Gå til innhold
Hundesonen.no

Favorittskuespillere?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Så, hvem er dine favorittskuespillere? Jeg ramser opp..:

Willem Dafoe

Jake Gyllenhaal

Sean Connery

Alan Rickman

Nicolas Cage

Kate Winslet

Emma Thompson

Meryl Streep

Julia Roberts

Hmm.. Jeg har nok flere, egentlig, men det er de jeg husker at the moment.

EDIT: vurderte lenge å ikke forandre overskriften her, bare for å irritere Vala littegrann, men så fant jeg ut at jeg jo kunne være snill også.

Skrevet

Er flere, blant annet Jude Law, zac Efron, Daniel Radcliff, Jim Carrey, Johnny Depp, Orlando Bloom, Cameron Diaz ++

Men det er en jeg synes bør nevnes spesielt, og det er Will Smith. Han er en av de mest dyktige skuespillerne jeg vet om. Han spiller veldig mange forskjellige roller, og han tolker alle veldig godt. Han er dessuten sjarmerende og morsom, samtidig som han alltid holder seg til det alvorlige. I hans siste film, I am legend, spiller han imponerende bra. Da må han også spille at han blir gal - og det gjør han veldig godt:)

Skrevet

Etter å ha sett Kautokeinoopprøret, er jeg bare blitt enda mer overbevist om at det er en grunn til at Bjørn Sundquist er så mye brukt i norsk film. Makan.

Skrevet

Jeg har begynt å få innmari sansen for Drew Barrymore, jeg. Hun spiller veldig godt, og virker så naturlig i rollene hun har. Ellers er jeg også veldig fan av Charlize Theron og Kirsten Dunst. Flinke, kvinnelige skuespillere.

Av mannlige skuespillere er det mange som gjør filmer gode. Adam Sandler er flink, Bruce Willis, Mel Gibson, men også begge de mannlige hovedrolleinnehaverne i Piratesfilmene. Av norske skuespillere ble jeg imponert over Trond Saastad (jeg tror han heter det hvertfall), som hadde hovedrollen i Tatt av Kvinnen. God prestasjon.

Skrevet

Richard Gere, Julie Roberts og Johnny Depp er nok de som ligger øverst på listen :icon_redface:

richard_gere.jpg

EDIT: Forresten har jeg fått veldig sansen for Keira Knightley etter å ha sett filmen "Om Forlatelse"!

Skrevet

Det er faktisk bare en skuespiller jeg kan komme på å nevne som favorittskuespiller, og det er Johnny Depp - han kler veldig mange forskjellige roller, og jeg liker ham i alle filmene jeg har sett ham i.

Når det er sagt er det mange skuespillere som jeg syns er veldig dyktige, men som jeg bare har sett i et par filmer, og som det derfor blir litt overdrevent å kalle favorittskuespiller. Eksempler på sånne skuespillere er Viggo Mortensen i LOTR, James McAvoy i The last king of Scotland, Gary Oldman i Harry Potter og Trond Fausa Aurvåg i Tatt av kvinnen. Dårlig med kvinnelige favorittskuespillere, gitt...

Skrevet

Har en masse jeg godt kan lide, og skal se de film de laver, af kvindelige er det nok Aishwarya Rai, Michelle Yeoh(mener det staves sådan) og keira kneightley af mandlige er det Orlando Bloom(yumm faktor :icon_redface: ), Chow-Yun Fat og Jackie Chan.

Der er helt sikkert flere, da jeg elsker at se film, men disse var de personer hvis film jeg som regel ikke hopper over.

Skrevet
Det er faktisk bare en skuespiller jeg kan komme på å nevne som favorittskuespiller, og det er Johnny Depp - han kler veldig mange forskjellige roller, og jeg liker ham i alle filmene jeg har sett ham i.

*klippet*

Kan ikke annet enn å være enig her jeg. Johnny Depp er utrolig bra! Flinkeste mannen :icon_redface:!

Skrevet

Liker veldig godt Jeremy Irons, Gary Oldman, Joel McIlroy, Colin Firth, Haley Joel Osment (veldig flink i Artificial Intelligence) Mel Gibson og Russel Crowe. OG selvfølgelig Alan Rickman:D:D:D

Synes Maggie Smith er flink også, men legger ikke merke til de kvinnelige skuespillerene så mye:P haha

Skrevet
Liker veldig godt Jeremy Irons, Gary Oldman, Joel McIlroy, Colin Firth, Haley Joel Osment (veldig flink i Artificial Intelligence) Mel Gibson og Russel Crowe. OG selvfølgelig Alan Rickman:D:D:D

Synes Maggie Smith er flink også, men legger ikke merke til de kvinnelige skuespillerene så mye:P haha

Haley er kjempeflink! I den sjette sansen og Pay it forward også. Søte, lille gutten.

Skrevet

Menn:

Joaquin Phoenix

Heath Ledger(Snufs!)

Johnny Depp

Garrett Hedlund

Colin Firth

Liam Neeson(Er jo fra Nord Irland :angel: )

Skrevet

Bruce Willis, Viggo Mortensen, Scarlet Johansson, Mel Gibson, Denzel Washington, Tobey Maguire, Johnny Depp, Drew Barrymore.

Og sikkert enda flere.. :rolleyes:

Skrevet

Ser ut som mange liker Johnny Depp her.

Ikke så rart kanskje. Han spiller utrolig bra i alle slags roller.

Ellers er Jack Nicholson, Leonardo Dicaprio (og det er ikke bare fordi han er kjekk :) ) og Jodie Foster også gode eksempler på tusenkunstnere.

Anthony Hopkins i "Nattsvermeren" er også helt rå.

Edit: Glemt Sally Field :)

Skrevet
Ser ut som mange liker Johnny Depp her.

Ikke så rart kanskje. Han spiller utrolig bra i alle slags roller.

*klippet bort det som ikke handlet om kjekkasen*

Ja! Han spiller på en helt egen måte. Han er rett og slett fantastisk :)

Skrevet

Her er noen av mine:

Johnny Depp

Will Smith

Denzel Washington

Dominic Purcell

Wentworth Miller

Orlando Bloom

Av kvinner aner jeg ikke hvem jeg liker best.. Er vell mest opptatt av mennene i filmene :rolleyes:

Skrevet

Oh, mange mange flinke skuespillere, men noen av favorittene er:

Menn

- Johnny Depp

- Gary Oldman

- Alan Rickman

- Anthony Head (i Buffy)

- David Boreanaz

- James Marsters

- Colin Farrel (I like bad boys :) )

- Heath Ledger var en favoritt... R.I.P

Kvinner

- Kate Winslet

- Emma Thompson

- Alyson Hannigan (Spesielt i American Pie filmene)

- Eliza Dushku

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...