Gå til innhold
Hundesonen.no

Grimmendans Gigi -"Gigi"

trevi

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Gigi er vakker, hun skal ha for det *ler*

Nydelig utrykk på den lille søte...... *sukk*

Det ER lett å bli forelsket i belgervalper altså......

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Gigi er vakker, hun skal ha for det *ler*

Nydelig utrykk på den lille søte...... *sukk*

Det ER lett å bli forelsket i belgervalper altså......

Takk :blink: Ja, belgervalper er vel noe av det søteste som finnes :lol:

Skrevet

Så søt, herlig uttrykk på henne :| Blir nesten valpesyk når jeg ser sånne bilder.

Skal hun stilles i Hemsedal?

Skrevet

Takk igjen... for meg er jo hun verdens søteste... hhehe..

Var på valpeshow igår, og hun ble nr. 2 valp av 3.

Slått av en 6 mnd gammel veldig søt import som er kommet litt lenger i utviklingen enn lille langbein :P

Kjempefornøyd, for hun fikk en kjempepositiv opplevelse, og alt foregikk med logrende hale og kenguruhopp :P

Hun er nydelig :P

Gleder meg til jeg får hjem min nye lille røde pelsdott :flowers:

Takk :P Skal du få en til?!?! oooh... spennende :P

Så søt, herlig uttrykk på henne :P Blir nesten valpesyk når jeg ser sånne bilder.

Skal hun stilles i Hemsedal?

KLART! Hun er meldt på begge dager :P

Skrevet
Takk :lol: Skal du få en til?!?! oooh... spennende :lol:

Jepp, jeg skal ha ei lita terv frøken. En av de tre småjentene hos Belgerpia.Mor til valpene er søstra til Molly, så da må det jo bli bra :D Jeg henter henne 30 april og gleder meg nå stort til å få vite hvilken av valpene jeg skal ha,hehe :D

Skrevet

Takker takker takker... Alltid kjekt å høre sånne fine ord om mors lille gulljente :D

Så flott hun er :lol:

Hun ser veldig stor ut, hvor høy er hun?

Skal du stille i Haugesund i mai? :D

Oj, jeg har ikke målt henne... Men hun er helt normal i størrelsen for en 4 mnd gammel tispe.. :D Hun er langbeint da... :D

Jeg har vurdert å stille på lørdagen i haugesund... Men har ikke HELT bestemt meg enda... har til imorgen :D :D

Skrevet

Hun blir jo bare flottere og flottere jo :)

Groenendael har alltid vært min favoritt, men nå heller jeg litt over til terv., pga denne lille frøkna :) Nyydelig er hun. Gleder meg til å følge med på hvordan hun utvikler seg!

Skrevet
Hun blir jo bare flottere og flottere jo :ahappy:

Groenendael har alltid vært min favoritt, men nå heller jeg litt over til terv., pga denne lille frøkna :P Nyydelig er hun. Gleder meg til å følge med på hvordan hun utvikler seg!

Det varmer et tervelskende hjerte :ahappy: *klappe på lille trollet sitt og si "one down, many to go" :P*

Åå, det skal endel til at jeg synes Belgere er fine, spesielt Terv... Men denne lille var utrolig vakker! Gleder meg til å se nye bilder!

Tusen takk. ;) Hun er mors lille stolthet :P

• 1 month later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder av nurket som ikke lenger er et nurk, men begynner å bli en vakker ung jente ;) Hun er ikke sånn kjempefotogen, selv om hun ser bra ut på bildene, så er hun enda bedre i virkeligheten ;)

Nurket har rukket å bli 5,5 mnd gammel... altså er det 14 dager igjen, så er hun 6 mnd.... herlighet som tiden flyr...

gigi3005-1.jpg

gigi3005-2.jpg

gigi3005-3.jpg

Skrevet

Ah! Fortsatt like vakker! Hun har ett nydelig hode, med noen flotte paraboler på ;)

Det er utrolig hvor fort de vokser, lille hybelkaninen her hjemme begynner så smått å minne mer om en hund enn en pelsball ;)

Blir spennende å følge med på Gigi fremover!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...