Gå til innhold
Hundesonen.no

Påskeferien

MariaN

Recommended Posts

Skrevet

Har dere (og hundene) noen planer for den? :whistle:

Vi skal kanskje på et fjell i Ringebu en plass. skitur og hele pakka :D Krysser fingrene for at vi får hunderommet. Hvis ikke skal svigermor fikse ei hytte/rom i nærheten:)

Skrevet
Er det påske snart :whistle:

Herregud, jeg er jo nettopp ferdig med jul.

Haha, du får rusle ut av tråden og komme tilbake om en mnd :D

Det er jo en stund til Påske.

Skrevet
Haha, du får rusle ut av tråden og komme tilbake om en mnd :whistle:

Det er jo en stund til Påske.

Takk for det puuh! Dere kan det med å skremme vettet av folk :D

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Har dere (og hundene) noen planer for den? :whistle:

Vi skal kanskje på et fjell i Ringebu en plass. skitur og hele pakka :D Krysser fingrene for at vi får hunderommet.

Har dere tips til en GOD men rimelig sele? Han skal kunne dra meg. Han er jo bare ett år enda, og det er ikke snakk om å bruke han som trekkhund.

Venabufjellet? Der har jeg hytte og skal tilbringe heele påskeferien der :D

Seler finnes det utallige diskusjoner om under utstyr og tilbehør til hund. Jeg anbefaller en godt tilpassa nomesele. Evt halvnome.

Skrevet

Flere som har hytte på Venabu ?? Vi har hytte like ved Trabelia camping, hver eneste påske er vi på venabu og går laaaaaaange deilige turer!! :whistle:

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Flere som har hytte på Venabu ?? Vi har hytte like ved Trabelia camping, hver eneste påske er vi på venabu og går laaaaaaange deilige turer! :D

Ja, da har vi hytte ikke langt fra hverandre :D Veldig fint område, men syns det begynner å komme opp litt vel mange hyttefelt nedover mot dere :whistle: . Vi har hytte mellom lundes og spidsberseter. Åååå gleder meg til påskefjellet!

Skrevet
Venabufjellet? Der har jeg hytte og skal tilbringe heele påskeferien der :whistle:

Seler finnes det utallige diskusjoner om under utstyr og tilbehør til hund. Jeg anbefaller en godt tilpassa nomesele. Evt halvnome.

JEPP! Venastul tror jeg det heter. (norges bank sitt) Men de har ETT hunderom(selvfølgelig opptatt), og svigermor prøver å få tak i nabohotellet..eller noe... :rolleyes:

Snakker vi hundesonen treff? :D

Guest Snusmumrikk
Skrevet
JEPP! Venastul tror jeg det heter. (norges bank sitt) Men de har ETT hunderom(selvfølgelig opptatt), og svigermor prøver å få tak i nabohotellet..eller noe... :rolleyes:

Snakker vi hundesonen treff? :D

Det ligger litt nedi høgget for venabu hotell sant? Hehe ja kanskje det :whistle: Og til svigermor: I tillegg til Ventabu hotell ligger spidsberseter like i nærheten også. Og lundes leier ut hytter...

Kremt, men nå går vi kanskje litt OT her... flytter den til alt mulig jeg

Skrevet

Jeg skal bare være her på Jæren og kose meg med at alle andre rogalendinger enten er i Lyngdal for å ta vårpussen på campingvogna eller hytten, eller i Sirdal for å ta en siste runde på ski og vårstenge hytten.

Skrevet

Vi skal på samling med rekruttlandslaget i agility første delen av påsken. resten av påsken skal vi til hytta på Hvaler for å kose oss med lange turer og god mat :wub: (vi har dessverre ikke hytte på fjellet....)

Guest Christine
Skrevet

Trene hund på fjellet, være med venner og selvfølgelig stå masse på slalom :wub:

Skrevet

Vi får muuuligens starte å legge gulv og male nye huset! Så da blir det arbeidspåske. Skal også på katteutstilling! Det blir stas :wub:

Skrevet

Påsken er min all-time favourite høytid/ferie. Påsken blir ALLTID vellykket, selv om jeg har en historie med å alltid bli skikkelig syk i påsken *flir* Allikevel, påske :wub:

Skrevet

stå mye i trekke og prøve å bli bedre å hoppe med det nye brettet mitt :lol:

Ellers blir det nok mye tur oppi trekket med hund også. Masse fine "utenfor-løyper".

Så skal vi nok til mamma, som da har flyttet til stavanger :hyper:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...