Gå til innhold
Hundesonen.no

Adobe GoLive?

Linda Marie

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen norske sider hvor jeg kan lese meg til hvordan jeg kan utforme sider med Adobe GoLive? Jeg sliter mest med å få en side ut på nettet. Jeg har Domeneshop. Webhotell der. Men jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår meg på hvordan jeg får publisert sidene mine.

Og så skjønner jeg ikke mye av hvordan jeg får laget fin hjemmeside. Med flere sider og mulighet for å laste opp bilder og gjerne film.

Fikk hjelp av en kompis til å lage forrige hjemmeside, men han kan desverre ikke hjelpe meg nå pga tidsmangel...

På forhånd takk for hjelpen!

biltrialsiden min

Skrevet

Takk for tipset, men siden er ikke på norsk. Og jeg savner en side skrevet på norsk slik at jeg slipper å slite med engelske fagutrykk. jeg sliter max med å lære meg å bruke pc`n til vanlig...

• 4 weeks later...
Skrevet

Hvis du tenker på selve publiseringen, så syns jeg det er enklest å bare bruke et annet program til akkurat den delen. Selv bruker jeg SmartFTP.

Der skriver du inn brukernavn og passord som du har på domeneshop, samt adressen til domeneshop sin server (ftp.domeneshop.no). Så logger du deg på, og da får du opp alle mappene som ligger på webhotellet ditt. Det er i den mappen som heter "public" at alt innholdet på sidene dine må ligge!

Bruker GoLive selv, fornøyd med det.

Skrevet
(ftp.domeneshop.no). Så logger du deg på, og da får du opp alle mappene som ligger på webhotellet ditt. Det er i den mappen som heter "public" at alt innholdet på sidene dine må ligge!

domeneshop har ikke noen mappe som heter public... :)

Hos domeneshop legges index direkte i www mappen...

SmartFTP er bra.

Selv bruker jeg FileZilla som er meget kjapt og greit...

Skrevet

Æsj :P lurte litt på det, om det var det ene eller det andre.. Da var det nok det gamle webhotellet mitt som har publicmappe!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...