Gå til innhold
Hundesonen.no

Strikketråd

siljestokka

Recommended Posts

Hei!

Jeg fikk plutselig så lyst til å strikke av en eller annen grunn. Noen her som liker og strikke? Blir veldig glad for tips til hva jeg kan lage.

Tenkte på sånne hansker der det ikke er fingre.. Synes slike er så kule. Noen som hvet hvordan man strikker slike?

Noen her som har strikket noe kult :D . Hva som helst. Da kan de legge ut bilder her.

Dette er herved en strikketråd ;)

:best:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk plutselig så lyst til å strikke av en eller annen grunn. Noen her som liker og strikke? Blir veldig glad for tips til hva jeg kan lage.

Tenkte på sånne hansker der det ikke er fingre.. Synes slike er så kule. Noen som hvet hvordan man strikker slike?

Noen her som har strikket noe kult :D . Hva som helst. Da kan de legge ut bilder her.

Dette er herved en strikketråd ;)

:best:

Sånne vanter er litt vriene hvis du ikke kan strikke fra før... Hvis du kan, er det jo ikke noe problem. Jeg kjøpte sånne på en turklærbutikk her, forresten. De er fine, de. Disse freestyledamene pleier vel å selge noen hjemmestrikkete på ulike arrangement også. Men jeg vet ikke hvordan man strikker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D .. jaha.. Aner i grunnen ikke hva dere snakker om, men farmor mi kan strikke, så hun kan jo lære meg ;) . Jeg kan strikke sånne vanlige strikketing. Men kan ikke legge opp da ... Så jeg får jo ikke starta uansett..

EDIT

Jeg tenker på sånne hansker der det er halve fingre ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du masse fine gratis oppskrifter, også på pulsvanter...

Om du ikke er særlig dreven til å strikke, så anbefaler jeg deg de uten fingre... Fingre er noe skikkelig herk (ikke vanskelig, men en tålmodighetsprøve som ikke jeg orker i hvert fall.. )

Og å legge opp er ikke vanskelig. Mulig du finner en beskrivelse på det på siden også, evt. søker på "strikkeskole" eller noe... Det er ett sånt lynkurs... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Her finner du masse fine gratis oppskrifter, også på pulsvanter...

Om du ikke er særlig dreven til å strikke, så anbefaler jeg deg de uten fingre... Fingre er noe skikkelig herk (ikke vanskelig, men en tålmodighetsprøve som ikke jeg orker i hvert fall.. )

Og å legge opp er ikke vanskelig. Mulig du finner en beskrivelse på det på siden også, evt. søker på "strikkeskole" eller noe... Det er ett sånt lynkurs... :D

Er du en strikker også??! Kan jeg bestille en poncho hos deg da, en sånn med mange farger de hadde på Drops? Værsåsnillværsåsnillværsåsnill???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Noen av dere strikkekyndige som kunne forklart meg hvordan man strikker perlestrikk?

Tror det er lettere visst du bare strikker vanlig altså.. Og bare syr på perler etterpå :icon_redface: .

Ellers så kan du sikkert tre perler på tråden mens du strikker. Men føler det blir ganske stress, så tror jeg ville tatt metoden oppfor.

Men jeg er nybegynner, så jeg er ingen ekspert .

Jeg skal i alle fall strikke normalt og sy etterpå :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lettere visst du bare strikker vanlig altså.. Og bare syr på perler etterpå :icon_redface: .

Ellers så kan du sikkert tre perler på tråden mens du strikker. Men føler det blir ganske stress, så tror jeg ville tatt metoden oppfor.

Men jeg er nybegynner, så jeg er ingen ekspert .

Jeg skal i alle fall strikke normalt og sy etterpå :P .

Perlestrikk er en strikketeknikk som til slutt blir seende slik ut (det har altså egentlig ingenting med perler å gjøre):

http://www.garnstudio.com/bilder/dekor/sko...perlestrikk.jpg

Her er forresten beskrivelse på hvordan man strikker perlestrikk, sakset fra samme siden som bildet er tatt fra:

Perlestrikk

Jevnt maskeantall.

Pinne 1 (rettsiden): 1 rett maske, 1 vrang maske.

Pinne 2 (rettsiden): Strikk en rett maske over den vrange masken og en vrang maske over den rette masken.

Fortsett slik. En vrang maske ser ut som en knopp, en rett maske ser ut som en V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlestrikk er en strikketeknikk som til slutt blir seende slik ut (det har altså egentlig ingenting med perler å gjøre):

Her er forresten beskrivelse på hvordan man strikker perlestrikk, sakset fra samme siden som bildet er tatt fra:

Perlestrikk

Jevnt maskeantall.

Pinne 2 (rettsiden): Strikk en rett maske over den vrange masken og en vrang maske over den rette masken.

Fortsett slik. En vrang maske ser ut som en knopp, en rett maske ser ut som en V.

Takk, men nå har jeg fått det til og det jeg skulle strikke er ferdig :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlestrikk

Jevnt maskeantall.

:yes: .. Hihi. Trodde perlestrikk betydde å strikke med perler jeg.. Men nå vet jeg det også. Syntest nesten at perlestrikk så ganske fint ut også. Det må prøves ut :lol: .

Jeg har forresten begjunt litt på hanskene med halve fingre nå :yes: .. Er ganske fornøyd i med at jeg er ganske fersk innen strikking.. Men det kommer seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...