Gå til innhold
Hundesonen.no

Favorittskuespillere?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Så, hvem er dine favorittskuespillere? Jeg ramser opp..:

Willem Dafoe

Jake Gyllenhaal

Sean Connery

Alan Rickman

Nicolas Cage

Kate Winslet

Emma Thompson

Meryl Streep

Julia Roberts

Hmm.. Jeg har nok flere, egentlig, men det er de jeg husker at the moment.

EDIT: vurderte lenge å ikke forandre overskriften her, bare for å irritere Vala littegrann, men så fant jeg ut at jeg jo kunne være snill også.

Skrevet

Er flere, blant annet Jude Law, zac Efron, Daniel Radcliff, Jim Carrey, Johnny Depp, Orlando Bloom, Cameron Diaz ++

Men det er en jeg synes bør nevnes spesielt, og det er Will Smith. Han er en av de mest dyktige skuespillerne jeg vet om. Han spiller veldig mange forskjellige roller, og han tolker alle veldig godt. Han er dessuten sjarmerende og morsom, samtidig som han alltid holder seg til det alvorlige. I hans siste film, I am legend, spiller han imponerende bra. Da må han også spille at han blir gal - og det gjør han veldig godt:)

Skrevet

Etter å ha sett Kautokeinoopprøret, er jeg bare blitt enda mer overbevist om at det er en grunn til at Bjørn Sundquist er så mye brukt i norsk film. Makan.

Skrevet

Jeg har begynt å få innmari sansen for Drew Barrymore, jeg. Hun spiller veldig godt, og virker så naturlig i rollene hun har. Ellers er jeg også veldig fan av Charlize Theron og Kirsten Dunst. Flinke, kvinnelige skuespillere.

Av mannlige skuespillere er det mange som gjør filmer gode. Adam Sandler er flink, Bruce Willis, Mel Gibson, men også begge de mannlige hovedrolleinnehaverne i Piratesfilmene. Av norske skuespillere ble jeg imponert over Trond Saastad (jeg tror han heter det hvertfall), som hadde hovedrollen i Tatt av Kvinnen. God prestasjon.

Skrevet

Richard Gere, Julie Roberts og Johnny Depp er nok de som ligger øverst på listen :icon_redface:

richard_gere.jpg

EDIT: Forresten har jeg fått veldig sansen for Keira Knightley etter å ha sett filmen "Om Forlatelse"!

Skrevet

Det er faktisk bare en skuespiller jeg kan komme på å nevne som favorittskuespiller, og det er Johnny Depp - han kler veldig mange forskjellige roller, og jeg liker ham i alle filmene jeg har sett ham i.

Når det er sagt er det mange skuespillere som jeg syns er veldig dyktige, men som jeg bare har sett i et par filmer, og som det derfor blir litt overdrevent å kalle favorittskuespiller. Eksempler på sånne skuespillere er Viggo Mortensen i LOTR, James McAvoy i The last king of Scotland, Gary Oldman i Harry Potter og Trond Fausa Aurvåg i Tatt av kvinnen. Dårlig med kvinnelige favorittskuespillere, gitt...

Skrevet

Har en masse jeg godt kan lide, og skal se de film de laver, af kvindelige er det nok Aishwarya Rai, Michelle Yeoh(mener det staves sådan) og keira kneightley af mandlige er det Orlando Bloom(yumm faktor :icon_redface: ), Chow-Yun Fat og Jackie Chan.

Der er helt sikkert flere, da jeg elsker at se film, men disse var de personer hvis film jeg som regel ikke hopper over.

Skrevet
Det er faktisk bare en skuespiller jeg kan komme på å nevne som favorittskuespiller, og det er Johnny Depp - han kler veldig mange forskjellige roller, og jeg liker ham i alle filmene jeg har sett ham i.

*klippet*

Kan ikke annet enn å være enig her jeg. Johnny Depp er utrolig bra! Flinkeste mannen :icon_redface:!

Skrevet

Liker veldig godt Jeremy Irons, Gary Oldman, Joel McIlroy, Colin Firth, Haley Joel Osment (veldig flink i Artificial Intelligence) Mel Gibson og Russel Crowe. OG selvfølgelig Alan Rickman:D:D:D

Synes Maggie Smith er flink også, men legger ikke merke til de kvinnelige skuespillerene så mye:P haha

Skrevet
Liker veldig godt Jeremy Irons, Gary Oldman, Joel McIlroy, Colin Firth, Haley Joel Osment (veldig flink i Artificial Intelligence) Mel Gibson og Russel Crowe. OG selvfølgelig Alan Rickman:D:D:D

Synes Maggie Smith er flink også, men legger ikke merke til de kvinnelige skuespillerene så mye:P haha

Haley er kjempeflink! I den sjette sansen og Pay it forward også. Søte, lille gutten.

Skrevet

Menn:

Joaquin Phoenix

Heath Ledger(Snufs!)

Johnny Depp

Garrett Hedlund

Colin Firth

Liam Neeson(Er jo fra Nord Irland :angel: )

Skrevet

Bruce Willis, Viggo Mortensen, Scarlet Johansson, Mel Gibson, Denzel Washington, Tobey Maguire, Johnny Depp, Drew Barrymore.

Og sikkert enda flere.. :rolleyes:

Skrevet

Ser ut som mange liker Johnny Depp her.

Ikke så rart kanskje. Han spiller utrolig bra i alle slags roller.

Ellers er Jack Nicholson, Leonardo Dicaprio (og det er ikke bare fordi han er kjekk :) ) og Jodie Foster også gode eksempler på tusenkunstnere.

Anthony Hopkins i "Nattsvermeren" er også helt rå.

Edit: Glemt Sally Field :)

Skrevet
Ser ut som mange liker Johnny Depp her.

Ikke så rart kanskje. Han spiller utrolig bra i alle slags roller.

*klippet bort det som ikke handlet om kjekkasen*

Ja! Han spiller på en helt egen måte. Han er rett og slett fantastisk :)

Skrevet

Her er noen av mine:

Johnny Depp

Will Smith

Denzel Washington

Dominic Purcell

Wentworth Miller

Orlando Bloom

Av kvinner aner jeg ikke hvem jeg liker best.. Er vell mest opptatt av mennene i filmene :rolleyes:

Skrevet

Oh, mange mange flinke skuespillere, men noen av favorittene er:

Menn

- Johnny Depp

- Gary Oldman

- Alan Rickman

- Anthony Head (i Buffy)

- David Boreanaz

- James Marsters

- Colin Farrel (I like bad boys :) )

- Heath Ledger var en favoritt... R.I.P

Kvinner

- Kate Winslet

- Emma Thompson

- Alyson Hannigan (Spesielt i American Pie filmene)

- Eliza Dushku

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Et tidsskjema fylles vanligvis med utgangspunkt i tiden per hund, og ja, ofte rundes tiden litt opp for å ha litt slingringsmonn. For kvalitetsklasse er det vanlig med ca. 3 minutter per hund, men for valper kan man bruke litt kortere tid, for eksempel 2–2,5 minutter. Konkurranseklasse påvirker ikke nødvendigvis tidsskjemaet direkte, men man bør sørge for at tidspunktene ikke overlapper hvis hundene skal vises i samme ring. Jeg ville satt opp tidsskjemaet slik at første hund starter kl. 09:00, og deretter legger til tiden per hund, runder opp til nærmeste 5-minutters intervall for enkelhet og oversikt. Eksempel: Golden retriever valp 3 hunder → 09:00–09:06, Golden retriever 14 hunder → 09:06–09:48, Labrador valp 2 → 09:48–09:52, og så videre. På denne måten får du et oversiktlig skjema hvor hver gruppe får sin tid, og du unngår at tidene blir for eksakte og uoversiktlige. 
    • Ja — det virker ikke som om pop‑up telt for utstilling er helt borte fra markedet, men utvalget har kanskje blitt mindre hos enkelte butikker, og noen farger/modeller kan være utsolgt akkurat nå. Hos norske nettbutikker kan du fortsatt finne utstillingstelt og pop‑up‑varianter som er ment for hund og konkurranser. For eksempel har petetelt i turkis stående som pop‑up‑modell hos enkelte leverandører, og det finnes også modeller i ulike størrelser og farger til hundeutstillinger. Noen steder har hatt telt som Dark Gray Green Pop‑up Camping Tent For Pets som passer som bærbart ly for hunder, og det er fortsatt mulig å finne pop‑up‑design både som mindre hundetelt og litt større varianter. Det kan være at Hundensbutikk har solgt ut de fargene du nevnte (rosa, lilla, turkis, grå og grønn), men andre butikker som VetZoo, Musti eller Hund i Norge fortsatt har pop‑up‑telt på lager — noen ganger i turkis og andre farger. Mitt tips er å sjekke flere nettbutikker og eventuelt sette deg på venteliste eller kontakte butikkene for å høre om de får inn flere farger og modeller etter hvert. Store utstillingstelt finnes også i større størrelser og mer robuste varianter hvis du trenger det til lange dager ute.
    • kan du finne fine plus‑size jakker, blazere og skjørt/kjoler hos norske og internasjonale butikker som Zizzi, Zalando, Ellos og bonprix, som har et bredt utvalg klær i store størrelser til formelle anledninger
    • Hvis hunden din er sjelden og konkurrerer alene i sin rase, kan den fortsatt få CK (certifikatkvalitet). Når den får CK, kan den også delta i konkurranser om videre titler som cert, CACIB og BIR, selv om den ikke har direkte konkurranse i sin rase. Det betyr at en sjelden hund kan oppnå de samme titlene som mer vanlige raser, men det kan oppleves annerledes. For vanlige raser som golden retriever er konkurransen ofte hardere, fordi flere hunder av høy kvalitet konkurrerer samtidig. Å vinne BIR eller cert i en stor rase kan derfor anses som mer imponerende, siden hunden har slått flere sterke konkurrenter. Men for dommeren kan det også være interessant og utfordrende å vurdere en sjelden rase, spesielt hvis de ikke ser rasen ofte. Til syvende og sist må kvaliteten på hunden vurderes ut fra rasestandarden, uavhengig av hvor mange konkurrenter den har. Så ja, både sjeldne og vanlige raser kan oppnå de samme titlene, men opplevelsen og utfordringen kan føles forskjellig.
    • Riding number holder ANKY Pins‑Velcro – enkel nummerlappholder med borrelås/pinner som kan brukes til konkurranser og trening. Shires Eventing Back Number Holder XC Bib Set – komplett sett for ryggnummer som brukes i sprang/terreng. Cameo Equine Cross Country Bib for Eventing – et annet alternativ innen eventing‑nummerlapper. Shires Eventing Back Number Holder XC Bib Set – Youth – samme type som over, men tilpasset yngre ryttere. I tillegg finnes det magnetiske bib holders og race‑magneter som du kan bestille fra internasjonale nettbutikker — de fester nummerlapper uten å bruke borrelås eller knapper, og er et godt alternativ til borrelåsalternativet som er utsolgt. Riding number holder ANKY Pins‑Velcro – enkel nummerlappholder med borrelås/pinner som kan brukes til konkurranser og trening. Den er praktisk og lett å feste på hesteryggen eller på utstyr. Den passer til både nybegynnere og erfarne ryttere. Holdere med borrelås gir rask montering og demontering, noe som sparer tid på konkurranser. Shires Eventing Back Number Holder XC Bib Set – komplett sett for ryggnummer som brukes i sprang/terreng. Dette settet inkluderer flere fester og holder nummeret godt på plass under aktiv konkurranse. Det er spesielt populært blant ryttere som deltar i utendørs arrangementer med flere hinder. Cameo Equine Cross Country Bib for Eventing – et annet alternativ innen eventing‑nummerlapper. Denne modellen er lett, slitesterk og tåler fuktighet og vind. Den gir også god synlighet av nummeret under hele konkurransen. Shires Eventing Back Number Holder XC Bib Set – Youth – samme type som over, men tilpasset yngre ryttere. Det gjør det enkelt for barn og juniorer å delta i konkurranser uten å bruke store og tunge holdere. Alle disse alternativene er laget for å sikre at nummeret sitter stabilt, uansett aktivitet. I tillegg finnes det magnetiske bib holders og race‑magneter som du kan bestille fra ші для створення картинок internasjonale nettbutikker — de fester nummerlapper uten å bruke borrelås eller knapper, og er et godt alternativ til borrelåsalternativet som er utsolgt. Magnetiske holdere er spesielt praktiske for ryttere som ønsker å spare tid under påkledning og montering. De kan brukes både på hesteryggen og på klær, og de gir en ren og enkel løsning. Noen ryttere kombinerer borrelås og magnetiske holdere for ekstra sikkerhet. Når du velger holder, bør du tenke på hvor ofte du konkurrerer og i hvilke disipliner. For eksempel kan cross‑country kreve mer slitesterke holdere enn dressur eller sprang. Det er også viktig å se på størrelsen på nummerlappen og at holderen passer til denne. Flere butikker tilbyr ulike farger og materialer, slik at du kan velge det som passer ші для створення картинок best for deg og hesten. Husk at komfort for hesten alltid bør prioriteres — ingen holder skal gnage eller sitte for stramt. Å investere i en god nummerlappholder gjør konkurransedagen enklere og mer oversiktlig. Både nybegynnere og erfarne ryttere kan dra nytte av disse praktiske løsningene. Ved å kombinere riktig holder med riktig nummerlapp, får du både funksjon og et ryddig utseende på konkurransebanen. Det finnes også spesielle holdere tilpasset ulike hesteraser og størrelser, slik at alt sitter perfekt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...