Gå til innhold
Hundesonen.no

Min bildetråd


starlight

Recommended Posts

Olympus! Det er ikke det kameraet hvor man kan sikte med skjermen? *nysgjerrig*

Kjempe fine bilder av nydelig hund! Sheltier ser såå snille og gode ut, -din var intet unntak!

Hehe jo man kan velge å "sikte" med skjemen som på vanlig digitalt kamera ja :) Er superfornøyd med kameraet i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så moro å se bilder tatt med det kameraet. :)

Har du peiling på hvordan det er med linsene osv. på det kameraet? Er det vanskeligere å finne linser som passer til Olympus enn canon f.eks?

Jeg kjøpte kameraet med et zoomkit, altså 14-42mm og ei 40-150mm. Disse fungerer veldig bra til mitt bruk, i tillegg til at kameraet har masse bra funksjoner! I følge selger var også dette kameraet bedre enn Canons bestselger faktisk. Jeg tenkte egentlig å kjøpe Canon selv :) I og med at det var med to linser på Olympusen, og at det kostet like mye som Canon med en linse, ble valget enkelt. Det var også bedre garantiordninger på Olympus. I følge selger kan utvalget linser være litt større til Canon, men det er overhodet ikke stor forskjell, og det finnes mer enn bra nok linseutvalg til Olympus for oss vanlige dødelige ;)Tenker du på å kjøpe Olympus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg ble fristet nå ja! Hva betalte du for hele pakken din da? (kamerahus + to linser?)

Tror jeg må tråle nettet og oppdatere meg litt på prisen på dette kameraet rundt omkring. Nå har jo akkurat dette kameraet vært ute i butikkene en stund også så det går vel kanskje enda litt mer ned i pris etterhvert?

Hvordan er størrelsen på kamerahuset btw? Hvordan er det holde i for små hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visstnok markedets minste :P Veldig godt å holde i, og ikke tungt!

Selve kameraet med to linser kostet 5500,-, men jeg har jo med en sekk til 900, forsikring på 900 og minnekort på 400,-. Kjøpte det på expert jeg da, de har veldig bra garantiordninger på dette kameraet, egen avtale med Olympus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant kameraet med 14-42 linsa til 4000,- :P Hmm. Det blir nok enten dette kameraet eller canons 350d.

Hvordan er den 14-42 linsa? Hva passer en slik linse best til? *sorry for dumme spm* :P

Den linsa er helt grei, som de fleste på den størrelsen vil jeg tro. Jeg bruker nesten bare den større linsa som er med, da jeg synes den er bedre. Men for all del, den "lille" tar bra bilder altså :lol:

Bilde 5, 7, 8 og 9 er tatt med den "lille", resten med den største :P

Flott hund :P . Jeg likte den godt.

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det var jammen steike bra til å være første bildene! Jeg knota skikkelig da jeg prøvde å ta mine første utebilder, men så er jeg også under gjennomsnittet dum, da.. :)

hehe takk :) Ble faktisk overraska selv, hadde jo bare tatt noen bilder på stua :) Jeg hadde jo veldig hjelp av det herlige været og lyset også da *ler* I tillegg hadde jeg lest brukerhåndboken flere ganger (ikke det at jeg husker stort av slikt), også har jeg tatt mye bilder med vanlig digitalt og gamle kamera, min far har hatt speilrefleks og tatt bra bilder før i tiden, så han kan fortelle meg litt, i tillegg til at jeg har for vane å trykke og prøve alt som er. Man lærer mye bare av å prøve seg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om en ting? Da du gikk for å kjøpe kamera, gikk du i en butikk og sa at du har sett og lest en del om Canon, og at du vil kjøpe det hvis det ligger godt i hånda? Eller gikk du rundt i mange forskjellige butikker? For da jeg skulle kjøpe kamera sjekket jeg de forskjellige kameraene på internett og så gikk jeg først til en butikk hvor jeg fikk anbefalt Olympus. Deretter gikk jeg i en del andre butikker, og jeg ble anbefalt både Nikon, Canon og Pentax. Det ble til slutt Nikon siden det var det som lå best i hånda (og jeg likte ikke formen, menyen osv på Olympus).

Uansett... Kan se ut som du får ganske så bra bilder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka flere butikker, snakka med flere + at min far kan en god del om speilrefleks og fotografering. Jeg fikk anbefalt det jeg kjøpte framfor Canon, men folk har forskjellige meninger. Jeg er i alle fall fornøyd med mitt. Det er også kjempegodt å holde i! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk :ahappy: Ble faktisk overraska selv, hadde jo bare tatt noen bilder på stua ;) Jeg hadde jo veldig hjelp av det herlige været og lyset også da *ler* I tillegg hadde jeg lest brukerhåndboken flere ganger (ikke det at jeg husker stort av slikt), også har jeg tatt mye bilder med vanlig digitalt og gamle kamera, min far har hatt speilrefleks og tatt bra bilder før i tiden, så han kan fortelle meg litt, i tillegg til at jeg har for vane å trykke og prøve alt som er. Man lærer mye bare av å prøve seg fram :lol:

Ja, det tenkte jeg jeg skulle si - at det var flotte bilder, men det er jo tydelig at du ikke er noen nybegynner bak kameraet da ;). Brukerhåndboken er ofte gull verdt (*kremt*... "noen" fant ut nye ting i dag mht fokus f eks..), og det er lurt å ta godt vare på den :P. Ikke minst dette med å prøve ut alt mulig - man kan jo ikke gjøre feil liksom, så da er det bare å trøkke i vei (vel - jeg fikk panikk her en dag da alle bildene mine ble veldig lys og rare og alt for overeksponert... det gikk flere dager før jeg endelig fant ut hva jeg hadde gjort galt - jeg hadde vært borti eksponeringskompensasjonsknappen uten at jeg var bevisst det - og fikk noe helt syke bilder.. hehehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tenkte jeg jeg skulle si - at det var flotte bilder, men det er jo tydelig at du ikke er noen nybegynner bak kameraet da :ahappy:. Brukerhåndboken er ofte gull verdt (*kremt*... "noen" fant ut nye ting i dag mht fokus f eks..), og det er lurt å ta godt vare på den :). Ikke minst dette med å prøve ut alt mulig - man kan jo ikke gjøre feil liksom, så da er det bare å trøkke i vei (vel - jeg fikk panikk her en dag da alle bildene mine ble veldig lys og rare og alt for overeksponert... det gikk flere dager før jeg endelig fant ut hva jeg hadde gjort galt - jeg hadde vært borti eksponeringskompensasjonsknappen uten at jeg var bevisst det - og fikk noe helt syke bilder.. hehehe).

Hehe, jeg synes jeg er ganske så nybegynner jeg, men takk likevel :ahappy: Hadde aldri tatt i et speilrefleks før faktisk. Men har tatt mye bilder med digitalt. Selv om det riktignok framstår som kjedelig etter at man har kjøpt speilrefleks ;)

Hehe, jeg hadde fått panikk om bildene hadde blitt rare, hadde sikkert ikke funnet ut hva jeg hadde gjort galt *ler* Instruksjonsboken har jeg faktisk med meg i kamerasekken, hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...