Gå til innhold
Hundesonen.no

hva slags våtfor burde jeg gi?


maja80

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lyst å begynne å gi Buddy våtfor, kjøtt, vom osv i tillegg til tørrforet. Hva burde jeg gi han, og hvor mye?

Buddy har det siste året operert begge knærne og har derfor mistet mye muskelmasse i bakbeina. Nå kan vi begynne med opptrening, og derfor vil jeg gi han våtfor, vom etc i tillegg for bygging av muskler. Buddy er en blanding av rottweiler+vorsthe, pointer og husky. Med andre ord er han en aktiv hund, som er nå blitt 20 mnd og 35 kg.

Vanligvis får han ca 450 gram med Royal Canin Sensible 28 daglig, pga tidligere plager med sårbar mage. Men det virker som om magen har stabilisert seg, og han tåler nå mye forskjellig uten å bli dårlig.

Takk for alle råd & tips! :rolleyes:

Skrevet

Du kan jo alltids gi Vom&Hundemat, eller Norwegian Polar i tillegg til tørrforet i stedet for vårfor. Ellers kan du gi hun Hill's sitt våtfor, med kylling. Provit har også vårfor, som finnes med kylling, vom, oksekjøtt eller lammekjøtt. Min hund elsker spesielt den med vom, hun får den en gang i blant som "snacks".

Skrevet

Hei hei!

Traff deg på dyreklinikken etter jul. Flott hund du har.

NP får du tak i ved å ringe brødrene Høysæth. Gi beskjed hvor mye du skal ha (20 kg er minsteordre), betal inn på kontonummer og så henter du det på fryselaget til NorCargo på leira. Det er ikke så mye pes som det høres ut som. http://www.norwegian-polar.no/

Vom & Hundemat må du antagelig til Sørfold for å få tak i. Det hender man kan gjøre avtale med de om at de tar med hvis de har et ærend i byen. http://www.huskies.no/

NP har jeg brukt i mange år og føler jeg kan gå god for. V&H brukte jeg i en 3 måneders tid. NP er dampkokt mens V&H er rått. Merket ingen forskjell på fòrene. V&H er litt rimeligere enn NP, men jeg måtte gi litt mer av det. Personlig syns jeg den største fordelen med NP er at det er enkelt å håndtere og lukter ok. V&H ble endel lukt og mye blodgris etter min mening.

Skrevet

Heia! Takk for det! Han e ordentlig godgutt ja :rolleyes: Skal prøve NP. Men hvor mye burde jeg gi? Like deler med NP og tørrfor?

Hei hei!

Traff deg på dyreklinikken etter jul. Flott hund du har.

NP får du tak i ved å ringe brødrene Høysæth. Gi beskjed hvor mye du skal ha (20 kg er minsteordre), betal inn på kontonummer og så henter du det på fryselaget til NorCargo på leira. Det er ikke så mye pes som det høres ut som. http://www.norwegian-polar.no/

Vom & Hundemat må du antagelig til Sørfold for å få tak i. Det hender man kan gjøre avtale med de om at de tar med hvis de har et ærend i byen. http://www.huskies.no/

NP har jeg brukt i mange år og føler jeg kan gå god for. V&H brukte jeg i en 3 måneders tid. NP er dampkokt mens V&H er rått. Merket ingen forskjell på fòrene. V&H er litt rimeligere enn NP, men jeg måtte gi litt mer av det. Personlig syns jeg den største fordelen med NP er at det er enkelt å håndtere og lukter ok. V&H ble endel lukt og mye blodgris etter min mening.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...