Gå til innhold
Hundesonen.no

P-piller til katt..


MariaN

Recommended Posts

Katten min har akkurat fått kattunger. Jaja, ikke akkurat, men tolv uker siden.

Hun gikk ikke på ppiller, og kunne ikke bli sterilisert i den tiden hun ammet (pluss at det passet ikke inn i budsjettet denne mnd, derfor skulle hun få piller fram til våren).

Men nå har hun pina meg vært i bakgården å ropt på hannkatter. Dette begynte i går, og i dag er hun helt ekstrem.

Hun får ikke ut, så hun går altså rundt fotene min å roper og mjauer. Jeg blir gal! :whistle:

Var til dyrelegen i dag, bestilte ppiller. Henter de i morgen..

Da lurer jeg på:

Hvis hun har parret i går/i dag, og får ppiller fra og med i morgen og en gang i uken framover.

Det er vel ikke for sent???????? Det tar vel en stund før det virker i kroppen mener jeg.

Jeg orker ikke enda et kull med kattunger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være forsent.

Katten min ble gravid voldsomt fort etter siste kull.

Trodde jeg hadde god tid men det hadde jeg ikke <_<

Steriliserte henne jeg da og fikk dyrlegen til å fjerne fostrene. ( Hun var ikke langt på vei )

Hvis du skal sterilisere henne alikevel så hadde det kanskje vært lurt

å prøve å skrape sammen noe penger så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal selvfølgelig prøve å få til det! MEN så er jo dette den værste mnd for oss, så det spørs. Koster jo 1500 kr.

Utrolig irriterende at hun skal holde på slik altså.. Skulle jo sterilisere henne i høst, men neida, da var hun gravid (og jeg har ikke hjerte til å 'drepe' det i magen).

Planen var jo å få ppiller så snart barna hadde sluttet å drikke melk, og det er nå, og det er NÅ hun er på sjekkern!

Dumme katt cat.png

Uansett.. i morgen får hun piller, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gir pille i morgen så vil nok katten mest sannsynlig fullføre løpertiden lell, dessuten så kan p-pille mens hun har løpertid føre til at hun utvikler livmorbetennelse.

Katten kan også fortsatt bli drektig mens hun går på p-pille, p-pille gjør bare slik at hun ikke får løpertid.

Her har vi også ei med løpertid, det er den fjerde løpertiden på 3 mndr. Man kan bli gal av mindre :lol:

Heldigvis skal hun på herre-besøk i Oslo til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Er et preparat som heter Alizin som kan brukes til abortinduksjon på katt.Er kun markedsført på hund,men nyere studier viser at det også kan brukes til katt.

Men de fleste veterinærklinikker utfører kastrering av drektige katter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...