Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer


Marianne

Recommended Posts

Jeg glemte å si at jeg også har husforsikringen i Gjensidige...derfor får jeg rabbatt på forsikringene mine.

Gjensidige gir rabbatt hvis man har 3 forsikringer eller mer i selskapet...jeg husker ikke hvor mange % det er...

Hundeforsikringene dekker veterinærutgifter inntil 30 000,- pr år.

Innenfor forsikringssummen dekkes også utgifter ved erstatningsmessig skade/sykdom i forbindelse med:

Immunterapi ved allergi inntil 3000,-

Alternativ behandling, utført av veterinær, inntil 2000,-

1 keisersnitt i hundens levetid.

Kastrering/sterilisering v/ div. sykdommer.

Medisiner og materiell, anvendt av veterinær, samt nødvendig opphold på dyreklinikken.

Avlivning med inntil kr 500.-

Behandling av medfødte sykdommer, OCD, AA og HD.

Reseptbelagte medisiner.

Jeg får utbetalt erstatning hvis:

Hunden dør eller blir avlivet som følge av skade eller sykdom.

Blir stjålet eller kommer bort.

Må avlives som følge av medfødte sykommer, OCD, AA eller HD.

Egenandelen er 20 % til og med 6 år, og 30 % fra fylte 7 år, til forsikringen opphører automatisk ved hovdforfall det året hunden fyller 10 år.

Minimum egenandel er kr. 1000,- pr forsikringstilfelle. som behandles over 60 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvsagt avhenger det av forsikringssummen. Bare å gå ned fra 12 til 9 tusen kunne jeg spart mye på.

Hm, hvorfor skulle de ha dårligere forsikringsvilkår for blandingshunder? Det fikk jeg iaf ikke inntrykk av da jeg forsikret Sofus i Agria. Og har vel heller ikke endret det inntrykket når denne oversikten over polisen detter inn i posten en gang i året..

Ikke stol blindt på dette, siden jeg aldri har forsikra blandingshund selv. Men etter som jeg har skjønt så er det noen arvelige lidelser som blant annet HD som ikke dekkes på blandingshunder.

Jeg har ikke testa agriaforsikringen selv. Kunne vel testa den i høst da knøttis fikk problemer med ryggen, men hadde ikke vært så mye å hente tror jeg. Men har god erfaring med gjensidige på de to forige hundene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde agria på Tini.. begynte på 1300 kr i året. Men de gikk jo opp hver år.. så etter 2 år var den oppi 1700 kr ca.

Jeg synes de ikke hadde noe bra kunde behandling og når jeg ringte og lurte på noe ble jeg satt over på 100 forskjellige steder og svensker som ikke skjønnte noe hva jeg sa. De la på tlf og bare tull..

Ble å litt skuffa når de ikke dekket kastreringa til Tini når hun lidde så mye.. så gadd ikke ha de mer..

Nå har jeg bestillt i gjensidige da de har like bra tilbud og jeg må betale rundt 1300 kr tror jeg det var... Synd jeg ikke valgte de med en gang for de hadde dekket kastreringa.. Men synes de er litt treige.. Da det er en stund siden jeg sendte inn papirene og har ikke hørt noe mer. så må ringe de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...