Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Stilige bilder, Siri! :) Hva er de første dråpene laget av? Melk?

Haha, det første bildet ditt Siri minner om en "u-utpakket" gummi"hatt"... :) For en pervers dråpe!

Jeg skal bestille kamera imorgen. Valget falt på 350d siden det ligger på en ok pris nå og jeg sitter igjen med litt penger så jeg kan kjøpe 2 store minnekort og en kamerabag. :wub:

*Host* Var det første jeg tenkte da jeg så den dråpen! :)

Bra valg. Har brukt 300D mye, og har selv 400D. Jeg er en Canonfan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Vanvittig kule bilder, Siri!

Takktakk. Jeg jobber hardt for å komme på nivå med Dråpedronningen :).

Så flinke dere er til å ta bilder. Jeg får av mamma ett canon d400,men jeg kan aldri klare å ta så fine bilder som dere,jeg er IKKE noen super fotograf å vet egentlig ikke hva jeg skal med ett sånn flott kamera,men når en er så heldig å får så må en jo ta i mot

Når du har et bra kamera så har du jo et godt UTGANGSPUNKT for å ta gode bilder, så da er det bare å øve seg mye, så skal du se det blir veldig bra bilder :). Det er selvsagt veldig kjekt om man har interesse av å ta bilder også da... Øvelse gjør mester sier jeg bare :).

Flotte bilder, Siri! :) Med perverst innslag til og med *ler*

*Kremt*... Jeg ANER virkelig ikke hva som rører seg i hodene på dere ungjenter altså ! Jeg synes nå det ligner mest en flygende tallerken *fnis*.

Stilige bilder, Siri! :) Hva er de første dråpene laget av? Melk? *Host* Var det første jeg tenkte da jeg så den dråpen! :wub:

DERE altså... :rolleyes:

Jeg blandet litt sånn Vikingmelk (jeg har jo aldri vanlig melk i kjøleskapet siden jeg ikke drikker sånt, hehehe) med vann - og vips hadde jeg en litt sånn halvtykk væske som laget fine, runde dråper :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det første bildet ditt Siri minner om en "u-utpakket" gummi"hatt"... :wub: For en pervers dråpe!

Jeg skal bestille kamera imorgen. Valget falt på 350d siden det ligger på en ok pris nå og jeg sitter igjen med litt penger så jeg kan kjøpe 2 store minnekort og en kamerabag. :)

Psst.. to store minnekort? Jeg har et på 2GB, og jeg har en sjelden gang brukt halve. Men jeg er en sånn som legger de inn samme dag, og formaterer etterpå. Mulig jeg ville trengt mer om jeg skulle vært en helg på dobbelkonkurranse i agility, det vet jeg ikke enda.

Og ja, det første jeg også tenkte på da jeg så det øverste bildet til Siri var en kondom..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOT vikingmelk..! :rolleyes: (Eller hva de nå kaller det..)

Hahaha, ser plutselig for meg samtalene du og samboern din har om...kremt...Vikingmelk :P

OT her nå ja.

Tenkte å prøve meg på dråpebilder idag! Noen raske tips før jeg entrer arenaen? Skal lade kameraet først, så har god tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Psst.. to store minnekort? Jeg har et på 2GB, og jeg har en sjelden gang brukt halve. Men jeg er en sånn som legger de inn samme dag, og formaterer etterpå. Mulig jeg ville trengt mer om jeg skulle vært en helg på dobbelkonkurranse i agility, det vet jeg ikke enda.

*klippe*

Vi har ett på 2Gb og med den oppløsninga som jeg bruker har jeg "kun" plass til 425 bilder (eller 80 bilder om jeg tar i RAW-format). Her havner vi nok på ett minne kort til (er plass til to i kameraet samtidlig :P ).

Og når man først knipser bilder blir minnebrikken fort full :P En to-timers tur med hundene og brikken er full før jeg aner ordet av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett på 2Gb og med den oppløsninga som jeg bruker har jeg "kun" plass til 425 bilder (eller 80 bilder om jeg tar i RAW-format). Her havner vi nok på ett minne kort til (er plass til to i kameraet samtidlig :P ).

Og når man først knipser bilder blir minnebrikken fort full :P En to-timers tur med hundene og brikken er full før jeg aner ordet av det :P

Jeg tar også gjerne 200 bilder på en tur, men da holder det med 2 GB, for jeg bruker ikke RAWformatet, det likte jeg ikke.. :P Men ser for meg at weekender med ag-konkurranser kan kreve litt mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen suksess idag. Til tross for 200 ISO ble bildene av veldig dårlig kvalitet. Skjønte ikke så mye av det. Tror jeg bruker annet objektiv neste gang, 18-50 var for lite.

Hvilken brennvidde pleier dere bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen suksess idag. Til tross for 200 ISO ble bildene av veldig dårlig kvalitet. Skjønte ikke så mye av det. Tror jeg bruker annet objektiv neste gang, 18-50 var for lite.

Hvilken brennvidde pleier dere bruke?

Jeg brukte makroobjetivet med fast brennvidde 105 mm på de siste dråpene mine, men jeg ble også faktisk litt skuffet over hvor grovkorna de ble selv med ISO 100 ! Det skulle jo ikke bli sånn ? Jeg tror imidlertid at alfa og omega er blitzen, da trenger man ikke spesielt kort lukkertid for å fryse bildet heller (jeg brukte jo 1/200-1/250 på disse bildene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Jeg tar også gjerne 200 bilder på en tur, men da holder det med 2 GB, for jeg bruker ikke RAWformatet, det likte jeg ikke.. :P Men ser for meg at weekender med ag-konkurranser kan kreve litt mer enn det.

Jeg tar fort full minnekortet jeg da :P Er jo så greit når man slipper å fremkalle alle bildene, men bare slette de som ikke blir bra. Husker ikke hvor mange bilder jeg tok på AG-stevnet i fjor, men det var jo en god del (og hadde sikkert tatt enda flere om jeg ikke måtte dra så tidlig :P )

RAW-formatet bruker jeg skjeldent, men med over 12Megapixlers kamera og 2Gb minnekort er grensen 425 bilder. På instillingene kan jeg endre til dårligere størrelse på bildene og da på den minste kan jeg ta nesten 4000 bilder på 2Gb lagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte blitz, så det ble lyst nok (og hadde samtidig alliert meg med en sterk lampe dersom jeg skulle trenge det. Men bakgrunnen ble virkelig dårlig altså!

Her er et utsnitt av det ene bildet. Tok bare vare på 5 av 178, haha.

Dessuten, hvorfor har jeg fått refleks av dråpa neddi skåla? Ville jo ikke ha det.

http://bildr.no/view/167473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte blitz, så det ble lyst nok (og hadde samtidig alliert meg med en sterk lampe dersom jeg skulle trenge det. Men bakgrunnen ble virkelig dårlig altså!

Her er et utsnitt av det ene bildet. Tok bare vare på 5 av 178, haha.

Dessuten, hvorfor har jeg fått refleks av dråpa neddi skåla? Ville jo ikke ha det.

http://bildr.no/view/167473

Bildet var jo kult det da ! Speilbildet i skåla ble jo en stilig effekt :). Når det gjelder bakgrunn, så kan man jo enten flytte motivet så langt som mulig vekk fra veggen/bakgrunnen, eller kanskje bedre: finne en bakgrunn som faktisk er kul som kan bli en del av bildet :). Jeg tok bildene mine litt ovenfra og ned, dermed fikk jeg kun væsken som dråpen falt ned i med på bildet og slapp å tenke på dårlig bakgrunn :).

Forresten fant jeg ut at det var unødvendig å bruke seriebildefunksjonen. Jeg forsøkte heller å time når jeg dryppet dråpen og når jeg "trakk av" kameraet - og da fikk jeg merkelig nok langt fler gode bilder enn da jeg drev med seriebilder. Tror nesten halvparten av bildene var såpass brukbare at jeg lagret dem ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri. Det var skikkelig bra bilder. En nytelse å se på.

Har lyst å robbe kredittkortet og kjøpe meg kamera for dette ser gøy ut :)

IW. Jeg synes det bildet du hadde tatt var kjempelekkert. Skulle gjerne hatt det på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imponert, hvikelig! :) Nydelige bilder alle sammen, skjønner ikke hvordan dere får det til :)

Jeg fikk lyst til å prøve selv, men han ikke peiling på hvordan. Noen som kan fortelle? Blenderråpning? lukkertid? ISO?

(jeg er helt grønn på fotografering, men vil gjerne lære- har forresten Canon EOS 400D, speilrefleks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imponert, hvikelig! :) Nydelige bilder alle sammen, skjønner ikke hvordan dere får det til :)

Jeg fikk lyst til å prøve selv, men han ikke peiling på hvordan. Noen som kan fortelle? Blenderråpning? lukkertid? ISO?

(jeg er helt grønn på fotografering, men vil gjerne lære- har forresten Canon EOS 400D, speilrefleks ;) )

Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme! At du spør meg om tips, liksom! :P

Lukker: 1/160

Blender: f14

ISO: 400

Blitz

Edit: Og vanlig kit-objektivet til EOS 400D, 18-55 mm. :P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke noe seriefunksjon, tok hver eneste bilde får "hånd" eller hva jeg skal si. Brukte den andre hånden til å dryppe dråpene til der jeg hadde satt den manuelle fokusen. Neste runde skal bli bedre!

Prøver med mindre blenderåpning neste gang, hadde f5 denne gangen. Må jo gjøre det litt vanskelig for meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke noe seriefunksjon, tok hver eneste bilde får "hånd" eller hva jeg skal si. Brukte den andre hånden til å dryppe dråpene til der jeg hadde satt den manuelle fokusen. Neste runde skal bli bedre! Prøver med mindre blenderåpning neste gang, hadde f5 denne gangen. Må jo gjøre det litt vanskelig for meg selv :)

Hehehhee... Jeg tror ikke jeg skal fortelle noe om hvor mange dråpebilder jeg har tatt i år før jeg begynte å bli sånn tålelig fornøyd :). Det er jo fokusen jeg også sliter mest med - det er jo vanskelig når man selv skal stå og dryppe, og da å treffe riktig med "drøppet" der man har fokusert liksom :). F8 og litt oppover er nok ideelt - jeg har hørt noe om at de fleste objektiver også er skarpest mellom f8 og f13 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...