Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kull på gang

Ricco

Recommended Posts

Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Enig... Viski eller Visky er faktisk kule navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar
Hvis jeg først skulle fornorsket Whisky så ville jeg skrevet det rett ut; Viski eller til nød Visky. H'en blir liksom litt malplassert :lol:

Jo det har du rett i! H'en hører best sammen med w :)

Ikke søren om jeg innrømmer det, men nå er jeg litt valpesjuk. Kanskje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nokre nye bilder, tatt i går kveld.

Dei vokser fort no, ser forskjell fra dag til dag. No har dei begynt med litt mat, og i dag skal dei få valpefor for første gang.

008-4.jpg

snuse litt på mor...

007-4.jpg

009-2.jpg

titt titt, her er eg!

004-4.jpg

001-3.jpg

003-3.jpg

002-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av hannen og største tispa. Dei er no fine då!

Hannen med melk på snuten...

hann-1.jpg

hann1.jpg

hann2.jpg

Tispen, mest sannsynlig ho vi beholder sjøl...

stortispa.jpg

Litt beskjeden eller..?

stortispa1.jpg

stortispa2.jpg

stortispa4.jpg

Sjekk han da, geiper til meg... :D

hann3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få kjøpe valp av deg den dagen jeg ikke klarer å leve lengre uten Schæfer, Ricco ?! HEhe.. ;p

De har en alldeles flott farge ( drømmefarge i mine øyne ) De som får hannvalpen er utrolig heldige *missunelig delux*

Klart du kan! Om ikkje før så er det mulighet når valpen vår er "klar" til kull. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med navnvalg, veldig fint :wub:

Gleder meg til nye bilder, har du solgt alle valpene ennå ?

Som jeg forstår så er dette utstillingslinjer, er det viktig for deg at valpene kommer til utstillingsinteresserte hjem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi hatt familieråd og navnet er bestemt! Synes det var viktig at guttene og fikk være med på dette. :wub:

Og navnet på lille prinsessen blir: Vision.

Nye bilder blir lagt ut seinere i dag.

Fint navn, hilsen Villa (som heter Vision Of Trust, som forøvrig er et navn jeg valgte selv) :) Spent på nye bilder jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder tatt i dag.

Hannen.

hann1-15-30.jpg

hann1-6-30.jpg

Tispe 1.

tispe1-8-30.jpg

tispe1-10-30.jpg

Tispe 2.

tispe2-12-30.jpg

tispe2-13-30.jpg

tispe2-7-29.jpg

Tispe 3.

tispe3-12-30.jpg

tispe3-1930.jpg

Tispe 4.

tispe4-10-30.jpg

tispe4-7-29.jpg

Tispe 5. (mest sannsynlig er dette Vision)

tispe5-12-30.jpg

tispe5-10-30.jpg

tispe5-5-29.jpg

tispe5-8-29.jpg

Tispe 6.

tispe6-10-30.jpg

tispe6-13-30.jpg

tispe1-6-29.jpg

Og her er vekta på dei no.

Tispe 1: 1903 gr.

Tispe 2: 2060 gr.

Tispe 3: 1730 gr.

Tispe 4: 1740 gr.

Tispe 5: 2543 gr.

Tispe 6: 1844 gr.

Hannen: 2045 gr.

Flott at dere liker navnet! Er ikkje helt sikker på om det er en valp igjen. Og nei, det viktigeste for meg er at dei kjem i trygge heimar med folk som tar seg av dei og er glade i dei. Om nokon vil drive utstilling så er det berre ett pluss, ikkje et krav. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
    • Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...