Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kull på gang


Ricco

Recommended Posts

Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Enig... Viski eller Visky er faktisk kule navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Jo det har du rett i! H'en hører best sammen med w :)

Ikke søren om jeg innrømmer det, men nå er jeg litt valpesjuk. Kanskje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nokre nye bilder, tatt i går kveld.

Dei vokser fort no, ser forskjell fra dag til dag. No har dei begynt med litt mat, og i dag skal dei få valpefor for første gang.

008-4.jpg

snuse litt på mor...

007-4.jpg

009-2.jpg

titt titt, her er eg!

004-4.jpg

001-3.jpg

003-3.jpg

002-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av hannen og største tispa. Dei er no fine då!

Hannen med melk på snuten...

hann-1.jpg

hann1.jpg

hann2.jpg

Tispen, mest sannsynlig ho vi beholder sjøl...

stortispa.jpg

Litt beskjeden eller..?

stortispa1.jpg

stortispa2.jpg

stortispa4.jpg

Sjekk han da, geiper til meg... :D

hann3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Klart du kan! Om ikkje før så er det mulighet når valpen vår er "klar" til kull. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med navnvalg, veldig fint :wub:

Gleder meg til nye bilder, har du solgt alle valpene ennå ?

Som jeg forstår så er dette utstillingslinjer, er det viktig for deg at valpene kommer til utstillingsinteresserte hjem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Fint navn, hilsen Villa (som heter Vision Of Trust, som forøvrig er et navn jeg valgte selv) :) Spent på nye bilder jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder tatt i dag.

Hannen.

hann1-15-30.jpg

hann1-6-30.jpg

Tispe 1.

tispe1-8-30.jpg

tispe1-10-30.jpg

Tispe 2.

tispe2-12-30.jpg

tispe2-13-30.jpg

tispe2-7-29.jpg

Tispe 3.

tispe3-12-30.jpg

tispe3-1930.jpg

Tispe 4.

tispe4-10-30.jpg

tispe4-7-29.jpg

Tispe 5. (mest sannsynlig er dette Vision)

tispe5-12-30.jpg

tispe5-10-30.jpg

tispe5-5-29.jpg

tispe5-8-29.jpg

Tispe 6.

tispe6-10-30.jpg

tispe6-13-30.jpg

tispe1-6-29.jpg

Og her er vekta på dei no.

Tispe 1: 1903 gr.

Tispe 2: 2060 gr.

Tispe 3: 1730 gr.

Tispe 4: 1740 gr.

Tispe 5: 2543 gr.

Tispe 6: 1844 gr.

Hannen: 2045 gr.

Flott at dere liker navnet! Er ikkje helt sikker på om det er en valp igjen. Og nei, det viktigeste for meg er at dei kjem i trygge heimar med folk som tar seg av dei og er glade i dei. Om nokon vil drive utstilling så er det berre ett pluss, ikkje et krav. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...