Mirjam Skrevet 24. Februar 2008 Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 Hei, min hunnkatt 5mnd (20feb), skal steriliseres da jeg ikke vil risikere å få kattunger på henne eller å måtte sende henne til dyrlege pga komlikasjoner med p-piller. Det jeg lurer på er om alle hunnkatter får en hengende mage som følge av dette? -Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Alle svar om viten og erfaringer mottas med glede.
lo:co Skrevet 24. Februar 2008 Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 Jeg har aldri vært borti noen katter som har fått hengende mage på grunn av sterilisering. Hengemage fobinder jeg kun med overvekt ("fettpose" under magen). Om katten er aktiv og spiser riktig så ser jeg ingen grunn til at den skal få hengemage
Mirjam Skrevet 24. Februar 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 takker for svar. høres flott ut, trodde at det kom av steriliseringen, men da skal jeg ringe til veterinær og bestille time til henne uten frykt for at hun får hengemage
LeneG Skrevet 24. Februar 2008 Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 Jeg har sterilisert 3 hunnkatter. Ingen har de har fått hengemager heller.
Baby Skrevet 24. Februar 2008 Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 Har kastrert to hunnkatter og har fått en av hver.
millis Skrevet 24. Februar 2008 Rapporter Skrevet 24. Februar 2008 Jeg har sterilisert 3 hunnkatter. Ingen har de har fått hengemager heller. Samme her
Mumfy Skrevet 20. Juli 2008 Rapporter Skrevet 20. Juli 2008 hvor gammel må katten være for å kastrere den?
Ella8pv Skrevet 21. Juli 2008 Rapporter Skrevet 21. Juli 2008 De fleste venter til katten er rundt 6 mndr, men det blir mer og mer vanlig med tidligkastrering. Det er mange som mener det er best å kastrerer kattene allerede i 12 ukers alder. Du kan lese om det her; http://www.amaranti.se/halsa/tidigkastrering.html
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar