Gå til innhold
Hundesonen.no

Adobe GoLive?

Linda Marie

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen norske sider hvor jeg kan lese meg til hvordan jeg kan utforme sider med Adobe GoLive? Jeg sliter mest med å få en side ut på nettet. Jeg har Domeneshop. Webhotell der. Men jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår meg på hvordan jeg får publisert sidene mine.

Og så skjønner jeg ikke mye av hvordan jeg får laget fin hjemmeside. Med flere sider og mulighet for å laste opp bilder og gjerne film.

Fikk hjelp av en kompis til å lage forrige hjemmeside, men han kan desverre ikke hjelpe meg nå pga tidsmangel...

På forhånd takk for hjelpen!

biltrialsiden min

Skrevet

Takk for tipset, men siden er ikke på norsk. Og jeg savner en side skrevet på norsk slik at jeg slipper å slite med engelske fagutrykk. jeg sliter max med å lære meg å bruke pc`n til vanlig...

• 4 weeks later...
Skrevet

Hvis du tenker på selve publiseringen, så syns jeg det er enklest å bare bruke et annet program til akkurat den delen. Selv bruker jeg SmartFTP.

Der skriver du inn brukernavn og passord som du har på domeneshop, samt adressen til domeneshop sin server (ftp.domeneshop.no). Så logger du deg på, og da får du opp alle mappene som ligger på webhotellet ditt. Det er i den mappen som heter "public" at alt innholdet på sidene dine må ligge!

Bruker GoLive selv, fornøyd med det.

Skrevet
(ftp.domeneshop.no). Så logger du deg på, og da får du opp alle mappene som ligger på webhotellet ditt. Det er i den mappen som heter "public" at alt innholdet på sidene dine må ligge!

domeneshop har ikke noen mappe som heter public... :)

Hos domeneshop legges index direkte i www mappen...

SmartFTP er bra.

Selv bruker jeg FileZilla som er meget kjapt og greit...

Skrevet

Æsj :P lurte litt på det, om det var det ene eller det andre.. Da var det nok det gamle webhotellet mitt som har publicmappe!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...