Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsele


Guest Snusmumrikk

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Hei!

Er det noen av dere som har erfaringer med forskjellige bilseler til hund (bur er ikke aktuelt pga bilstørrelsen)? Det er greit om det er en med ganske store innstillingsmuligheter siden det er til en valp og eier ikke er supergira på å kjøpe nytt hele tida. Jeg har sett litt på disse to:

Denne, tror det er trixi som er merket

Eller denne fra Eazydog

Noen erfaringer med disse? Eller noen andre? Det ser ut som eazydogselen er har ganske store muligheter for å justere størrelsen og kan vissnok også brukes som tursele også (syns kanskje brystbiten så litt stor og har ut til dte, men veldig greit hvis den har flere bruksområder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem jeg har er fra trixie også men noget helt andet, har haft trixie selen før(den du viser), synes ikke den er videre god, da den er for glat, så den udvider sig ved kraftigt ryk.

Bruger hundenes læderseler på dem, og en sikkerhedssele fra Trixie som jeg klikker på hundene og sætter i låsen til en sikkerheds sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du bør velge en som du kan klikke ned i låsen. Ikke en du fester i selve selen med sikkerhetsbelte. Jeg har begge deler og er mest fornøyd med den jeg klikker ned i låsen. Men så bør den biten under brystet være litt lang, ikke bare til bak fram beina. Men dette er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med Eazydog sin, men jeg har hørt tilbakemeldinger på Trixie sin.. Den er visst ikke så bra, etter det jeg har hørt. Den er glatt og lite holdbar. Og ganske vanskelig å montere.

Vi hadde en skikkelig bra bilsele på jobben, men nå husker jeg ikke hva den heter. Jeg kan sjekke det ut neste gang jeg er innom. Men det kan ta litt tid (er sykmeldt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Takk, da har jeg ihvertfall fått tilbakemelding på at Trixie sin ikke er no å satse på. Da vet jeg bare om Eazydog sin og den på canis som ligner mistenkelig på den jeg hadde til bernerfrøkna. Noen som vet om flere alternativer?

Du bør velge en som du kan klikke ned i låsen. Ikke en du fester i selve selen med sikkerhetsbelte. Jeg har begge deler og er mest fornøyd med den jeg klikker ned i låsen. Men så bør den biten under brystet være litt lang, ikke bare til bak fram beina. Men dette er min mening.

Mm jeg har hatt en sele til bernerfrøkna før vi fikk stor nok bil så vi kunne ha henne baki, og den var sånn som festes til selen. Syns den ligner på den som selges fra canis. Kan ikke si jeg var veldig fornøyd med den, tungvindt var det å måtte feste både selen på hunden, sikkerhetsselen og feste selen til sikkerhetsselen (menneskeselen). Det ble også mye surr når dyret skulle snu seg (og hun er kanskje det roligste som fins, men en eller annen gang på langtur er det jo naturlig å skifte stilling). Kan se for meg at en som er festa rett i låsen blir greiere å snu seg rundt siden det blir mindre hunden kan surre seg inn i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Vet du, det var nok hi-craft- selen vi har på jobben... Har fått mye bra tilbakemeldinger på den tidligere. Men da er den kanskje ikke noe å satse på hvis du har dårlige erfaringer med den fra før av.

Den er jo ikke direkte dårlig, funker jo sikkert til det den skal, men jeg har ikke akkurat superfornøyd med den heller nei. Men det var egentlig bare pga. festet i bilsela isteden for redd ned i låsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...