Gå til innhold
Hundesonen.no

En rufsete hunderase?


Wulfi

Recommended Posts

Da eg var i Nesbyen så jeg en helt nyydelig hund! Dessverre var jeg midt i innsjekkingen, så jeg fikk ikke spurt hvilken rase det var. Den var middels stor, rufsete, litt ru pels tror jeg.

Noen som ANER hvilkenhund jeg mener???

Lignet litt på en "Langbeint skyterrier" eller noe sånt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si noe om hvordan de er? Jeg synes de er sykt skjønne!

Vel, som det står så fint et sted, man velger ikke Picard fordi man vil ha hund, man velger Picard fordi man vil ha en Picard.

Jeg synes du må være litt sleip, de er flinke til å finne ut ting på egenhånd.

De som sier at hunder er dumme har aldri møtt en Picard i det minste!

De er ikke redd for å si noe, men jeg synes ikke de gneldrer. I slekt med bouvier de flandres og briard så har jeg inntrykk av at de er ganske like, bortsett fra...vel siden jeg har hatt en briard (men jeg vet ikke om alle briarder var som han), så vil jeg si at Picard er et hakk høyere.

Som jeg også leste et sted, og som jeg er 99% enig i ; "De er like karismatiske på innsiden som de ser ut på utsiden".

Dette sagt: En Picard vil styre bekymringene dine, hvis ikke du styrer dens. Merkelig forklart, men det er alt som er picardisk.

Den er ingen søt ruffsete kjøter, den vil planlegge 3. verdenskrig bak ryggen din hvis du ikke gir den annet å gjøre. :)

Men egentlig, dette er yndlingsrasen min, så tilgi meg.

Edit: Den er ikke så ekstrem egentlig som det ser ut her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som det står så fint et sted, man velger ikke Picard fordi man vil ha hund, man velger Picard fordi man vil ha en Picard.

Jeg synes du må være litt sleip, de er flinke til å finne ut ting på egenhånd.

De som sier at hunder er dumme har aldri møtt en Picard i det minste!

De er ikke redd for å si noe, men jeg synes ikke de gneldrer. I slekt med bouvier de flandres og briard så har jeg inntrykk av at de er ganske like, bortsett fra...vel siden jeg har hatt en briard (men jeg vet ikke om alle briarder var som han), så vil jeg si at Picard er et hakk høyere.

Som jeg også leste et sted, og som jeg er 99% enig i ; "De er like karismatiske på innsiden som de ser ut på utsiden".

Dette sagt: En Picard vil styre bekymringene dine, hvis ikke du styrer dens. Merkelig forklart, men det er alt som er picardisk.

Den er ingen søt ruffsete kjøter, den vil planlegge 3. verdenskrig bak ryggen din hvis du ikke gir den annet å gjøre. :)

Men egentlig, dette er yndlingsrasen min, så tilgi meg.

Edit: Den er ikke så ekstrem egentlig som det ser ut her , hehe, det er bare...de er smarte. :)

Hvis jeg hadde vært en hund, så hadde jeg nok vært en Picard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...