Gå til innhold
Hundesonen.no

Belcando og Bewi Dog


SCRM

Recommended Posts

Dette er det fôret jeg har fått tilbud om å begynne med når Oliver`s ikke kommer mer til Norge, var å hentet min siste sekk idag å fikk med mange forprøver, men er det noen som kjenner til disse fortypene??

Å hvordan skal jeg venne henne på det nye fôret?? Skal jeg blande det i det gamle foret???

Tak for svar :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea så ut til å like Belcando veldig godt! Vi fikk en prøve på den typen med ekstra store biter. Det gikk ned på høykant, og hun reagerte ikke på det heller.. :hyper: Det er min lille erfaring med det, hvis det hjelper deg noe. Ei jeg kjenner, Anne, har to Dachs hannhunder. De bruker dette foret, og Anne sa til meg at hun er veldig fornøyd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal skifte fôr vil det ofte lønne seg å tilvenne hunden dette gradvis. Dvs blande med det gamle, og over noen dager bytte ut mer og mer av det fôret hunden er vant med til det nye.

Da skal man i alle fall slippe mageproblemer, hvis man har en hund som er litt sart i magen.

Men hvis det er riktig bra fôr, så pleier det å gå ganske greit å bare bytte tvert over, men som oftest blir det i alle fall littegranne magetrøbbel.

Jeg kjenner også en som har byttet fra Olivers til Belcando, hun (og hunden) er i alle fall veldig fornøyde.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusanneL: Jeg vet det skal vennes på gradvis, men for å finne ut om liker det.. Da må jeg jo gi henne bare det nye for å se om hun liker det eller ikke?

Jeg fikk mange prøver av förforhandler når jeg hentet siste sekk med Oliver`s...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det selvsagt forskjell fra hund til hund, men om de liker det eller ikke finner man vel likevel ikke ut av sånn på bare ett måltid. Noen hunder synes sikkert at "forandring fryder" og spiser uansett når de får noe nytt - andre liker ikke endringer, hvis de ikke blir vant til de sånn litt etter litt..

Jeg ville aldri gått rett over på et nytt fôrmerke uten noen dagers tilvenning først, men dèt er jo meg..

Ang. smaken, så pleier ikke mine å vise at de har noen særlig smak i det hele tatt - alt går ned på høykant. Men etter en stund merker man at de kanskje ikke er SÅ ivrige på visse ting, og da skjønner jeg at de kanskje ikke liker det så godt likevel, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart at et fôr som tydelig inneholder kjemikalier kan kalles økologisk? Jeg følte meg litt lurt da jeg leste innholdsfortegnelsen.

Men rett skal være rett, de påstår ikke at det er økologisk på hjemmesiden sin, ikke hva jeg kan se. Så da er det jo greit. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine sekker kan jeg ikke finne ett ord om at de er tilsatt kjemikaler, og grunnen til at de ikke kaller det økologisk, er at foret er tilsatt fisk (sild)

Og foret har av Greenpeace fått betegnelsen ""Green label " pga sin produksjonsmetode med lokale leverandører og kvaliteten på råvarene.

Noe de neppe ville fått med kjemiske tillsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôret er tilsatt sildemel, alt fiskemel må tilsettes E324 ( Ethoxyquin). Sånn er reglene, både i Norge og internasjonalt. Og når merkingen er Green Label er det ingen garanti mot kjemikalier. Men det er jo flott at de bruker lokale råvarer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn at ingen av mine likte fórprøvene av det noe serlig, til tross for at det står at ingen kresne hunder kan motså det. Så er jeg ikke akkurat imponert over innholdet i fóret, de tre første ingrediensene på innholdslisten er ris, mais og hvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra Olivers max energy til Bewi Dog Basic croc er fornøyd både med for å service ...bikkja er også meget fornøyd,,

MEN da er det untatt disse store grønne forbøttene som de selger som overhodet ikke er tette, men fikk 2 stk Olivers 15 kg bøtter som erstatning.. så nå brukes Handlers grønne dunk til skitten tøy <_<

Er det noen flere som har fått tak i de grønne dunkene å som har fått noen som virkelig er tette?

De skulle ta det opp med leverandøren dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fôrtønnen til Belcando, har den fra Olivers. Den er jeg veldig fornøyd med, den er fin og tett..

Er litt kjekt og høre andre sine erfaringer om et fôr siden det er mulig hunden skal begynne på det om et par mnd, vi har hamstret litt Olivers slik at vi berget til hun hvertfall ble året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Drar opp denne tråden igjen, for jeg lurer på å gå over til det..

Har tenkt på det en stund, men nå fikk jeg noen fòrprøver, og hundene ser ut til å elske det!

Willy har ALDRI spist alt men det har han gjort etter jeg blanda litt Belcando oppi Eukanubaen!

Så nå som det har gått litt tid, hvordan er pels og mage på hundene deres osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bruker Bewi Dog Basic croc det går ned på høykant.... å han har samme blanke fine pels som ved bruk av Olivers.. ingen mage problemer .. å hunden ser mett å fornøyd ut :rolleyes:

Så jeg kommer definitivt til å fortsette med dette foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...