Gå til innhold
Hundesonen.no

Grimmendans Gigi -"Gigi"

trevi

Recommended Posts

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ah! Fortsatt like vakker! Hun har ett nydelig hode, med noen flotte paraboler på :)

Tusen takk :)

Paraboler ja... Jeg lurer av og til på om vi skal si opp abonnementet hos Viasat, og heller putte et piratkort eller noe i Gigi, så er jeg sikker på at hun, parabolene og chippen tar imot det som er av kanaler og mer til :)

For et herlig utrykk hun har, blir helt betatt jeg :) Vil se fler bilder

Mulig du har sagt det før, men hva skal du bruke henne til?

Mer bilder kommer når nettet vårt er iorden... begrenset hvor mye jeg kan årne og fixe når jeg sitter på jobben, må jo jobbe litt innimellom og :P

Har ikke noen konkret plan for hundesport med henne enda, hun er fremdeles så liten og vimsete, og jeg har en mistanke om at hun er en anelse blond, så vi får se.... AG og spor er jo noe man tenker på, men for nå, så får hun bare være valp og kose seg.

Men utstilling blir det på henne, og viser hun seg å være frisk både i kropp og sjel, så blir det nok en fremtidig avlshund og... Men det er så langt frem i tid, og nå bare nyter vi livet :)

Snart 6 mnd?? Det føles som du nettopp presenterte henne her.

Hun er kjempesøt! :P

Jepp, tiden flyr... kan ikke fatte og begripe at hun er blitt så stor... hun er jo lille valpen jo.. heheh.. takk :P

• 1 month later...
Skrevet
Nå er det på tidet med nye bilder gitt ;)

Haha, jah... har ikke hatt så mye tid i det siste til å ta bilder, men jeg kan jo legge ut disse som jeg tok 21.juni (da var hun akkurat passert 6 mnd)...

mer kommer så snart jeg får sjans (iløpet av uken håper jeg :))

Nå er det bare 10 dager igjen så er hun 7 mnd... *jeeeeez som tiden flyr)

gigi2106-2.jpg

gigi2106-5.jpg

gigi2106-6.jpg

gigi2106-4.jpg

gigi2106-3.jpg

Skrevet

Så flott hun var.

Bildene du tok 3.6 er tatt på en Agility bane, sant det er den utpå Myrbø, trener nemelig utstlling der :o

Hun vokser fort, og blir bare søtere og søtere for hver dag som går :o

Skrevet

Nydelige jenten! :o Og så stor hun ser ut nå, helt vilt hvordan de vokser! Er mye lettere å se forandringer hos henne enn hos Luno hehe. Og ørene hennes er bare søte de! Du trenger bare se henne ved siden av flaggermusen min som for tiden ser ut som om han har to vinger festet til hodet :o

Skrevet

Takker for fine ord :frantics:

Ja, ørene hennes kommer seg... eller, hun begynner iallefall å få en del pels rundt de som dekker over størrelsen *haaha* Neida.. som dommeren i hemsedal sa: "she will grow into those ears"...

hehe, men hun hører jo godt da... (når hun vil :| )

Guest Belgerpia
Skrevet
Resultat fra oss:

Fikk Excellent (det er vel det samme som CK, eller? ), og ble ikke plassert blant hannene. VELDIG godt fornøyd med det resultatet. Kritiken var omtrent som forventet

"Excellent typ og storlek. Meget godt maskulint hode, kunne vært mera utfylt under øynene. Korrekt bitt. Vakre øyne og ører. God hals. Velvinklet. Velformet kryss. God hale. Bra beinstamme. God pels og farge. Beveger seg meget bra bakfra og fra siden. Skal bli strammere fram. "

Kom hjem klokken 02.30 i natt, og nå er lillegutt sliten og trøtt.

Hun er en ordentlig fin jente.... og dommeren har rett, de ørene kommer hun til å vokse inn i - glatt.........

Skrevet
Hun er en ordentlig fin jente.... og dommeren har rett, de ørene kommer hun til å vokse inn i - glatt.........

Takker for det... og det beste av alt: hun er vakker på innsiden og :frantics: Enkel og grei, miljøsterk og nysgjerrig... Og en svært så fornuftig valp når det kommer til fremmede hunder... Demper fint, men løper ikke og gjemmer seg.. :| Deilig bekymringsløs hverdag med henne ja...

Og ja da, hun kommer til å vokse inn i de ørene... De ser ikke så ille ut nå lenger... med mindre hun blir kliss klass i "afro'en" :D

Skrevet

Da var det ferske bilder på plass, tatt i går...

Tiden flyr og nå er det bare 8 dager igjen så er hun 7 mnd....

Det går så altfor fort., men det er jo litt deilig når de blir store og...

Og man glemmer da alle "bekymringer" og alt stresset det var når de var små...

Så får man lyst på valp igjen... Blir vel kurert når Roma får sine små til vinteren :D

gigi080708.jpg

gigi080708-2.jpg

gigi080708-3.jpg

gigi080708-4.jpg

gigi080708-5.jpg

gigi080708-6.jpg

Skrevet

Åh *sukk* Så utrolig nydelig! Liker særlig blikket hennes på det siste bildet, veldig überskjønn :D Og jeg synes da ikke det er lenge siden du hentet henne, jeg... Du verden som tiden flyr!

Skrevet

Takker miriam :D

Jeg er enig med at hun hadde et spesielt blikk på det siste bildet... derfor jeg tok det med... er ikke så veldig glad i rare vinkler på bilder, men dette var faktisk litt fint :o

• 3 weeks later...
Skrevet

I og med at lille Gigi trollet har blitt 7 mnd, og har sin første (og forhåpentligvis ikke siste) BIR og BIG-3

tenkte jeg å legge ut noen nye bilder av henne :.... veeeldig fornøyd med jenta

gigi300708-5.jpg

gigi300708-7.jpg

gigi300708-1.jpg

typisk_gigi.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var det endelig klart for litt kroppsbilder av go'saken :)

Hun ble 8 mnd igår, og fyttigrisen, tiden flyr.... :wub: Stor og vakker er hun blitt, fremdeles masse unghund, men nå er hun like høy som Roma-mor.... :wub:

gigi140808-1.jpg

gigi140808-2.jpg

gigi140808-5.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...