Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyktig veterinær i oslo omegn


Raksha

Recommended Posts

:) Alternativet dyreklinikk flytter på seg, så da begynnder det å bli fryktelig vanskelig å komme seg dit på en smertefri måte uten bil. Ergo jeg trenger noen andre. Jeg har dårlig erfaring med endel veterinærer så jeg er veldig kresen. Har vært hos follo før, men vil ikke tilbake dit og det er for langt og klønete å komme seg til. Vært innom ensjø dyreklinikk, tror jeg det var, med en annen hund, men jeg er somsagt kresen. Jeg har en hund med en "rygghistorie" så jeg trenger noen som kan mer enn bare ren sykdom og som vet å ta eiere på alvor.

Tips? Må være enkelt å komme frem med kollektivtransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Nittedal Dyreklinikk ( 30-40 min unna Oslo ) og er veldig fornøyd. Brukt dem i 15 år.

Enkelt å komme med buss.

Tar 301 bussen fra Oslo Bussterminal til Slattum. Gå ned bakken og der ser du en Prix butikk og bak der ligger dyrlegen.

Tar deg kanskje 5 min å gå fra bussen og til dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det ikke er så klønete som jeg trodde å komme seg dit. 151bussen fra bussterminalen på grønnland, og så komme seg under motorveien på et vis. Det kan jeg leve med. Men tar gjerne i mot tips om flere dyktige veterinærer likevel.

Edit: Bussen stopper på høvikodden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Groruddalen Dyreklinikk endel (har gode erfaringer med kiropraktor der og har et par faste veterinærer; de behandler hundene greit og er også mulige å få tak i), samt et par andre klinikker alt ettersom hva de kan om hva...

Derimot vil jeg neppe følge med på lasset til Mostues klinikk, som jeg synes det blir mye jippo rundt tatt i betraktning av at det er veldig mange nyutdannede rundt "kjernen" sjøl, pluss at AlternatiVet opphørte på en nokså lite kundevennlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen helt enig med deg, Akela. Men jeg har brukt alternativet på tre hunder nå, de kjenner meg og de kjenner hunden. Så om jeg får enten Cecilie eller Zoey uansett, så gir jeg egentlig litt blaffen i hvor det er om det skjer noe alvorlig med hunden.

Men jeg skal bare ha vaksine i neste omgang, så kanskje det er verd å prøve grorudalen, har hørt andre og som skryter av dem, med untak av prisen. Hadde vært greit med noen innenfor oslogrensa.

Jeg får fundere litt på det. Har ikke lyst på flere kjipe vet.opplevelser. Hos alternativetveterinærene vet jeg hva jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor langt det er å gå, jeg er geografisk analfabet, såvidt jeg klarer å lese rutetabell, men kompis sa det var et stykke å gå. Kortere med bussen.

Jeg bruker Alternativet' og jeg var på den nye klinikken i forrige uke. Jeg forstod det slik på Cecilie at det var ganske greit å ta bussen dit. Det at hun har byttet lokaler til Molu klinikken var min minste bekymring så lenge jeg fortsatt kan komme til Cecilie med hundene. Servicen og behandlingstilbudet mine hunder har fått har bestandig vært svært tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Alternativet' og jeg var på den nye klinikken i forrige uke. Jeg forstod det slik på Cecilie at det var ganske greit å ta bussen dit.

Ba du om å få en spesiell veternær eller ble du bare satt opp hos en?

Jeg er som sagt fryktelig kravstor med hensyn til hvem som får klå på bikkja mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba du om å få en spesiell veternær eller ble du bare satt opp hos en?

Jeg er som sagt fryktelig kravstor med hensyn til hvem som får klå på bikkja mi. :)

Jeg bare sendte mail til Cecilie (til alternativ-mailen) med noen spm og så fikk jeg komme til henne samme dag. Jeg hadde ikke vært hos henne på kjempelenge og var ikke klar over at de hadde flyttet. Du kan også ringe Cecile 46 82 74 47. Hun ringer deg garantert tilbake hvis du ikke får svar med en gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*føler meg priviligert* :):P

:)

Det burde du!

Jeg bare sendte mail til Cecilie (til alternativ-mailen) med noen spm og så fikk jeg komme til henne samme dag. Jeg hadde ikke vært hos henne på kjempelenge og var ikke klar over at de hadde flyttet. Du kan også ringe Cecile 46 82 74 47. Hun ringer deg garantert tilbake hvis du ikke får svar med en gang. :-)

Takker og bukker, skal gjøre det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt hunde- eller kundevennlig å "brått" bli borte, uten å gi beskjed. Konkurser skjer ikke fra ene dagen til den andre, rettere sagt prosessen frem mot en konkurs, så det hadde jo vært mer.... redelig/ålreit/sporty/?... å ikke ta på seg behandlingsopplegg som varer en tid, for eksempel?

Men jeg antar at man kan være en dyktig dyrlege uten å ha den beste forretningssans :)

Men jeg liker ting som varer over tid, jeg da - det er mange dyktige fagfolk rundt om, bare man finner frem til dem, og vi har vår favoritt gjennom de siste 10-12 årene i god behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg forstår det riktig, så fortsetter de med det samme behandlingstilbudet i nye lokaler? Under et annet navn?

De har bare flyttet praksisen. Såvidt jeg vet så følger så og si hele staben med. Burde ikke by på problemer for noen. Jeg mottok også mail fra dem denne uken om dette, og jeg regner med at jeg ikke er den eneste. Så de har ikke "brått blitt borte" eller avviklet behandlingstilbudet i det stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bare flyttet praksisen. Såvidt jeg vet så følger så og si hele staben med. Burde ikke by på problemer for noen. Jeg mottok også mail fra dem denne uken om dette, og jeg regner med at jeg ikke er den eneste. Så de har ikke "brått blitt borte" eller avviklet behandlingstilbudet i det stille.

Ja, fikk en kort mail om det i dag. Er det sånn, så tror jeg vi følger med på lasset, gitt. Blir det krøll med å få komme til de jeg vil, så får vi heller bytte. Heldigvis er vi akkurat ferdig med et langvarig behandlingsopplegg av ryggen til knøtta, men hun må på etterkontroller etterhvert.

Jeg har fått utrolig god service hele veien hos alternativet. Uansett hva det har vært, og har avliva to hunder der. Så da får jeg heller reise litt lenger for den servicen jeg vil ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker små dyrsvetten på Bjerke banen. Hun ene der er ganske ny, men er flink og hyggelig.. Den andre som er der er super duper.. Hun sier det som det er og er en utrolig dykrig vett.. De er krise tlf min når det gjelder Tini.. hehe :)

Jeg kommer til å bruke de så lenge de er der. For de bryr seg virkelig om dyrene og går ikke rundt grøten når det ikke er så hyggelige meldinger de har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker små dyrsvetten på Bjerke banen. Hun ene der er ganske ny, men er flink og hyggelig.. Den andre som er der er super duper.. Hun sier det som det er og er en utrolig dykrig vett.. De er krise tlf min når det gjelder Tini.. hehe

Uæh, neinei! Dit skal jeg aldri dra igjen.

Men skal AlternatiVet slå seg sammen med Mostuedama? Akk, da er jeg på ny veterinærleting igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Oslo Dyreklinikk på Ensjø sått til og fra siden de ble startet - og er kjempefornøyd med dem. Særlig hvis man har litt spesielle problemer - så strekker de seg laaaangt for å hjelpe til. Det er en forholdsvis høy prisklasse der, så for rutine-tingene (vaksiner og sånt) bruker jeg mere private veterinærer (med hjemmekontor).

Lørenskog Dyreklinikk har jeg også brukt noe - ikke noe billigere enn Oslo Dyreklinikk, tror jeg - men også der "hyggelig" å være når man har et problem + veldig lettvint når man skal f.eks. HD-røntge (levere inn hunden, shoppe på Metrosenteret mens man venter).

Skedsmo Dyreklinikk er "avlivingsveterinæren" vår - så man er jo alltid så trist når man er der...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...