Gå til innhold
Hundesonen.no

Byller og kuler i ansiktet og en stor vannpose under haka!


Inustaff

Recommended Posts

Ja så var det ikke fred å få for denne gjengen enda.

:(

Plutselig da jeg våknet på mandag var hunden oppblåst i hele trynet!

Jeg hadde kun vært å luftet i hagen og på en fotballbane i nærområdet da jeg ikke var i form til noe stor tur med min forkjølelse og sløve form.

Hundene var ikke borti noe skadelig og jeg var tilstede hele tiden.

Likevel var hunden så deformert/er så derformert at jeg får fnatt av å se på det.

Dyrlegen neste.Han sa at det var en allergisk reaksjon på noe.

Idag kommer alt til syne,og desperate og paranoide Camilla ringer til veterinæren og lurer på om det skal komme rosa kjøtt til syne,og renne ut blod og gørr.

Det var visst ikke farlig,men var nødvendig pga den harde byllen.Han har også en vannpose/bylle på str med en sånn oval fotball under haka.Det ser ikke ut!

Jeg fant 2 hull i det rosa kjøttet som kom frem.Det rosa kjøttet er på str med hundens nesehull,og inni der er to hull.

Hoggormbitt?Lurte veterinæren...Jeg har ikke sett hoggorm i hagen,eller ved fotballbanen..Hunden var heller ikke løs på banen,men i hagen..Kan vi ha ekle hoggorm i hagen?

Nå går han på medisiner,en skikkelig hestekur,stakkars!jeg håper dette ikke blir verre,syns så synd på han.

Så glad og fornøyd han var da han gikk logrende inn til Håvard og bare sa "se på meg her er jeg"

Dyrelegen fikk se på å åpne lepper og alt var greit...

Huff...

Krysser fingrene for at det statistisk sett(ifølge veterinær med fler) er slutt på vår uflaks på en stund.

Men det sa de også da vi kom med vår lille Napolitaner på 4 mndr som måtte avlives 21 desember..

Og egentlig da vår Bordeaux tispe så ut som en byllete gris med håravfall og sår pga demodex angrep.

Grøss!

Jeg ber til høyere makter om at nok er nok!

Og håper dere krysser fingre med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!

Tulla fikk også en sånn allergisk reaksjon som valp; hele hodet hovnet opp, spesielt nesen. Ringte til dyrlegen (selvsagt ! var det helg), men innen h*n rakk å komme, var hevelsen begynt å gå ned. :) Hun hadde kanskje blitt bitt av en edderkopp eller slikket på en padde (bodde i kjeller, og hun var sånn da vi våknet om morgenen). Forhåpentligvis går det raskt over for dere også, syns det har vært nok tull nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det kunne være edderkopp også,men det har kommet tilsyne kjøttsår med hull..og komer svull utav.Jeg er ganske hysterisk blitt og er for meg det værste hver gang nå...Jeg fatter ikke hvor den slangen kan ha vert ettersom jeg var i drittform og bare var i hagen dagen før dette skjedde...våknet også til det,og fikk sjokk!Dyrelegen mente at edderkoppen måtte være stooor om det var det..æsj..så store edderkopper liksom!

Hunden er jo ysgjerrig og leken som fy...han kan ha prøvd å ta slangen for å leke med "tauet"..heh...

Det ser ikke bra ut enda..det svuller ut kjøtt,og renner puss.Det måtte jeg visst vente meg..men jeg følger med det og håper Obelix slipper noe mer..han er jo frisk ellers og baaaank i bordet på DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fyh. Stakkar gutten. Jeg har bodd i kjeller i to år med sånne schvære edderkopper, og to av mine hunder har spist på dem men aldri blitt bitt. Men er vistnok ikke så uvanlig med allergisk reaksjon på ufarlige edderkoppbitt, men det der så rimelig ekstremt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg håper jeg leste feil............ men leste jeg at hullene var på størrelse med nesebor?

Altså... i så fall så må det jo ha vært en absurd STOR hoggorm......... Huggtennene på huggormen er bittesmå og lager knapt nok hull, og når vevet hovner opp så er det ikke mulig å se hullene, det er derfor det er så vanskelig å stille diagnose - det bruker heller ikke å oooooose drit ut av sårene......

Og er det edderkopp - ja, så vil jeg overhodet ikke treffe den edderkoppen altså..........

Vill gjetning, siden det tydelig er betent sår (som sikkert burde vært tømt da) er at hunden har lekt og kanskje blitt tygd litt hardt. Eventuelt at det er betent tann eller noe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,nei altså mulig jeg beskrev feil...men det er et rosa kjøttområde som "åpenbarte seg" pga en bylle som sprakk..plutselig og det var like stort som et nesehull ca..se midterste bildet) inni der er det 2 hull,som jeg tenker ser ut som noen har spikra med litem spiker.

Dyrlegen mente at hullene til hoggorm ble forstørret ved betennelse eller noe..

Jeg tror ikke det er noe hundebitt hvertfall,da ingen av hundene biter hverandre i lek,de bare løper galmann med stafettfinne..

Men jeg mistenkte at det var en plastbit fra kattedør nr 10 som hundene har kvestet..den var spiss i begge ender den biten og hadde en skrue gjennom..men det skulle visst ikke være mistenksomt for dyrlegen.

Uansett går det mye bedre..men jeg lurer på om det er vanlig at hunden bare tisser inne som han vil plutselig?

Dette er en hund som tar hyperhensyn og aldri gjør dumme ting som det der,men plutselig står han og pisser alle veier som om det var helt okei..han dreit hos dyrelegen og den dagen!aldri drete inne etter han ble stor..er ikke sånn ...så irriterende nå da,da jeg ikke lufter og går mindre turer liksom!Kan det være medisinene?Formen?

Hevelsene er nede nesten helt..så dette går hvertfall bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...