil digge det :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
    • Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...