Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer

Marianne

Recommended Posts

Skrevet

Det er veldig stor forskjell i pris på raser.. Raser som er ofte syke er dyrere..

Vi har billig forsikring til Dvergpinscheren i gjensidige (den beste), husker ikke hva den er nå, men kan sjekke. DP er også en helt frisk rase :P

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg også har husforsikringen i Gjensidige...derfor får jeg rabbatt på forsikringene mine.

Gjensidige gir rabbatt hvis man har 3 forsikringer eller mer i selskapet...jeg husker ikke hvor mange % det er...

Hundeforsikringene dekker veterinærutgifter inntil 30 000,- pr år.

Innenfor forsikringssummen dekkes også utgifter ved erstatningsmessig skade/sykdom i forbindelse med:

Immunterapi ved allergi inntil 3000,-

Alternativ behandling, utført av veterinær, inntil 2000,-

1 keisersnitt i hundens levetid.

Kastrering/sterilisering v/ div. sykdommer.

Medisiner og materiell, anvendt av veterinær, samt nødvendig opphold på dyreklinikken.

Avlivning med inntil kr 500.-

Behandling av medfødte sykdommer, OCD, AA og HD.

Reseptbelagte medisiner.

Jeg får utbetalt erstatning hvis:

Hunden dør eller blir avlivet som følge av skade eller sykdom.

Blir stjålet eller kommer bort.

Må avlives som følge av medfødte sykommer, OCD, AA eller HD.

Egenandelen er 20 % til og med 6 år, og 30 % fra fylte 7 år, til forsikringen opphører automatisk ved hovdforfall det året hunden fyller 10 år.

Minimum egenandel er kr. 1000,- pr forsikringstilfelle. som behandles over 60 dager.

Skrevet

Og selvsagt avhenger det av forsikringssummen. Bare å gå ned fra 12 til 9 tusen kunne jeg spart mye på.

Hm, hvorfor skulle de ha dårligere forsikringsvilkår for blandingshunder? Det fikk jeg iaf ikke inntrykk av da jeg forsikret Sofus i Agria. Og har vel heller ikke endret det inntrykket når denne oversikten over polisen detter inn i posten en gang i året..

Ikke stol blindt på dette, siden jeg aldri har forsikra blandingshund selv. Men etter som jeg har skjønt så er det noen arvelige lidelser som blant annet HD som ikke dekkes på blandingshunder.

Jeg har ikke testa agriaforsikringen selv. Kunne vel testa den i høst da knøttis fikk problemer med ryggen, men hadde ikke vært så mye å hente tror jeg. Men har god erfaring med gjensidige på de to forige hundene mine.

Skrevet

Jeg hadde agria på Tini.. begynte på 1300 kr i året. Men de gikk jo opp hver år.. så etter 2 år var den oppi 1700 kr ca.

Jeg synes de ikke hadde noe bra kunde behandling og når jeg ringte og lurte på noe ble jeg satt over på 100 forskjellige steder og svensker som ikke skjønnte noe hva jeg sa. De la på tlf og bare tull..

Ble å litt skuffa når de ikke dekket kastreringa til Tini når hun lidde så mye.. så gadd ikke ha de mer..

Nå har jeg bestillt i gjensidige da de har like bra tilbud og jeg må betale rundt 1300 kr tror jeg det var... Synd jeg ikke valgte de med en gang for de hadde dekket kastreringa.. Men synes de er litt treige.. Da det er en stund siden jeg sendte inn papirene og har ikke hørt noe mer. så må ringe de..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...