Gå til innhold
Hundesonen.no

Sett deg inn i denne situasjonen...

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Sett deg inn i denne situasjonen...

Du er gift, har mann og barn (barn under 10 år sier vi, ihvertfall lenge til de flytter ut), hus og lever lykkelig med gode utemuligheter til hundene dere har.

Men, etter en tid oppdager dere at et av barna begynner å klø i øynene og bli tett i nesa (eller andre symptomer), og dere drar til legen for å se hva det kommer av. Legen tar en test og fastslår at hun/han er allergisk mot hund.

Hva gjør du?

(Skummel tanke :-o )

Skrevet
Bruker petal cleanse på hunden, og prøver å bli kvitt allergien til ungen, kanskje ved hjelp av akupunktur. :)

samme her :D

Skrevet
Har hørt om situasjoner der Petal Cleanse ikke virker, og akupunktur er vel heller ikke sikkert...

Da fortsetter man bare å prøve :)

Skrevet

Prøver først med petal cleanse. Om det var andre ting ungen(e) var allergiske for ville jeg prøvd å tatt bort disse tingene. Deretter ville jeg prøvd allergimedisiner og/eller akupunktur på ungen(e). Om ingen av delene hadde hjulpet ville jeg kastet ut ungene, haha. Nei. Da ville jeg mest sannsynlig omplassert hunden til et sted jeg vet den hadde fått det godt. Kanskje til oppdretter om han/hun ville det.

Skrevet
Prøver først med petal cleanse. Om det var andre ting ungen(e) var allergiske for ville jeg prøvd å tatt bort disse tingene. Deretter ville jeg prøvd allergimedisiner og/eller akupunktur på ungen(e). Om ingen av delene hadde hjulpet ville jeg kastet ut ungene, haha. Nei. Da ville jeg mest sannsynlig omplassert hunden til et sted jeg vet den hadde fått det godt. Kanskje til oppdretter om han/hun ville det.

fjerne et familiemedlem?!?!? skal man hogge ned alle trærne på jorden hvis man er allergisk mot dem da? :)

Skrevet

fjerne et familiemedlem?!?!? skal man hogge ned alle trærne på jorden hvis man er allergisk mot dem da? :)

da håper jeg at de det gjelder setter barna fremfor hunden. Om ikke NOE annet hadde fungert så hadde jeg omplassert hunden.

Skrevet

det er jo nesten vår situasjon da, bare det at guttungen ikke reagerer på dyr men husstøvmidd :D og på grunn av det så har han fått astma :)

for å sidet sånn det hadde aldri i livet blitt aktuelt å kvitte seg med hundene, det finnes nå så mye som kan gjøres, som det derre petal greiene og allergi medisiner. og ikkeminst en kunne ha laget til et ordentilg hus ute som hundene kunne ha bodd i så en hadde sluppet å ta dem inn i hus.

Skrevet
det er jo nesten vår situasjon da, bare det at guttungen ikke reagerer på dyr men husstøvmidd :D og på grunn av det så har han fått astma :)

for å sidet sånn det hadde aldri i livet blitt aktuelt å kvitte seg med hundene, det finnes nå så mye som kan gjøres, som det derre petal greiene og allergi medisiner. og ikkeminst en kunne ha laget til et ordentilg hus ute som hundene kunne ha bodd i så en hadde sluppet å ta dem inn i hus.

det var det jeg mente da jeg skrev om ikke NOE annet fungerte. :D

Skrevet

Enig :D Siste løsning måte ha vært og flyttet dem ut

Skrevet

prøvd petal, funnet ut mer om det en bare en antaglese fra legen,hadde ingenting funket, hadde jeg omplsert hunden til noen jeg visste hadde tatt vare på den.

er så glad det gikk bra med allergien til mamma! nå som hun har flytte ut går jo alt greit! :)

PS: hun flyttet ikke på grunn av allergien! :D

Skrevet

Hadde gjort alt for å ordne det til det beste, men barna er viktigst (dessverre), så hadde INGENTING annet fungert så hadde hunden blitt omplassert.. Men allergi kan man jo og vokse fra seg, så det er viktig å gi litt frist.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...