Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnehjelp^^

Car00line

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Listen min til nå er:

Jentenavn:

Chanell, Mira, Ceccy, Shila, Shira, Chikita, Akira, Dina, Chila, Chanti, Shada, Misha, Cara ^^

Viss det blir en gutt har jeg:

Diesel (utt. Disel^^ blir nok dette viss det blir en gutt :lol: )

Rex (typisk..:P )

Og sa du ikke at du ville ha uvanlige navn?

Diesel er ett ekstremt mye brukt hundenavn, Rex - vel, Rex vitner om svært dårlig fantasi eller ekstrem preging av tysk TV-schæfer.......... men det er hverken spesielt, unikt eller spesielt pent......

Chanell - bare i omegn her finnes 4 stykk

Mira - heter annenhver tispe i bygda

Shila, Shira, Dina, Chanti og Misha er overforbrukt

Ceccy - ikke så vanlig

Chikita - helt håpløst å bruke

Akira - schæfernavn og stamtavlenavn på de førtitusen bikkjene som heter Kira til daglig og som er født i A-kull og dermed heter A-Kira

Cara - passer best på dachs

*ler*

Sånn, så fikk jeg knebla noen navn i kveld også *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss den ligna jammen meg ikke så lite på en finsk lapphund =P

Noen navne forslag: Kira, Tilla, Shana, Tiara, Nika.. :lol: Lykke til.

Nei, den er ganske lik, bare mer pels :P^^

Likte de navnene :P

Syns du skal kalle den Johnny Cash eller noe :P Eller en eller annen kjent person du liker.

Haha^^

Og sa du ikke at du ville ha uvanlige navn?

Diesel er ett ekstremt mye brukt hundenavn, Rex - vel, Rex vitner om svært dårlig fantasi eller ekstrem preging av tysk TV-schæfer.......... men det er hverken spesielt, unikt eller spesielt pent......

Chanell - bare i omegn her finnes 4 stykk

Mira - heter annenhver tispe i bygda

Shila, Shira, Dina, Chanti og Misha er overforbrukt

Ceccy - ikke så vanlig

Chikita - helt håpløst å bruke

Akira - schæfernavn og stamtavlenavn på de førtitusen bikkjene som heter Kira til daglig og som er født i A-kull og dermed heter A-Kira

Cara - passer best på dachs

*ler*

Sånn, så fikk jeg knebla noen navn i kveld også *fnis*

Hehe^^ Det visste jeg ikke, har ikke peiling på så mange navn, jeg bor i en liten by, så det er der jeg har de typiske navnene for meg :P

Så det vil bli mer uvanlig for meg.

Men det er litt vansklig å forklare hvilket navn du vil ha, når du spør andre om tips :P

Ble mye nå men^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cara betyr "kjære" på italiensk - Caro er den mannlige varianten (og ingen av dem er vel helt uvanlige hundenavn).

Jeg tror også du innerst inne ønsker et veldig vanlig snarere enn spesielt navn, om man skal gå ut fra lista di så langt.

Nå skjønner jeg ikke helt hvordan et navn som "Ceccy" er ment å uttales? Ut fra det jeg mener å tro om uttaleregler på div. språk, vil jeg tro "Sekki" - er nå det så fint, da?

Og om du skal kalle hunden Chanel, vær så snill å skrive det enten Chanel eller Chanelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nå skjønner jeg ikke helt hvordan et navn som "Ceccy" er ment å uttales? Ut fra det jeg mener å tro om uttaleregler på div. språk, vil jeg tro "Sekki" - er nå det så fint, da?

Ceccy er lett å uttale - Sessi - hverken mer eller mindre - søtt navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ganske lik, bare mer pels :)^^

Likte de navnene :P

- Tja..Det kommer veldig an på =P Gutten min ligger an til å få ekstrem pels. =P Eurasier var en rase jeg var veldig nysgjerrig på og synes den fargen der er helt nydelig :P

fihtolasikiilo3.jpg

turnukanhugo1.jpg

Vil nok si at disse to lapphundene er ganske pelskledde =P Begge er forøvrig i slekt med pelsen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tja..Det kommer veldig an på =P Gutten min ligger an til å få ekstrem pels. =P Eurasier var en rase jeg var veldig nysgjerrig på og synes den fargen der er helt nydelig :)

fihtolasikiilo3.jpg

turnukanhugo1.jpg

Vil nok si at disse to lapphundene er ganske pelskledde =P Begge er forøvrig i slekt med pelsen min :P

Ååå, de var herlige!

Jeg har tenkt på finsk lapphund viss det ikke var eurasier valper å finne

Men jeg er kanskje heldig nå! Var ei som hadde fått for mange tisper enn bestilt, så er jeg heldig så kan jeg få den :P

Men den er nok mest sannsynlig rød da, for begge foreldrene er det :P

Fargen er jo ikke såå viktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...