Gå til innhold
Hundesonen.no

opprykk til klasse 2 *poengene er lakt inn*


Arielle

Recommended Posts

I dag var det offesiell lydighetskonkuranse på sviland og vi debbuterte i klasse 1... Vi har gått uoffesiell lydighets cup på sviland og har klart og gått til 3 opprykk av 4... Så det var en del nerver ute og gikk i dag for det hadde vært typisk at han ikke klarte det i dag, MEN joda vi slo til med 172poeng, 1premie og en 2plass i klassen. Hun som vant hadde 2 mer poeng en meg surt men er veldig fornøyd. Vi fikk en litt trøblete start han klarte faktisk og sitte på tannvisning uten og gi dommeren en vask :yes: Men på fellesdekken var det en hund som reiste seg og han ble liggene litt urolig. Lineføring og fri med fot var så som så(og det som pleier og være best av alt <_< ) fordi han fant ud at det og bite mor i handa var veldig kjekt... men fra der av ble det bare bedre og bedre og på slutten gikk han som han hadde gjort dette i maaangen år.

Visning av tenner: 10 x1 = 10

fellesdekk 2 min:8 x3 =24

lineføring:8 x2 =16

fri ved foten:7 x4 =28

dekk fra holdt:9 x2 =18

innkalling:10 x2 =20

stå under marsj:9 x3 =27

fritt hopp over hinder:10 x2 =20

helhestsinntrykk:9 x1 =9

totalsum: 172

er veldig fornøyd men lille vovvse som ikke har blitt 13 mnd engang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Var det skummelt? :ahappy: Jeg skal debutere i klasse 1 med min flat i mai... Både gleder og gruer meg!

nei faktisk ikke. Dommerne er somregel snille og greie og forstår at det er nerver ute og går. Men det er lurt og prøve og forholde seg rolig og late som det er en trening. Siden det "bare" er klasse 1 så forstår de at det er "nybegynnere" og ferske hunder som går og da tar de bedre tid og forventer ikke så mye. I klasse 1 er det vel bare momentene som skal legges vekt på så har du en rask og livlig hund så er det flott og se på uansett hvor mye tøys og rols det blir...

Til dere andre tusen takk :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle:D Nå er det full gang på klasse 2 øvelsene. Har trent inn boks, innkalling med stå og har allerede begynnt med avastanskomando.. Planen var og gå noen klasse 1 til i år så jeg har en fin sum til Retrievercupen 2008:D Så klasse 2 blir vel til sommeren forhåpentligvis:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin debut :blink:

tusen takk alle:D Nå er det full gang på klasse 2 øvelsene. Har trent inn boks, innkalling med stå og har allerede begynnt med avastanskomando.. Planen var og gå noen klasse 1 til i år så jeg har en fin sum til Retrievercupen 2008:D Så klasse 2 blir vel til sommeren forhåpentligvis:p

Ååh, du skal også sende inn til den? Blir vi (eventuelt hundene :kiss:) konkurrenter om unghundtittelen :) Du har et lite forsprang nå da, flinke som dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men min hund er jo ikke unghund ennå... kan vel ikke sende inn resultanen fra den var junior til unghundtittel konkuransen? Har noe og ta igjen for oppdretteren til min lille Ivo ble beste unghund retriever 2007 men Lotta:D Går alt etter planen så blir det som sakt noe mer klasse 1, en jaktprøve eller 2, og forhåpentligvis noen agility konkuranser og seff en masse utstilling:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle:D Nå er det full gang på klasse 2 øvelsene. Har trent inn boks, innkalling med stå og har allerede begynnt med avastanskomando.. Planen var og gå noen klasse 1 til i år så jeg har en fin sum til Retrievercupen 2008:D Så klasse 2 blir vel til sommeren forhåpentligvis:p

Dere er så flinke! Må få se dere konkurrere i LP en gang også! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men min hund er jo ikke unghund ennå... kan vel ikke sende inn resultanen fra den var junior til unghundtittel konkuransen? Har noe og ta igjen for oppdretteren til min lille Ivo ble beste unghund retriever 2007 men Lotta:D Går alt etter planen så blir det som sakt noe mer klasse 1, en jaktprøve eller 2, og forhåpentligvis noen agility konkuranser og seff en masse utstilling:D

Hmm nå ble jeg usikker gitt. Men unghund nr 4,5,6,8,9 og 11 er født i 06 og kom i den rekkefølgen på unghundlisten for 07, så da må du vel kunne det? Eller må man vente til hunden er over et visst antall måneder gammel før man kan sende inn resultatene? De har jo ingen juniortittelkonkurranse som jeg kan se, så da regner de vel juniore også for unghunder slik jeg ser det ...

Edit: Har lest kjapt igjennom reglene for cupen, og det er bare å sende inn juniorresultatene og dere blir å konkurrere om unghundtittelen :blink: Eneste regelen de har som jeg ser er at resultatene må være oppnådd før fylte to år for unghundtittelen :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...