Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kull på gang

Ricco

Recommended Posts

• Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Alexis begynner å bli ganske sliten no, håper på fødsel i morgen eller søndag. I går kveld fikk ho ligge litt i sofaen, og det likte ho godt. :lol:

Skal nok holde dere oppdatert når fødselen starter.

002-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde ikke noe i natt. Satt hos henne til kl 04.00 for hun var litt urolig og rastløs. Men ho sovna da så "fødselshjelpen" (putte her på sonen) dro hjem og vi la oss på sofaen for å sove litt. Så vi får bare smøre oss med litt tolmodighet og sjå om det skjer noe i løpet av denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere tipper hvor mange og antall av hvert kjønn. :)

Selv så tror jeg det blir mellom 8 og 10 valper. Ho er mye større denne gangen, så enten er der flere enn sist (7 stk) eller så er dei større.

Vanskelig å gjette ant. kjønn, men jeg håper på 4 tisper og 4 hanner, for da har vi litt å velge i mellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hun kniper virkelig igjen om hun har så mange valper :) Pleier dem ikke normalt å komme litt tidligere da?

Jeg tipper derfor på masse fostervann. Antall: 3+2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hun kniper virkelig igjen om hun har så mange valper :) Pleier dem ikke normalt å komme litt tidligere da?

Jeg tipper derfor på masse fostervann. Antall: 3+2 :D

No får denne rasen forholdsvis store kull, og det var 60. dag i går så ho kniper vel ikkje så mye igjen egentlig. Sist hadde hun 7 valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No får denne rasen forholdsvis store kull, og det var 60. dag i går så ho kniper vel ikkje så mye igjen egentlig. Sist hadde hun 7 valper.

Trodde hun var over "normal" tid jeg siden du forventet valper lørdag/søndag. Og selv om dem normalt får store kull så er det ingen regel uten unntak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde hun var over "normal" tid jeg siden du forventet valper lørdag/søndag. Og selv om dem normalt får store kull så er det ingen regel uten unntak :D

Nei ho var ikkje det, lørdag var 59. dag og ho var ganske urolig da, derfor forventet/håpte vi på at fødselen var i gang. Ja, vi kjenner vel alle til: aldri regel uten unntak så vi får berre vente å sjå kor langt vi må telle når dei kjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er lista:D

Skrive dere opp dere som tippa siste her så vet vi hvem som tipper hva :)

SoppenCamilla 8 - 3t/5h

Katja-Kai 9 - 4t/5h

Jaktlykke 8 - 6t/2h

Caroline 8 - 2t/6h

Anette 9 - 3t/6h

Marita basgård 9 - 4t/5h

Tone Sofie - 9 5t/4h

Kristiin 10 - 7t/3h

Tini 8 - 3t/5h

Fantasia 5t/3h

h- hanner

t- tisper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viiiiiiirkelig på tide at "tantes" lille gullunger kommer ut asså.. HØRER DU ALEXIS!

Om ikke eg får sms eller tlf i natt kniper hun helt sikkert igjen til natt til 1 mai.Litt vel over tiden da men. ( Det er det "tante " håper på hvertfall så hun har fri fra jobb og kan være med tihi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
    • Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...