Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen, 29.-30/03

C.J

Recommended Posts

Skrevet
Noen bergensere som kan fortelle hvor mye tid jeg bør beregne fra hallen til togstasjonen lørdag formiddag/ettermiddag?

Skal stille avlsklasse, og storeringen er jo såklart utelukket når toget går kl 16, men kjekt å vite.... :)

EDIT; Fant ut det var 10,3 km. For dere som lurer så kom taxi på ca 300, og så lenge man oppga at man hadde hund så var hund ok i alle biler ;)

Skal du ta taxi da eller buss?

Vi bruker ca 15-20 min fra oss til bønes og vi bor på askøy så med bil vil jeg tro det tar ca 15min fra bønes til byn, ikke mye mere enn det i hvertfall. Bussen bruker jo selvfølgelig litt lengre tid da(alle holdeplassene på veien).

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi bruker ca 15-20 min fra oss til bønes og vi bor på askøy så med bil vil jeg tro det tar ca 15min fra bønes til byn, ikke mye mere enn det i hvertfall. Bussen bruker jo selvfølgelig litt lengre tid da(alle holdeplassene på veien).

Det tager 15 minutter med bus fra Bønes til busstationen, som ligger ved siden af togstationen.

Skrevet

Er det noen som har plass til Zira, en snill portistispe fra Osloområdet til Bergen? Det er bare skyss til, jeg tar toget tilbake så da tar jeg henne med tilbake til Oslo, men hadde vært okey å kunne ta fly trondheim-bergen og sluppet å dra innom oslo.

Skrevet

Blir nok taxi :)

Om det er en person (evnt med liten hund) som skal ta toget tilbake til østlandet lørdagkveld så er det muligens en plass i taxien vår (om noen vil spare litt penger) ;)

Skrevet

Når er det ting og tang begynner i måren og søndag?

tenkte at meg og bikkjen skulle ta oss en tur og glo litt...

Skrevet
Når er det ting og tang begynner i måren og søndag?

tenkte at meg og bikkjen skulle ta oss en tur og glo litt...

Det begynder kl 09.00 begge dage :)

Jeg kommer også, men uden hund(har mulighed for at have hundefri) og slipper for at have en med på bussen.

Skrevet
Begynner "alt" på en gang då?

Og når er det slutt?

På NKK.no under "2005 hunder påmeldt i Bergen" eller noe finner du PM hvor det står når de ulike rasene / lydighetsklassene begynner ;-)

EDIT; Finalene begynner kl 15, dermed er det slutt ca kl 16 :)

Skrevet

Jeg kommer, men skal bare kikke. Tar med meg schäferdyret hvis jeg finner vaksinasjonsattesten.

Noen bergensere som kan fortelle hvor mye tid jeg bør beregne fra hallen til togstasjonen lørdag formiddag/ettermiddag?

Skal stille avlsklasse, og storeringen er jo såklart utelukket når toget går kl 16, men kjekt å vite.... :)

EDIT; Fant ut det var 10,3 km. For dere som lurer så kom taxi på ca 300, og så lenge man oppga at man hadde hund så var hund ok i alle biler :)

Tar du buss er det 23,- takst innefor hele kommunen. Halv pris for hund.

Skrevet
okis. og ser at eg må ha med meg vaksinasjonskortet. noe ant eg bør huske på?

En lille guf til hende, men ellers kan jeg nok grave en ud af lommen.

Måske kommer Charlie med i Morgen, for så kan de få lidt alene tid med os.

Skrevet

Hadde vært kjekt om Charlie hadde vært med.

Ligger syk i dag med feber og greier i dag, satser på at eg er blitt litt bedre til i måren.

Men veit ikkje heilt når eg er der.

Skrevet

Er det lov å ta med hunder som ikke skal stilles ut dit?

Aldri vært på hundeutstilling, men nå har vi fått en liten tass i hus, og vil gjerne se om det kan være noe for oss...

(om ikke tar jeg selvsagt turen uten hund...)

Skrevet
Hadde vært kjekt om Charlie hadde vært med.

Ligger syk i dag med feber og greier i dag, satser på at eg er blitt litt bedre til i måren.

Men veit ikkje heilt når eg er der.

Du kan sende mig en sms, hvis du stadig har mit nummer, når du er på vej :)

Skrevet
Du kan sende mig en sms, hvis du stadig har mit nummer, når du er på vej :)

Har nok ikkje det. har byttet tlf.

Visst eg blir værre til i måren, så skriver eg melding til deg i måren tidelig.

Skrevet
Skal heie jeg :thumbsdown:

Tror jeg ender med å stille 3 hunder totalt. En hann, en tispe og en avlshund. Så da kan jeg bruke litt tid på å glo :frantics:

Skal du stille whippet?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...