Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster opp om nettene, frisk om dagen-


:)Kine

Recommended Posts

Hva kan det være?

Nå har han kasta opp 3 av 4 netter. Det er bare en gang om natta hver gang. Om dagen er han frisk og rask, og har veeldig god matlyst. Derfor har vi ikke dratt til veterinæren enda. Nå begynner jeg derimot å bli litt bekymret. Det som kommer opp er masse gult "vann-slim". Hva kan det være?

Han har tidligere sliti endel med allergi. (klør på kroppen, utslett osv.) Vi har prøvd flere for, og han er nå på specific som vi har blitt anbefalt av dyrlegen. Det er lenge siden vi byttet til dette (før jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orm? Maia har kasta opp ca 1 gang om dagen i flere dager i strekk. sånn gul grønn greie. sa det til vetrinæren og dem sa det var helt normalt. Og hun var ikke dårlig eller noe. Men nå skal ikke jeg si hva som feiler din hund. Men du skulle kanskje tatt en helsesjekk elller noe om det ikke bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det være?

Nå har han kasta opp 3 av 4 netter. Det er bare en gang om natta hver gang. Om dagen er han frisk og rask, og har veeldig god matlyst. Derfor har vi ikke dratt til veterinæren enda. Nå begynner jeg derimot å bli litt bekymret. Det som kommer opp er masse gult "vann-slim". Hva kan det være?

Han har tidligere sliti endel med allergi. (klør på kroppen, utslett osv.) Vi har prøvd flere for, og han er nå på specific som vi har blitt anbefalt av dyrlegen. Det er lenge siden vi byttet til dette (før jul).

gult vann slim tyder på at det er vand og mavesyre den kaster op.

ved ikke hvor ofte du fodrer den, men nogle hunde har behov for at få deres foder fordelt over 3 gange om dagen(har selv en der gør det samme), for eksempel giv et lille måltid 1 time inden i skal i seng, og se om det virker.

Hvis i mistænker at den evt. skulle have orm, så få foretaget en afføringsprøve hos dyrlægen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter jeg hadde skrivd her igår så fant vi en side på engelsk hvor det var en basset som holdt på med akkurat det samme, og han hadde bare vært sulten. Dette stemte også bra med hvilke dager han kasta opp på. I går kveld fikk han mat seint, så da kasta han ikke opp i natt.. Rare hunden! Så nå spiser han mye mer enn det som er anbefalt av veterinæren. Har vel høy forbrenning da..

Merkelig at han kasta opp fordi han var sulten:/ Hadde jeg aldri gjetta!

Takk for svar forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem med min hund for ca 1 år siden, han kastet opp nesten hver natt i en ganske lang periode. Men fikk da råd av veterinæren at han ikke skulle sove på tom mage, så han fikk et lite måltid før han skulle legge seg, og da var det full stopp på oppkast nettene fremover. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitt med det samme med min hund som er hypersensitiv. Han får gasskolikk og brekker seg/kaster opp 1-2 ganger på natten hvis han er veldig tom i magen. I tillegg til akupunkturbehandling osv osv så har jeg blitt anbefalt å gi mat 3 ganger om dagen og da hovedmiddagen sent. Han har ikke vært dårlig etter det. Kan romle litt, men får ikke gasskolikk og kaster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...