Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer


Marianne

Recommended Posts

Det er jo tiden for å betale forsikringer omdagen... Jeg har Tequila i Vesta (sammen med alt annet) og Lita i Agria. For Tequila skulle de ha 1098 og 794 for Lita, kan ikke noe for det men syns det er litt dyrt jeg da.

Hva betaler dere? Er det vanlig priser eller?

Hilsen fattig student :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke noe dyrt det :frantics: Jeg hørte med Agira om forsikring av min hund, og jeg måtte ut med 2700 kr! :icon_clapping: Helt sykt! Og når jeg hadde i gjensidige måtte jeg betale 2200 kr. Det ble også for dyrt syns jeg, så vi bytta til vital skade og betaler 1300 kr, en helt grei pris, men selve forsikringen er ikke så gode villkår da. Så syns du skal være fornøyd. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på forsikringsvilkårene, enkelte selskaper har dårligere vilkår for blandinger kontra renrasede (Agria er vel en av dem om jeg husker riktig), og da går prisen ned. Samt at renrasede hunder er det enklere å føre statistikk over hvilke raser som koster forsikringselskapene mest.

Også spørs det jo hvilken forsikring man velger. Kunne sluppet unna med en tusenlapp i året på knøttis om jeg hadde forsikra henne gjennom jobben til mamma, men dekningen hadde blitt tilsvarende dårligere. Og med min erfaring så er en forsikring som ikke utbetaler mer enn max10 000 i året ikke spesielt mye til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror d har noe å gjøre med hva hunden er "priset" til. Slik som når jeg kjøpte Ace, lå valpeprisen på belger på 7500 kr. Nå ligger de jo på 9000kr. Men selvfølgelig kommer det ann på hva en forsikrer med hunden. Ulykke/død, eller slike standard "pakker". Jeg har ikke så mye peiling på forsikring, men kan skaffe en forklaring på hvorfor det er forskjellige summer og raser, alt ettersom, om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 5700 kr for 4 hunder det gir en snittpris på 1425 kr pr hund i Agria.

Hehe... hvis jeg ikke husker feil, så har vel Agria en ekstra rabatt når en har tre hunder? Jeg forsøkte meg nemlig med at jeg burde få den rabatten da jeg har tre dyr.. Men iflg damen (hfmfph) så hjalp det ikke min sak at det var to katter og en hund :P

Jøsses.. Høres ikke ut som om jeg skal klage! :D Er det dyrere å forsikre renrasede hunder? Kan nesten virke sånn...!

Jeg synes også at det virker sånn..

Spørs helt på forsikringsvilkårene, enkelte selskaper har dårligere vilkår for blandinger kontra renrasede (Agria er vel en av dem om jeg husker riktig), og da går prisen ned. Samt at renrasede hunder er det enklere å føre statistikk over hvilke raser som koster forsikringselskapene mest.

Også spørs det jo hvilken forsikring man velger. Kunne sluppet unna med en tusenlapp i året på knøttis om jeg hadde forsikra henne gjennom jobben til mamma, men dekningen hadde blitt tilsvarende dårligere. Og med min erfaring så er en forsikring som ikke utbetaler mer enn max10 000 i året ikke spesielt mye til hjelp.

Hm, hvorfor skulle de ha dårligere forsikringsvilkår for blandingshunder? Det fikk jeg iaf ikke inntrykk av da jeg forsikret Sofus i Agria. Og har vel heller ikke endret det inntrykket når denne oversikten over polisen detter inn i posten en gang i året..

Jeg betaler 1750,- for Sofus i året hos Agria og det er for "full pakke", altså den dyreste blanding av poliser du kan få. Men jeg har også den høyeste egenandelen for å få ned forsikringssummen. Til tross for at pelsen kan oppfattes som en "accident to happen", så har han holdt seg veldig frisk (*bank i bordet*) så lenge han har levd, så jeg har ikke måttet cashe ut med de 1100 + 20% i egenandel enda.

Pusene derimot er en annen historie. Og her har jeg iaf aldri hatt problemer med Agria i forhold til utbetalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akita betaler eg 1400 for. Blanding mest BC.

Edit: Og det er i gjensidige.

Har du sjekket hva denne forsikringen dekker, med tanke på at du har blandingshund ? Grunnen til at jeg spør, er at jeg skulle forsikre blandingshunden min, og forsikret han i Gjensidige. Når jeg da fikk forsikringspapirene i posten og leste igjennom de, så jeg at forsikringen i Gjensidige IKKE DEKKET blandingshund dersom den døde, ble skadet i ullykke, eller trengte annen medisinsk hjelp grunnet ullykker/sykdommer. Med andre ord så dekket ikke forsikringen blandingshunden min på noen punkter, og jeg hadde jo oppgitt via tlf at jeg hadde blandingshund! Trenger vel ikke å si at jeg sa opp denne forsikringen på flekken og forsikret han i Agria isteden (som dekker blandingshund på lik linje som rasehunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. jeg har jo full pakke ifra Gjensidige. dvs livsforsikring, Dekt vet. kostnader-30000-reseptbelagte medisiner osvosv.

Og jeg må ut med litt over 3300 i året. så stor forkjell på rasene?:S Vel. visste jo at Shar pei`s ikke var billige men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...