Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg endelig fått meg kamera, så da kommer det kanskje noen dråpebilder fra denne kanten også etter hvert. Må bare finne ut hvordan jeg bruker kameraet først :)

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Man kan også forgripe seg heftig på bildene i Photoshop, det kan bli kult! Har bare prøvd meg litt frem her.

Her er samme bildet, bare med to forskjellige farger. Den oransje er den originale.

drape2.jpg

drape3.jpg

Så en litt mer diffus variant av et annet bilde..

drape4.jpg

Tydeligvis i det lilla hjørnet i natt, litt lavere saturation på dette

drape5.jpg

Skrevet

b7.jpg

Bildet i seg selv er jo ikke så veldig fint, egentlig, men syns det var litt stilig allikavel jeg.

• 2 weeks later...
Skrevet

Mine første crappy dråpebilder:

IMG_3758.jpg

Lavender dusj-såpe :)

IMG_3723.jpg

Såpa igjen

IMG_3713.jpg

Såpe...

IMG_3594.jpg

Husker ikke om dette var såpe i vann?

IMG_3593.jpg

Tror dette er bare vann.

IMG_3511.jpg

Syntes denne ble litt stilig selv om det ikke er en dråpe :D

IMG_3482.jpg

Vanndråpe.

Skrevet

Hvordan får dere egentlig til å ta dråpebilder innendørs? Det er bare alt for dårlig lys til å ta innendørs for meg! :) Har tatt noen "annerledes" dråpebilder utendørs, bare for å prøve innstillinger da. Kanskje legge ut de senere..hehe.

Skrevet
Hvordan får dere egentlig til å ta dråpebilder innendørs? Det er bare alt for dårlig lys til å ta innendørs for meg! :) Har tatt noen "annerledes" dråpebilder utendørs, bare for å prøve innstillinger da. Kanskje legge ut de senere..hehe.

Blitz og finne den lyseste plassen innendørs som under ei sterk lampe som man tar av skjermen på o.l.

Skrevet

Ja jeg satt ved kjøkkenbordet og på kjøkkenbenken under lysene. På kjøkkenbordet ble det like bra enda det er ganske mørkt akkurat der.

Jeg bruker så rask lukkertid som mulig, fokuserer manuelt og tar noen testbilder. Brukte en skje til å drøppe vann/såpe ned i en stor bolle med vann. Brukte kameraveska på siden av bollen for å ha noe å støtte kameraet på og komme i høyde med skåla. :)

Skrevet

Måtte prøve litt til idag:

66435-1206830266-0-l.jpg

66435-1206830266-3-l.jpg

66435-1206830266-5-l.jpg

66435-1206830266-6-l.jpg

66435-1206830266-7-l.jpg

66435-1206832497-9.jpg

66435-1206832497-7.jpg

66435-1206832497-4.jpg

66435-1206832497-2.jpg

Av sikkert 600 bilder så ble jeg litt fornøyd med disse iallefall. :thumbsdown: Tror det var flaksen som slo inn. Linsa ble våt på glasset og jeg satt med hjertet i halsen og svette i panna en stund, -livredd for å miste kameraet nedi vannet :frantics: Posen med hundematen til Emma ble min redning siden jeg ikke hadde noe annet som erteposer o.l...

TIPS: Legg noe fargerikt under skåla du har vannet oppi for morsomme farge-effekter i vannet!

Skrevet
drpe4.jpg

Syns dette ble stiligst! Utrolig kult med det knallrøde du har under(?) skåla. Liker godt de små dråpene som ser ut som de "flyr" rundt over vannet ;)

Tips nr 2 fra Anniken: Drypp vann ned på et speil og prøv masse forskjellige vinkler osv. Kan gi morsomme effekter hvis man får det til noe jeg ikke klarte helt:

66435-1206830266-0-l.jpg
Skrevet
Syns dette ble stiligst! Utrolig kult med det knallrøde du har under(?) skåla. Liker godt de små dråpene som ser ut som de "flyr" rundt over vannet :P

Takk! Jeg la noen knallrøde servietter i vasken og mellom syltetøyglasset som jeg brukte under bollen og bollen. Bollen har litt turkis i seg, så det ble fine farger.. ;)

• 3 months later...
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med knivspiss for å få fokus. Hvor gjør du av knivspissen da, jeg ser den jo ikke på noen av bildene?

Skrevet
Jeg skjønner ikke dette med knivspiss for å få fokus. Hvor gjør du av knivspissen da, jeg ser den jo ikke på noen av bildene?

Man fokuserer manuelt på knivspissen (holder den ca midt over vannet, der man vil ha dråpen), så tar man den bort, og drypper dråper der man hadde knivspissen, for der har man fokusert, ikkesant, og da blir dråpene skarpe og fokuserte! :)

Skrevet

Er det bare meg eller er det sykt vanskelig å finne fokuset? Jeg må liksom stille inn på knivspissen og så må jeg huske hvor spissen var og dryppe med flaska på akkurat samme sted hele veien. Holde flaska på samme sted hele tiden er jo ikke dritlett heller. Noen tips?

Og av bildene dere tar, hvor mange prosent er ålreite dråper? Og bruker dere vanlig linse eller makro?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...