Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelpe med å redde Oskar

PsychoLynx

Recommended Posts

Vet du, bare den holdningen til "de to edle redningskvinnene" om at så få "gidder" å hjelpe denne valpen fordi han er en blandingshund synes jeg er ganske så fornærmende, for ikke å si kunnskapsløst - og dessuten har allerede Dyrebeskyttelsen garantert for ham; han vil ikke dø uansett. Dermed går ikke engang pengene nødvendigvis til DENNE valpen, men til deres krisekonto til hunder i nød. Det er jo greit - men da bør man kanskje få frem dette også, at denne valpen ALLEREDE er reddet.

Ifølge en avisartikkel vil et av lokallagene av Dyrebeskyttelsen nå "skylde" hovedorganisasjonen penger... det er DETTE man samler inn penger for å dekke. Rett skal være rett, og vil man spille på følelser får man gjøre det riktig likevel...

De skriver: "Var Oskar en verdifull renraset hund ville nok mange fler engasjert seg. Kanskje noen tilogmed ville betalt hva det koster og redde han? Men Oskar er bare en liten kar som ikke selv har valgt mamma og pappa. Han er ingen rase, han er kun en liten "kjøter" og derfor har han ingen som vil kjempe for akkurat han."

Det har vært flere renrasede hunder avlivet av akkurat samme årsak - og hele GRUNNEN til problemet er kjipe eiere som tar sjansen på å smugle hundene inn fordi det ikke får konsekvenser for dem. Det offentlige burde gi dem en bot så høy, at den faktisk ville dekke karantenekostnaden (og at det ble brukt til det) - det ville virke preventivt, og kanskje skåne noen hundeliv også.

Jeg tror situasjonen nesten kan være VERRE for renrasede hvalper, fordi de som smugler dem inn gjør det for egen vinnings skyld - uten følelser, siden de skal videreselges. Se hvordan det har vært i Sverige. Om det polske paret hadde tenkt å selge ham, er jo uvisst - kanskje han var en kjæledegge.

Disse to "edle redningskvinnene" later til å være helt i det uvisse om at det hentes inn til Skandinavia ørten blandingshunder fra Spania, jeg har selv kjent flere hunder - "kjøtere" det også - som eierne har valgt å spinke og spare for å hente hit for å berge dem, ikke "bare" fra å dø - men fra mishandling, sult og elendighet i mindre barmhjertige land som ikke engang tar seg bryet med å avlive uønskede hunder humant.

Nei, jeg tror heller jeg ville gitt en gave til en "rescue" i Spania eller noe sånt - det hadde reddet mange flere hunder fra å lide grusomt og dø langsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk er flinke til å bry seg med en gang det er en "kjendis". Om de bare hadde brydd seg ellers også, og ordentlig.

Akkurat den biten irriterer meg litt. Hvorfor det er så mye mer stas med et dyr som har vært i avisa, enn andre. For en del år tilbake siden ble det funnet tre kattunger i en pappeske på en rasteplass. De havna i avisa, og mange ville ha de. Da de som hadde tatt vare på kattungene sa at de hadde andre, men like gamle kattunger de kunne få i stede, så kunne det være det samme visst. Enten en av de fra pappeska, eller ingen... Hvor lyst har man da på en katt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det alltid. Nyheter er "best"...

Selvsagt er det mange andre man kan støtte og hjelpe fremfor dyrebeskyttelsen og i dette tilfellet lille Oskar. Alle "vet" at han vil få et hjem nå. Folk står i kø for å få han.

Man kan ikke redde alle, men man kan redde noen. Oskar er en av disse noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...