Gå til innhold
Hundesonen.no

"Mentaltest"- hvilken er det beste valget?


Aya

Recommended Posts

Man kan velge å avstå fra skudd, ja. I alle fall på MH, som bare er en beskrivelse. Men får man "godkjent" på FA om man gjør det?

Nei. Man må faktisk ha 4 eller 5 på skuddet for å få bestått en FA.

Ang det med de figurene på FA'en, så lurer jeg på om man først løper en gang uten at figuren spretter opp, og så en gang til og den spretter opp.... Men jeg husker rett og slett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skjønte det på hundetreneren "min" som at det der er mh, det bare kalles mentaltest isteden for mentalbeskrivning hund. Men jeg er ikke sikker men kan sjekke det ut :blink:

Det hadde vært flott! Jeg har sendt en mail til dem også, men dobbelsjekking er bra. :blink:

Spør gjerne også hvilken testbane de bruker med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de skyldte på "dataproblemer" som årsak til at testresultater ikke ble lagt inn, men mulig jeg tar feil der? (Var det ikke noe som skrev det her da?) Uansett; vi kan jo alltids gjøre noe. Lage en underskriftskampanje (noen som vet hvordan/hvor?), eller rett og slett bare ringe de ned i senk..! :ahappy:

Hvis det er dataproblemer som er årsaken, har disse dataproblemene vart siden 2003, for hunden min er heller ikke oppført med MH inne på Dogweb, og det er heller ikke søsknene hennes.

Kanskje det går an å lage en underskriftskampanje på opprop.no? Noen som vet/har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
http://www.oslo-hundeskole.no/index.php?mo...=47&lang=no

Pris er jeg ikke sikker på :ahappy: De har drevet med mh i mer enn 10 år :P

Dette er bullshit! Oslo Hundeskole har ingen og jeg gjentar ingen godkjente MH, FA eller så mye som en liten K-test dommer, beskriver, testleder eller figurant blandt sine "ansatte". Geir Marring har testet noen hunder i ny og ne de siste ti årene men det har aldri vært på fast basis eller hvert godkjent av noen. Det OHS har gjort er å reise til Terje Østlie som heller ikke er godkjent dommer/beskriver gjennom NKK, men som har erfaring, GM når han ikke til knærne engang.

Ja jeg blir utrolig provosert av folk som reklamerer med noe de i utgangspunktet ikke har kunnskap, kapasitet eller kompetanse til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plassert, Gråtass - og godt å høre at noen flere også kjenner til den voldsomme selvopphaussingen som Oslo Hundeskole bedriver med å skrøne på seg erfaring om absolutt ALT. De som "vet bedre", drar jo ikke dit for denslags - det gjør derimot de ferskere/nyere.

Vil man ha en "ikke-godkjent" test, så dra til Terje Østli - han KAN hund, og ikke bare selvmarkedsføring...

Et annet spørsmål er jo at det som vedkommende på OH så finner av ting som ikke er så bra på en slik "mentaltest", vil de naturligvis tilby å rette på ved hjelp av sin "eksperthjelp" - som ikke er helt billig? Bukk og havresekk kalles slikt, og det er kanskje derfor man bør sjekke ut de mer anerkjente (blant hundefolk) eller NKK-offentlige alternativene, og ikke de som vil selge en noe i kjølvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på mail:

"Vi tilbyr både K-Test, FA og MH. "

...

"Alle figuranter og testledere er godkjente figuranter og dommere av mentaltester og har lang erfaring(NKK)."

Det er jo ikke første gang OH er fersket i å tøye sannheten. Men er dere sikre på at de lyver så åpenbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på mail:

"Vi tilbyr både K-Test, FA og MH. "

...

"Alle figuranter og testledere er godkjente figuranter og dommere av mentaltester og har lang erfaring(NKK)."

Det er jo ikke første gang OH er fersket i å tøye sannheten. Men er dere sikre på at de lyver så åpenbart?

Jeg har ingen kjennskap til Oslo Hundeskole, men hvis de arrangerer de testene/beskrivelsene bør de være på NKK sine terminlister. Hvis ikke er det ikke offisielle tester.

Edit: Hvis det ikke er mulig å gjennomføre en offisiell test, så kan det hende at dere kan avlegge en uoffisiell test i forbindelse med at en eller annen hundeklubb arrangerer offisielle tester/beskrivelser, for det hender at de trenger hunder å trene seg på. Jeg har hørt om andre som har avlagt uoffisielle tester/beskrivelser pga at hunden var for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjennskap til Oslo Hundeskole, men hvis de arrangerer de testene/beskrivelsene bør de være på NKK sine terminlister. Hvis ikke er det ikke offisielle tester.

De presiserer at det ikke er offisielle tester. Det skal dem ha. :ahappy:

Det er alikevel splid i det Gråtass sier, og det de sier selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De presiserer at det ikke er offisielle tester. Det skal dem ha. :ahappy:

Det er alikevel splid i det Gråtass sier, og det de sier selv.

Jeg ble nysgjerrig. Sier de noe om hvorfor de ikke arrangerer offisielle tester/beskrivelser når de har godkjente figuranter og dommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nysgjerrig. Sier de noe om hvorfor de ikke arrangerer offisielle tester/beskrivelser når de har godkjente figuranter og dommere?

Har ikke spurt om det. Men jeg regner med at det er fordi OH ikke er en NKK samarbeidende klubb. Er i dialog med de, så jeg kan spørre om du vil?

Jeg er på utkikk etter et alternativ til NKK, siden rasen min ikke er FCI-godkjent. Da spiller det ikke så stor rolle om de er offisielle eller ei. Men nå er det mulig jeg må til Sverige alikevel. Det er det i det minste lettere å få plass, selv om det ikke er noe automatikk i det der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig å sjekke det opp mot NKK om de har godkjente figuranter og dommere? Det finnes vel en oversikt et eller annet sted?

Bra plassert, Gråtass - og godt å høre at noen flere også kjenner til den voldsomme selvopphaussingen som Oslo Hundeskole bedriver med å skrøne på seg erfaring om absolutt ALT. De som "vet bedre", drar jo ikke dit for denslags - det gjør derimot de ferskere/nyere.

Vil man ha en "ikke-godkjent" test, så dra til Terje Østli - han KAN hund, og ikke bare selvmarkedsføring...

Et annet spørsmål er jo at det som vedkommende på OH så finner av ting som ikke er så bra på en slik "mentaltest", vil de naturligvis tilby å rette på ved hjelp av sin "eksperthjelp" - som ikke er helt billig? Bukk og havresekk kalles slikt, og det er kanskje derfor man bør sjekke ut de mer anerkjente (blant hundefolk) eller NKK-offentlige alternativene, og ikke de som vil selge en noe i kjølvannet.

Det blir litt som den radioreklamen for NAF og EU kontroll "Vi selger ikke reparasjoner". Kan være greit å teste hos noen som ikke vil tjene på at man har en problemhund ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig å sjekke det opp mot NKK om de har godkjente figuranter og dommere? Det finnes vel en oversikt et eller annet sted?

Kunne vært interessant ja.

Det blir litt som den radioreklamen for NAF og EU kontroll "Vi selger ikke reparasjoner". Kan være greit å teste hos noen som ikke vil tjene på at man har en problemhund ja...

De kunne prøvd seg med Töddel! Det hadde vært dritgøy! :ahappy: Jeg har mine utfordringer med den bikkja, men er det én ting han ikke har problemer med, så er det sammensetningen i den lille samlingen grå masse bak den skuddsikre pannebrasken.

Det hadde vært en høydare for meg om de hadde forsøkt seg på å selge inn prolemløsningestimer i etterkant gitt. Hoho! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bullshit! Oslo Hundeskole har ingen og jeg gjentar ingen godkjente MH, FA eller så mye som en liten K-test dommer, beskriver, testleder eller figurant blandt sine "ansatte". Geir Marring har testet noen hunder i ny og ne de siste ti årene men det har aldri vært på fast basis eller hvert godkjent av noen. Det OHS har gjort er å reise til Terje Østlie som heller ikke er godkjent dommer/beskriver gjennom NKK, men som har erfaring, GM når han ikke til knærne engang.Ja jeg blir utrolig provosert av folk som reklamerer med noe de i utgangspunktet ikke har kunnskap, kapasitet eller kompetanse til...

Jeg har ikke fått kontaktet han treneneren pga uventet jobbing i dag men prøver å få tak i han en annen dag. Men gråtass tror du ikke den løypen dems vil være bra nok til å teste Turbo heller? Jeg skal jo bare se hva han kan, ikke registrere det noe sted? Eller tror du ikke de har noen løype? Er jo utrolig synd de driver å reklamerer for noe de ikke har da.. Får meg ikke til å like ohs noe bedre av det.. Jaja jeg får se hva han sier når jeg ringer han :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gråtass tror du ikke den løypen dems vil være bra nok til å teste Turbo heller? Jeg skal jo bare se hva han kan, ikke registrere det noe sted?

Det er jo noe med å støtte de om de ikke er det de later til å være? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få navn på de såkallte godkjente dommere etc og sjekk dette opp mot NKK sine lister så finner man enkelt ut om, de snakker sant eller ei..

It is done.

Vil disse fortsatt stå på listen om de ikke utfører tester i NKKs regi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en testbane på Forsvarets Hundeskole som ligger i Akershus. Er det Jessheim det heter der mon tro? En venninne testet sin Amerikanske Bulldog der, så de diskriminerer vel ikke mot blandingser heller. Testen er ikke offisiell, og den er siktet mot å finne ut om bikkja kan brukes til noe, og evt hva. Det er vel mer som en FA enn en MH skulle man tro. Det er ddet nærmeste Oslo jeg vet av, men du trenger nok å låne skyss tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...