Gå til innhold
Hundesonen.no

P-piller til katt..

MariaN

Recommended Posts

Skrevet

Katten min har akkurat fått kattunger. Jaja, ikke akkurat, men tolv uker siden.

Hun gikk ikke på ppiller, og kunne ikke bli sterilisert i den tiden hun ammet (pluss at det passet ikke inn i budsjettet denne mnd, derfor skulle hun få piller fram til våren).

Men nå har hun pina meg vært i bakgården å ropt på hannkatter. Dette begynte i går, og i dag er hun helt ekstrem.

Hun får ikke ut, så hun går altså rundt fotene min å roper og mjauer. Jeg blir gal! :whistle:

Var til dyrelegen i dag, bestilte ppiller. Henter de i morgen..

Da lurer jeg på:

Hvis hun har parret i går/i dag, og får ppiller fra og med i morgen og en gang i uken framover.

Det er vel ikke for sent???????? Det tar vel en stund før det virker i kroppen mener jeg.

Jeg orker ikke enda et kull med kattunger :P

Skrevet

Kan nok være forsent.

Katten min ble gravid voldsomt fort etter siste kull.

Trodde jeg hadde god tid men det hadde jeg ikke <_<

Steriliserte henne jeg da og fikk dyrlegen til å fjerne fostrene. ( Hun var ikke langt på vei )

Hvis du skal sterilisere henne alikevel så hadde det kanskje vært lurt

å prøve å skrape sammen noe penger så fort som mulig?

Skrevet

Ja, vi skal selvfølgelig prøve å få til det! MEN så er jo dette den værste mnd for oss, så det spørs. Koster jo 1500 kr.

Utrolig irriterende at hun skal holde på slik altså.. Skulle jo sterilisere henne i høst, men neida, da var hun gravid (og jeg har ikke hjerte til å 'drepe' det i magen).

Planen var jo å få ppiller så snart barna hadde sluttet å drikke melk, og det er nå, og det er NÅ hun er på sjekkern!

Dumme katt cat.png

Uansett.. i morgen får hun piller, så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Om du gir pille i morgen så vil nok katten mest sannsynlig fullføre løpertiden lell, dessuten så kan p-pille mens hun har løpertid føre til at hun utvikler livmorbetennelse.

Katten kan også fortsatt bli drektig mens hun går på p-pille, p-pille gjør bare slik at hun ikke får løpertid.

Her har vi også ei med løpertid, det er den fjerde løpertiden på 3 mndr. Man kan bli gal av mindre :lol:

Heldigvis skal hun på herre-besøk i Oslo til helgen.

• 5 weeks later...
Skrevet

Er et preparat som heter Alizin som kan brukes til abortinduksjon på katt.Er kun markedsført på hund,men nyere studier viser at det også kan brukes til katt.

Men de fleste veterinærklinikker utfører kastrering av drektige katter også...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...