Gå til innhold
Hundesonen.no

Nusser du hunden din?


MariaN

Gjør du?  

138 stemmer

  1. 1. :)

    • Ja
      123
    • Nei
      16


Recommended Posts

Tja... Josie får lov til å snuse og slikke på hender, men ansiktet er ikke lov. Jeg nusser i pelsen og på hodet, men jeg vil ikke ha tunga hennes i ansiktet mitt. :heart: Det funker helt fint, men en kompis synes det er stooor stas når hun rundslikker skallen hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Sånn munn mot munn og hundetunger i ansiktet er ikke lov her på hverken meg eller andre.

Men sånn å grave-ansiktet-ned-i-pelsen-på-bikkja-nuss er mer vanlig:) Baktanken var i starten at bikkjene skulle tåle mye rart av klemmer og nærkontakt fra meg og andre i alle aldre.

Ellers har vi "kose" der bikkja legger hodet på skulderen min også kan vi sitte sånn en stund å bare klemme og kose. Men det gjør Argon bare med en håndfull utvalgte personer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tankevekker min mor nettopp fortalte meg:

Det er flere ulumske bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn. Med tanke på at hunden slikker seg nedentil og alt det vi mennesker putter i oss, så er det likevel slik :heart:

Hvem vil du ha kyss av: kjæresten eller hunden?

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tankevekker min mor nettopp fortalte meg:

Det er flere ulumske bakterier i en menneskemunn enn i en hundemunn. Med tanke på at hunden slikker seg nedentil og alt det vi mennesker putter i oss, så er det likevel slik :D

Hvem vil du ha kyss av: kjæresten eller hunden?

Haha!

Bikkja takk! (Verste er at det er sannheten, jeg har aldri likt å kysse mennesker, hundene derimot :heart: )

Det er komisk det der da, ei hundetunge i ansiktet er fyfy, men å bytte sikkel med en annen person er ok, selvom det faktisk er mer ulumskheter i menneskemunnen(Og hvem vet hva folk den tunga har vært nedpå før den havnet i kjeften din :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja takk! (Verste er at det er sannheten, jeg har aldri likt å kysse mennesker, hundene derimot :heart: )

Det er komisk det der da, ei hundetunge i ansiktet er fyfy, men å bytte sikkel med en annen person er ok, selvom det faktisk er mer ulumskheter i menneskemunnen(Og hvem vet hva folk den tunga har vært nedpå før den havnet i kjeften din :D )

Det sies jo og at den beste måten å rense et sår ect på en hunde tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter beina til bikkjene deres godt? Hunden vi hadde hjemme i familien kunne få labber som stinket som skoene til faren min.

Jeg har merket litt surtå-lukt fra Emma også en gang eller to, men det er ikke noe som er der konstant. Lurer på hvorfor jeg får hunder som har sure føtter :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter beina til bikkjene deres godt? Hunden vi hadde hjemme i familien kunne få labber som stinket som skoene til faren min.

Jeg har merket litt surtå-lukt fra Emma også en gang eller to, men det er ikke noe som er der konstant. Lurer på hvorfor jeg får hunder som har sure føtter :heart:

Vel.. har ikke du en liten hund da? Da går den jo med både klær og sko og sokker, og sånt blir jo føttene sure av! :rolleyes: Bare vent til du får en litt større hund som ikke trenger sokker, da skal du se det forandrer seg..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, nei det går jeg ikke med på :heart: Kanskje Emma må få seg nye støvler...

Men sånn seriøst, jeg trodde hundeføtter luktet surt jeg. Iallefall store hårete hundeføtter. "Bamse" sine føtter luktet seriøst som mannfolk-bein! STERK surtå-lukt! Husker at vi måtte vaske beina hans i grønnsåpe en gang pga så sterk lukt. Når han en gang skadet foten sin så måtte han bruke en potesokk på den ene labben, men stakkars potesokken ble jo så SUR! Den STINKA gamle, oppbrukte sokker! Makan...

Emma er heldigvis ikke SÅ ille :D Men føttene hennes lukter ikke EIK? Og sånn for ordens skyld, Emma har aldri hatt potesokker på beina :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt nusser jeg hunden.. :heart: Jeg "kliner" ikke med henne, men jeg nusser henne på nesebrusken f.eks.

Det er deilig å ha en hund som ikke har dårlig ånde. Føler meg heldig sånn sett. Hun sliter hverken med det eller tannstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...