Gå til innhold
Hundesonen.no

Natteproblem!


Zoey

Recommended Posts

Nå har det skjedd noe rart med hunden min, og jeg lurer på om det er noen som kan ane hva det er?

Vi har alltid lagt oss "sammen", altså, når jeg legger meg, legger hunden seg, og hun sover på rommet mitt! Det har aldrig vært no problem tidligere, selv om mamma og pappa blir sittende opp lenger.. (bor hjemme)

Vi har hatt en rutine som tillsier at når vi legger oss, legger hun seg i buret (med døra oppe) og jeg i senga, og når jeg sovner kommer hun oppi senga til meg..

Men for to netter siden ville hun plutselig ikke ligge i buret, og hun vandret rundt og peip og bar seg, dette har nå pågått to netter, og jeg begynner å bli temmelig lei!

Hun vandrer rundt, vil ikke legge seg, hverken i sofaen, senga eller buret, og hvis hun legger seg så ligger hun og piper og stresser..

Det er tydelig at hun vil ut, for hun går til døra osv.. tenkte jo først at hun sikkert måtte på do, men ute skulle hun bare virre rundt og snuse..

I natt holdt hun på til kl 2 på natta, da hadde jeg prøvd å ha henne ute, og overse henne (ble da mer høylytt) putte henne i buret, roe henne med kropskontakt (som ALLTID har funket før) og til slutt ga jeg henne komandoen ligg å bli, og kjeftet hver gang hun begynte å pipe.. Det funket til nød, men er jo ikke noe morro...! :lol::P

Hun er 11 mnd, og har ikke hatt 1.løpetid ennå, så tenker det kanskje er det, men kan jo ikke være sikker.. :hyper:

Er det noen andre som har hatt lignende opplevelser? eventuelt i forbindelse med løpetid..?

Marianne og pipedyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, dette høres ut som hunden min når hun fikk sin andre løpetid! Den første løpetiden var ikke så rar men den andre var hun jo helt... Hun syntes såå synd i seg selv og fikk sånne stresse-tak hvor hun tuslet hvileløst rundt omkring og pep på en sprø "sååå synd i meg" måte. Gikk fra verandadøra til utgangsdøra og peip og peip og peip.. Konklusjonen vår ble at hun gikk til dørene og hylte om å få komme ut så hun kunne løpe rundt å finne seg en flott hanhund å flørte med. :P Jeg merket raskt at hun stresset mer når hun hadde møtt hanhunder på tur.. Da var det 45min. med stressing og piping før hun sovnet..

Etter MYE overseing så ga det seg, og nå er løpetiden endelig over for denne gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...