Gå til innhold
Hundesonen.no

Tømming av analkjertler


Huldra

Recommended Posts

Litt usikker på spørsmålet ditt.. Men vet at de kan "lekke" ved stress eller vi blir oppkavet.. Har også sett at en hund jeg passet begynte å lekke i bilen min, selv om han var helt komfertabel med bilkjøring.

Hunden min må til veterinær gjevnelig da han ikke tømmer de på den normale måten.. Har prøvd å gi litt mer fiber i maten da dette skulle hjelpe, men ikke sett noen tegn til bedring.

Slitsomt å dra til vet. hele tiden for å tømme de, men han er såpass hysterisk for baken sin at vi må gjøre det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje enklere å forstå hvis jeg forklarer hvorfor jeg spør. :blink: Jeg og Tulla er alene hjemme, jeg sitter her på dataen og soser med mitt, og hun med sitt. Stort sett har hun ligget og sovet, eller vært med meg ut i hagen en tur. Plutselig kjenner jeg en ekkel lukt, og når jeg ser under halen hennes, ser jeg at hun er fuktig, og kjenner lukten kommer derfra. Ingenting har skremt henne såvidt jeg har sett, og det lukter jo ikke sånn etter at de har vært ute og bajset (noe hun gjorde i morges). Så da har hun, sånn helt uten videre, tømt analkjertlene. Jeg skjønner ikke hva som kan ha utløst det, for jeg trodde det måtte være en "grunn". Hun boffet på noe, og så sa jeg nei til henne, og da sluttet hun. Ellers har det ikke skjedd så mye.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah I see :closedeyes:

Kjenner en tispe som kan være litt "fuktig" bak der innimellom.. Og med den lukten det lukter, så tar man ikke feil.. Hun har lekket mange ganger sånn helt uten grunn. Vet ikke hva som evt. utløser dette.

Skulle ønske Mike også gjorde det, slippi å dratt til veterinær 1-2 ganger i måneden og tømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah I see :closedeyes:

Kjenner en tispe som kan være litt "fuktig" bak der innimellom.. Og med den lukten det lukter, så tar man ikke feil.. Hun har lekket mange ganger sånn helt uten grunn. Vet ikke hva som evt. utløser dette.

Skulle ønske Mike også gjorde det, slippi å dratt til veterinær 1-2 ganger i måneden og tømme..

Merkelig. Jeg har bare hørt om sånne "spontane" tømminger i forbindelse med at hunden må ha blitt "skikkelig skremt". Men jeg kan ikke si hun ble skremt av noe i dag, og hun tåler jo såpass at jeg sier nei til henne.. :rolleyes: Hun har gjort det en gang før også, men da ble hun litt skremt, så da tenkte jeg at hun det hadde noe med saken å gjøre. Men hvis det kan skje bare de blir litt oppkavet, så kan det jo hende de var litt fulle nå da, og så ble hun litt oppkavet for noe, og så bare skjedde det..? Ikke vet jeg, men ekkelt luktet det uansett! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske Mike også gjorde det, slippi å dratt til veterinær 1-2 ganger i måneden og tømme..

Litt OT, men har du prøvd å tilsette 1-2 skjer med kli ( kjøpes på matbutikken, koster 15kr for en pakke )

Det funker supert på min hund.

Ellers trodde jeg også at de kun tømte kjertlene når de bajset eller ble skremt, men godt mulig at de gjør det ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje enklere å forstå hvis jeg forklarer hvorfor jeg spør. :ahappy: Jeg og Tulla er alene hjemme, jeg sitter her på dataen og soser med mitt, og hun med sitt. Stort sett har hun ligget og sovet, eller vært med meg ut i hagen en tur. Plutselig kjenner jeg en ekkel lukt, og når jeg ser under halen hennes, ser jeg at hun er fuktig, og kjenner lukten kommer derfra. Ingenting har skremt henne såvidt jeg har sett, og det lukter jo ikke sånn etter at de har vært ute og bajset (noe hun gjorde i morges). Så da har hun, sånn helt uten videre, tømt analkjertlene. Jeg skjønner ikke hva som kan ha utløst det, for jeg trodde det måtte være en "grunn". Hun boffet på noe, og så sa jeg nei til henne, og da sluttet hun. Ellers har det ikke skjedd så mye.. :P

Men Huldra er du helt sikker på at hun selv ikke har tømt dem "manuelt"? Så du på henne rett før du luktet det?

Sofus (jada, flinkeste gutten det *spyy*) tømmer dem ved å virkelig slikke seg bak der.... ingen glede, men joda, man slipper jo en liten tur til vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men har du prøvd å tilsette 1-2 skjer med kli ( kjøpes på matbutikken, koster 15kr for en pakke )

Det funker supert på min hund.

Takk for godt råd, det skal prøves! Er virkelig slitsomt å dra til vet hele tiden for å tømme de.. Dyrt er det også.

Og jeg får ikke sjekket om de er fulle da han er hysterisk for bakparten sin (han ble det etter den kastereringen som gikk galt) Men jeg ser signalene når de må tømmes, men da må de tømmes fortest mulig.. Og ikke alltid like lett å få tak i veterinær på dagen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Huldra er du helt sikker på at hun selv ikke har tømt dem "manuelt"? Så du på henne rett før du luktet det?

Sofus (jada, flinkeste gutten det *spyy*) tømmer dem ved å virkelig slikke seg bak der.... ingen glede, men joda, man slipper jo en liten tur til vet...

Hva mener du? At de kan tømmes når hunden vasker seg bak? :P

Uansett er det godt å høre at det er normalt, virker jo som om en hel del har opplevd det. :P Lurte en stund på om Tulla var blitt skjør i hodet.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? At de kan tømmes når hunden vasker seg bak? :P

Uansett er det godt å høre at det er normalt, virker jo som om en hel del har opplevd det. :lol: Lurte en stund på om Tulla var blitt skjør i hodet.. :hyper:

Jepp, Sofus har fått seg en teknikk med tungen mest sannsynlig *spyy* Har ikke fokusert så veldig på ham når han gjør det. Han får bare streng beskjed om å komme seg til helv.... ned fra sofan merkelig nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...