Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kull på gang

Ricco

Recommended Posts

Skrevet
Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Enig... Viski eller Visky er faktisk kule navn :)

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Jo det har du rett i! H'en hører best sammen med w :)

Ikke søren om jeg innrømmer det, men nå er jeg litt valpesjuk. Kanskje. ;)

Skrevet

Her er nokre nye bilder, tatt i går kveld.

Dei vokser fort no, ser forskjell fra dag til dag. No har dei begynt med litt mat, og i dag skal dei få valpefor for første gang.

008-4.jpg

snuse litt på mor...

007-4.jpg

009-2.jpg

titt titt, her er eg!

004-4.jpg

001-3.jpg

003-3.jpg

002-3.jpg

Skrevet

Ja no har dei fått valpefor for første gang, og det likte dei! :P

Her er nokre bilder fra seansen. (glad eg hadde handduk på fanget..)

031-3.jpg

026-1.jpg

010-6.jpg

007-5.jpg

006-5.jpg

Denne lille frøkenen er nok langhår..

008-5.jpg

027-1.jpg

024.jpg

Skrevet

Her er bilde av hannen og største tispa. Dei er no fine då!

Hannen med melk på snuten...

hann-1.jpg

hann1.jpg

hann2.jpg

Tispen, mest sannsynlig ho vi beholder sjøl...

stortispa.jpg

Litt beskjeden eller..?

stortispa1.jpg

stortispa2.jpg

stortispa4.jpg

Sjekk han da, geiper til meg... :D

hann3.jpg

Skrevet

Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Skrevet
Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Klart du kan! Om ikkje før så er det mulighet når valpen vår er "klar" til kull. :wub:

Skrevet

Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Skrevet

Gratulere med navnvalg, veldig fint :wub:

Gleder meg til nye bilder, har du solgt alle valpene ennå ?

Som jeg forstår så er dette utstillingslinjer, er det viktig for deg at valpene kommer til utstillingsinteresserte hjem ?

Skrevet
Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Fint navn, hilsen Villa (som heter Vision Of Trust, som forøvrig er et navn jeg valgte selv) :) Spent på nye bilder jeg :)

Skrevet

Her er bilder tatt i dag.

Hannen.

hann1-15-30.jpg

hann1-6-30.jpg

Tispe 1.

tispe1-8-30.jpg

tispe1-10-30.jpg

Tispe 2.

tispe2-12-30.jpg

tispe2-13-30.jpg

tispe2-7-29.jpg

Tispe 3.

tispe3-12-30.jpg

tispe3-1930.jpg

Tispe 4.

tispe4-10-30.jpg

tispe4-7-29.jpg

Tispe 5. (mest sannsynlig er dette Vision)

tispe5-12-30.jpg

tispe5-10-30.jpg

tispe5-5-29.jpg

tispe5-8-29.jpg

Tispe 6.

tispe6-10-30.jpg

tispe6-13-30.jpg

tispe1-6-29.jpg

Og her er vekta på dei no.

Tispe 1: 1903 gr.

Tispe 2: 2060 gr.

Tispe 3: 1730 gr.

Tispe 4: 1740 gr.

Tispe 5: 2543 gr.

Tispe 6: 1844 gr.

Hannen: 2045 gr.

Flott at dere liker navnet! Er ikkje helt sikker på om det er en valp igjen. Og nei, det viktigeste for meg er at dei kjem i trygge heimar med folk som tar seg av dei og er glade i dei. Om nokon vil drive utstilling så er det berre ett pluss, ikkje et krav. :hmm:

Skrevet

Flott navn og flotte valper. Kan jo ikke bli annet enn sjarmert av disse søte små. Blir morro å følge med den lille dere skal beholde :hmm:

Skrevet

Vision var et fint navn :hmm: Har dere kommet noe nærmere en beslutning på hvem dere skal beholde, eller venter dere litt til?

Flotte bilder!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...