Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetispe i Oslo ?


SusanneL

Recommended Posts

Hei alle,

Er det noen av Oslo-folket som har en løpetispe (og litt fritid) rundt 11-12. Februar?

Jeg har fått en forespørsel på å sende sæd fra en av gutta' mine til utlandet, og vi vet jo at det er alltid litt enklere å få gutten med på notene hvis det lukter litt godt, da...

Frøkna' her i huset har definitivt ikke løpetid, og som "konge på haugen" så vekker hun ikke akkurat de største amorøse følelsene hos noen av hannhundene mine, så jeg prøver nå på denne måten å høre om det er noen annen som har en godluktende tispe som kan hjelpe meg.

Tispen behøver ikke "å stå" selv - men jo nærmere brunst hun er jo godere lukter hun jo, også hun bør ikke være totalt illsint mot fremmende hannhunder, selvsagt. Hun skal simpelthen bare være der, bli litt snust på, se deilig ut og lukte godt!

"Det" skal skje på Veterinærhøgskolen (på dagtid) og jeg har bil så kan jeg kjøre og hente og bringe - ikke noe problem.

Nøyaktig dag vil selvsagt avhenge av mottaker-damen, da.. Så vi er jo ikke 100% sikker på dèt riktig ennå, da det her er snakk om fersk sæd, som må sendes samme dag...

Noen som kan hjelpe meg?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært for en ukes tid siden hadde jeg hatt en VELDIG klar og villig tispe, men 11-12 er nok altfor sent til at det skal funke noe med Centa'n.

Jeg vet dog at Ragnar (som jeg antar er den som kommer til å utføre "prosedyren" ) er skrekkelig dyktig, og klarer det somoftest også uten "lokkedue", selvom det selvførgelig hjelper på.

Om du ringer han kan det også hende han har noen løpetisper som skal til han den dagen for blodprøve eller utstryk for å sjekke løpetid. Da pleier han å ta dere inn samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnilt av dere!

Jeg skal snakke med veterinæren nå i mid. av uka, høre med henne (Wenche Farstad) - så kanskje hun har et alt. allerede stående der på høgskolen. Men hvis ikke så tar jeg kontakt med en av dere senere i uka' - så kan vi jo prøve å få til noe i alle fall ?

Tusen, tusen takk, dere!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk "toya" - ja, har nummeret! Godt å ha en "backup"plan!

Jo, det er sikkert mulig for veterinærene å fikse dette nærmest uansett..

Men jeg er villig til å strekke meg meeeget langt for å få til akkurat dette - da det er en av verdens ledende kenneler som ønsker denne sæden, pluss selvsagt at tispen har en stamtavle som jeg kunne ha skrevet utifra min villeste fantasi om hvilke foreldredyr som topper nettopp MIN ønskeliste..

Så ja, parringsvalp er selvsagt bestilt - og fingre og tær er krysset for at lillegutt greier å "perform under pressure"...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...