Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeforsikring


malinholmgren

Recommended Posts

hei

nå er det på tide å skrive en hundeforsikring.

jeg har sett på forsikringen fra Agria. den virker rimelig og bra ca 1000kroner i året. er det noen som har en slik forsikring? eller erfaringer fra den?

jeg er bare interresert i en veterinær forsikring. ikke livsforsikring.

kom gjerne med andre forslag som er bra.

rasen jeg skal forsikre er en jack russell

takk på forhånd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret vår hud i jernbanepersonalets forsikring, og er veldig fornøyde. Der betaler vi kun egenandel på 500,- Men denne forsikringen er jo ikke for hvem som helst...

Jeg har hørt at mange har sagt at de liker å samle alle forsikringene sine på ett sted, og at de derfor velger å forsikre hunden i samme selskap som der de har sine andre forsikringer. Agria skal jo være bra. Det eneste er at jeg har inntrykk av at de er hakket dyrere enn mange andre forsikringsselskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i hvert fall at Agria er oppskrytt! Jeg hadde før Gjensidige og var relativt fornøyd, nå har jeg begge hundene mine i Agria og synes de er gniene, surrete og kjipe. Hehe. "åå var det 2 kvitteringer i konvolutten?? det så vi ikke..." og så skjer det FORTSATT ikke noe mer.

De satt masse restriksjoner da jeg flytta over Nemi, uten å informere meg på forhånd. Da ville jeg jo ikke ha bytta. Nemi har fôrallergi, så derfor får jeg nå aldri dekka noe som helst som kan skyldes allergi...

Jeg lurer litt på å bytte tilbake til gjensidige altså, men skal følge med her i tilfelle det dukker opp noe annet interessant :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine dyr forsikret i Agria. Det begynte med at jeg hadde hestene forsikret i andre forsikringsselskaper, men så begynte jeg å lese det med liten skrift, og fant vel ut at jeg var veldig "heldig" om hestene skadet seg på en slik måte at jeg fikk noe hjelp derfra <_<

Så forsikret jeg alle dyrene mine i Agria. Og jeg er kjempefornøyd. Jeg har hatt bruk for forsikringen en gang, og det var null problemer med dem. Jeg er også fornøyd med det som står med liten skrift :kiss: , og prisen er helt grei. Jeg har også min JRT forsikret der, med både veterinær og livsforsikring. Betaler vel... tror det er ca. 1200kr pr. år. Nå får medlemmer i NKK rabatt på Agria sine hundeforsikringer, er vel 10%? Det står under medlemsfordeler på NKK's sider. Funker kjempebra for meg i alle fall, og anbefales :blink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine dyr forsikret i Agria. Det begynte med at jeg hadde hestene forsikret i andre forsikringsselskaper, men så begynte jeg å lese det med liten skrift, og fant vel ut at jeg var veldig "heldig" om hestene skadet seg på en slik måte at jeg fikk noe hjelp derfra <_<

Så forsikret jeg alle dyrene mine i Agria. Og jeg er kjempefornøyd. Jeg har hatt bruk for forsikringen en gang, og det var null problemer med dem. Jeg er også fornøyd med det som står med liten skrift :kiss: , og prisen er helt grei. Jeg har også min JRT forsikret der, med både veterinær og livsforsikring. Betaler vel... tror det er ca. 1200kr pr. år. Nå får medlemmer i NKK rabatt på Agria sine hundeforsikringer, er vel 10%? Det står under medlemsfordeler på NKK's sider. Funker kjempebra for meg i alle fall, og anbefales :blink: .

ja jeg tror jeg går for agria altså. det er også noe sånn at hvis du forsikrer hunden før den er 4 måneder så får man livsforsikring gratis. og hvis det ikke skjer hunden din noe på to år synker egenandelen fra 1300 til 900. så det er jo ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka forsikring av hunden min i går. Først trodde jeg det bare var agria som forsikret hunder, men fant ut at selskapet jeg allerede bruker (Gjensidige) også forsikret hunder.

Faktisk var Gjensidige noen 100-lapper billigere for min whippet... tror det var Gjenidige 1400,- mot agrias 1700,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka forsikring av hunden min i går. Først trodde jeg det bare var agria som forsikret hunder, men fant ut at selskapet jeg allerede bruker (Gjensidige) også forsikret hunder.

Faktisk var Gjensidige noen 100-lapper billigere for min whippet... tror det var Gjenidige 1400,- mot agrias 1700,-.

ja, jeg tror man fr rabbater på jo flere ting du har forsikret på ett ste. men jeg har ingen andre forsikringer enn hunden. foreløpig hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat en tur innom gjensidige for å sjekke forsikringsprisene deres. Da kom jeg over følgende :

Prisen på forsikringen kommer an på:

* Hvilken dekning du velger

* Hvilken hunderase du har

* Hvor du bor

* Hvilket kundeforhold du har hos oss

Hva? HVOR DU BOR? Så mao. kan forsikringen bli dyrere fordi noen bor i innerste djupfjorden, mens den er billigst for deg som bor i byen? Eller er det omvendt, fordi det er større risiko i by? Dette var merkelig. Jeg har sannsynlighetsregning på skolen, men herregud så mange små faktorer disse forsikringsselskapene faktisk utnytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor man bor er vel en greit ting å ha med det om de har relevante statistikker på dette , akkurat som på bilforsikring...

Kan hende de har funnet ut at det er litt dyrere å ha en byfrøken som drar til veterinæren bare det faller et hårstrå av hunden å krever 6mnd med hundemasasje dekket etterpå..

En å forsikre bonde tampen som tar med bikkja bak fjøset å skyter den, som aldri har vært til veterinæren, når den er dødsdårlig, uten å kreve noe av forsikringselskapet.?

(sarkastisk spiss-setting)

Men det er klart en hund på Finnmarksvidda har litt andre forhold en hunden som bor i etasjen over veterinæren i Oslo sentrum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka forsikring av hunden min i går. Først trodde jeg det bare var agria som forsikret hunder, men fant ut at selskapet jeg allerede bruker (Gjensidige) også forsikret hunder.

Faktisk var Gjensidige noen 100-lapper billigere for min whippet... tror det var Gjenidige 1400,- mot agrias 1700,-.

Men husk nå på at det ikke bare er summen det koster som spiller en rolle, men hvor mye den dekker både i sum og omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker også agria......den er kanskje littegrann dyrere, men den dekker også mer om noe skulle skje...

på gensidige så slutter vel forsikringen ved 7 år, mens på agria tror jeg det er opp til 10-11 år..noe rundt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forsikringer uansett rase forfaller det år hunden fyller 10år... (Agria, gjensidige)

Slik informasjon står i forsikringsvilkårene som alle har lest og forstått høres det ut som...

Om man får laget en særforsikring etter hunden fyller 10år vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har agria og betaler 2000 pr år for min N S Lch Amira, Border Collie.

Da får jeg:

- Veterinærforsikring (skade inntill 45 000, 5000 i rehab. og 2000 i medisiner pr år), ytre/indre skader + sykdom

- Livsforsikring (jeg får utbetalt kr 20 000 hvis hunden dør av skade/sykdom/blir stjålet)

- Liv Elite (jeg får utbetalt kr 20 000 hvis jeg ikke lenger kan konkurrere med hunden i lydighet, selv om hun skulle fungere fint som familiehund).

Egenandel: 1000,- + 20%. Hvis en skade skulle kreve flere veterinærbesøk, gjelder egenandelen kun 1 gang i løpet av 100 dager hvis det dreier seg om den samme skaden på alle besøkene.

Jeg vet ikke hva det koster for BARE vet.-forsikring... I Agria er det forskjell på beløpet man må betale for livsforsikring, i forhold til hvilken rase det dreier seg om. F.eks en det billigere å forsikre BC enn aussie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...