Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny akvariefisk funnet


mowgli

Recommended Posts

  • 6 months later...
Skrevet

At jeg synetes den var fin har jo ingenting med at jeg skal ha den :icon_confused:

Hvis den er vanskelig og holde, er det jo ikke sikkert jeg at jeg kan ha en sånn.

Hvis en fisketype blir akvariefisk så kommer den jo mest sansynelig til og leve vil også.

Skrevet
Er den lett å holde da? Syns synd i fisk som blir akvariefisk.....
Hva mener du med det? Tror du ikke alle de tusen fiskeartene vi har i våre akvarier verden over, også finnes i naturen? De var ville de også (og er fremdeles det) før de ble brakt inn i akvaristikkens verden.
Skrevet
Hva mener du med det? Tror du ikke alle de tusen fiskeartene vi har i våre akvarier verden over, også finnes i naturen? De var ville de også (og er fremdeles det) før de ble brakt inn i akvaristikkens verden.

Eh jo. Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at det er synd i fisk som må bo i akvarium. Nå må denne rasen også kjede livet av seg i et akvarie fordi folk har oppdaget at den er pen og lett å holde. Samme gjelder burdyr, også.

Skrevet
Eh jo. Det er ikke det jeg mener. Jeg mener at det er synd i fisk som må bo i akvarium. Nå må denne rasen også kjede livet av seg i et akvarie fordi folk har oppdaget at den er pen og lett å holde. Samme gjelder burdyr, også.
Jeg kan være enig med deg i at mange akvariefisker og burdyr ikke holdes under optimale forhold, men synes du greier alle under èn kam når du sier at det er synd i akvariefisker generelt. Hva er det som er så synd når akvariefisker, som er oppdrettet i akvarier (altså ikke VF-fisk), holdes i kar tilsvarende deres naturlige biotop, med dertilhørende riktige vannverdier osv.? For det finnes faktisk akvarister som tar hensyn til den enkelte arts krav til miljøet den lever i.

Noe litt annet er VF-fisk; disse tas fra friheten ved å bli fraktet i små poser med fly fra O'store Amazonas til våre akvarier som sjelden byr på SÅ biotopisk riktige kar som Amazonas selv.

Det finnes dårlige hundeeiere, og det finnes dårlige akvarister.

Skrevet
Jeg kan være enig med deg i at mange akvariefisker og burdyr ikke holdes under optimale forhold, men synes du greier alle under èn kam når du sier at det er synd i akvariefisker generelt. Hva er det som er så synd når akvariefisker, som er oppdrettet i akvarier (altså ikke VF-fisk), holdes i kar tilsvarende deres naturlige biotop, med dertilhørende riktige vannverdier osv.? For det finnes faktisk akvarister som tar hensyn til den enkelte arts krav til miljøet den lever i.

Noe litt annet er VF-fisk; disse tas fra friheten ved å bli fraktet i små poser med fly fra O'store Amazonas til våre akvarier som sjelden byr på SÅ biotopisk riktige kar som Amazonas selv.

Det finnes dårlige hundeeiere, og det finnes dårlige akvarister.

Nei jeg syns fortsatt ikke det er rett i det hele tatt. Selv store akvarier er ikke på grensen av hvordan en fisk i det fri har det. Akvarier varieres sjelden og må være utrolig kjedelige for fiskene som lever der. Det er også mye innavl på akvariefisk. Jeg har jobbet i dyrebutikk (noe jeg ikke klarer lenger, selv om denne dyrebutikken var veldig bra i forhold til mange andre), og de fleste som er innom har fisker som lever i maks 1-2 år, og er kjempestolte av det. Dette er fisker som kunne blitt myyye eldre hadde de levd i det fri.

Jeg har som sagt jobbet i dyrebutikk, hatt kaniner og andre dyr i bur, hatt akvariefisk osv, men den tiden er over for min del.

Skrevet
Til å leve vilt? Ja såklart.

Ja jeg skrev feil. Men hvis det er "Ja såklart", hvorfor mener du at det er synd på den da ?

Edit; Nå har jeg lest det her nede, glem sprøsmålet.

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...