Gå til innhold
Hundesonen.no

Milli


helle

Recommended Posts

Takk ;)

Agility passer utmerket til DP.. De har jo sinnsyk fart og spenst. Det er flere DPer som gjør det bra i AG i sverige, i norge vet jeg om en som konkurrerer i klasse3 (det heter klasser på ag også sant? ble usikker nå). De fleste dvergpinschere er førerorienterte, og liker å jobbe. Dog er de jo ikke avlet for å jobbe sånn sett, så man kan sikkert være uheldig å få en hund som er null interessert i å jobbe eller arbeide.

Min jobber for hva som helst, pipeleker er favoritten. Kongler, pinner, et blad, alt som kan lekes med er STOR belønning for henne, så hun er en herlig hund å jobbe med. Arbeidslyst til tusen. De fleste DPer er veldig matglade, ikke min da typisk, så de gjør hva som helst for en godbit også.. Milli er også veldig oppmerksom på meg, og blokker andre mennesker totalt ut, hunder syns hun er morsomt da naturlig nok.

Bare å spørre om du lurer på noe altså. :P Kort fortalt, DP er en rase som liker å arbeide og bruke hodet, uansett hva det er. Foreløpig trener jeg bare LP med min, men skal begynne på AG. Har trent AG litt i hagen med egne hinder, og hun syns det er veldig moro, hinderne blir nesten belønning i seg selv kan det virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Hun så ganske kraftig og fin ut. Hvor stor er hun? Og hvor gammel?

Takk :blink: Hun er 29,5 cm høy, og veier på bildene 4,3 kg. Hun er 13-14 mnd på bildene (15 mnd nå). Hun er av typen som har kraftig bygning, med store muskler, men hun er fremdeles litt tynn (lettere å se når hun er oppstilt), tipper hun bør ha en vekt på 4,7 for å være perfekt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :icon_redface: Syns hun er i perfekt hold jeg. Hun har veldig lik kropp som knøtta mi har. Men knøttis er ikke så kraftig, og veier endel mindre. Morsomt å se, er liksom bare hodet som er forskjellig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...