Gå til innhold
Hundesonen.no

Sett deg inn i denne situasjonen...


Wheaten terrier

Recommended Posts

Sett deg inn i denne situasjonen...

Du er gift, har mann og barn (barn under 10 år sier vi, ihvertfall lenge til de flytter ut), hus og lever lykkelig med gode utemuligheter til hundene dere har.

Men, etter en tid oppdager dere at et av barna begynner å klø i øynene og bli tett i nesa (eller andre symptomer), og dere drar til legen for å se hva det kommer av. Legen tar en test og fastslår at hun/han er allergisk mot hund.

Hva gjør du?

(Skummel tanke :-o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver først med petal cleanse. Om det var andre ting ungen(e) var allergiske for ville jeg prøvd å tatt bort disse tingene. Deretter ville jeg prøvd allergimedisiner og/eller akupunktur på ungen(e). Om ingen av delene hadde hjulpet ville jeg kastet ut ungene, haha. Nei. Da ville jeg mest sannsynlig omplassert hunden til et sted jeg vet den hadde fått det godt. Kanskje til oppdretter om han/hun ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver først med petal cleanse. Om det var andre ting ungen(e) var allergiske for ville jeg prøvd å tatt bort disse tingene. Deretter ville jeg prøvd allergimedisiner og/eller akupunktur på ungen(e). Om ingen av delene hadde hjulpet ville jeg kastet ut ungene, haha. Nei. Da ville jeg mest sannsynlig omplassert hunden til et sted jeg vet den hadde fått det godt. Kanskje til oppdretter om han/hun ville det.

fjerne et familiemedlem?!?!? skal man hogge ned alle trærne på jorden hvis man er allergisk mot dem da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjerne et familiemedlem?!?!? skal man hogge ned alle trærne på jorden hvis man er allergisk mot dem da? :)

da håper jeg at de det gjelder setter barna fremfor hunden. Om ikke NOE annet hadde fungert så hadde jeg omplassert hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nesten vår situasjon da, bare det at guttungen ikke reagerer på dyr men husstøvmidd :D og på grunn av det så har han fått astma :)

for å sidet sånn det hadde aldri i livet blitt aktuelt å kvitte seg med hundene, det finnes nå så mye som kan gjøres, som det derre petal greiene og allergi medisiner. og ikkeminst en kunne ha laget til et ordentilg hus ute som hundene kunne ha bodd i så en hadde sluppet å ta dem inn i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nesten vår situasjon da, bare det at guttungen ikke reagerer på dyr men husstøvmidd :D og på grunn av det så har han fått astma :)

for å sidet sånn det hadde aldri i livet blitt aktuelt å kvitte seg med hundene, det finnes nå så mye som kan gjøres, som det derre petal greiene og allergi medisiner. og ikkeminst en kunne ha laget til et ordentilg hus ute som hundene kunne ha bodd i så en hadde sluppet å ta dem inn i hus.

det var det jeg mente da jeg skrev om ikke NOE annet fungerte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nesten vår situasjon da, bare det at guttungen ikke reagerer på dyr men husstøvmidd :D og på grunn av det så har han fått astma :)

for å sidet sånn det hadde aldri i livet blitt aktuelt å kvitte seg med hundene, det finnes nå så mye som kan gjøres, som det derre petal greiene og allergi medisiner. og ikkeminst en kunne ha laget til et ordentilg hus ute som hundene kunne ha bodd i så en hadde sluppet å ta dem inn i hus.

Enig :D Siste løsning måte ha vært og flyttet dem ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd petal, funnet ut mer om det en bare en antaglese fra legen,hadde ingenting funket, hadde jeg omplsert hunden til noen jeg visste hadde tatt vare på den.

er så glad det gikk bra med allergien til mamma! nå som hun har flytte ut går jo alt greit! :)

PS: hun flyttet ikke på grunn av allergien! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort alt for å ordne det til det beste, men barna er viktigst (dessverre), så hadde INGENTING annet fungert så hadde hunden blitt omplassert.. Men allergi kan man jo og vokse fra seg, så det er viktig å gi litt frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...