Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Hvordan tok du det siste bildet, Siri? Det var dødstøft!

Hehehhehe... vel - det var kort lukkertid (var faktisk med et kompaktkamera dette ble tatt), litt timing, tålmodighet og en god porsjon flaks :icon_redface:. Jeg så en bitteliten istapp hvor det dryppet jevnlig... Dermed rigget jeg meg til ved den, siktet inn og tok en haug med bilder - sikkert rundt 100 bilder. Av dem ble det altså ETT som ble bra :blink:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Hehehhehe... vel - det var kort lukkertid (var faktisk med et kompaktkamera dette ble tatt), litt timing, tålmodighet og en god porsjon flaks :icon_redface:. Jeg så en bitteliten istapp hvor det dryppet jevnlig... Dermed rigget jeg meg til ved den, siktet inn og tok en haug med bilder - sikkert rundt 100 bilder. Av dem ble det altså ETT som ble bra :lol:.

Såpass :P Det så litt ut som det var tatt under vann, og at det var en voldsom krusning i vannet og at den dråpen "snek seg unna" eller noe :blink:

Stilig bilde, Wheatentass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Wheatentass: Et tips til deg er å komme lenger ned, bildene dine blir veldig ovenfra og nedover.

Ja, jeg vet det.. Skal prøve å konse mer på det neste gang, og så må jeg nesten ordne meg et stativ. Blir så redd for å miste kameraet ned i vannet :rolleyes:

Er det noen som har erfaring med de man kan bøye beina på?

altså sånne

Finnes det varianter med lengre "bein"?

(litt OT dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere får dere stativ, så kan dere jo sette kameraet på noe annet. Eks ha bolle med vann på bordet, en stabel med bøker og en ertepose på toppen til å legge kamera på.

Det er en veldig god idè faktisk - og ikke minst langt billigere enn slike skikkelige stativ :wub:. Jeg forsøkte meg forresten på noen dråpebilder her i kveld jeg - måtte jo teste ut det nye kameraet må vite :). Ikke minst ville jeg se hvordan det taklet høye ISO-verdier, så her kommer et par bilder tatt på ISO 3200... Lukkertid på 1/250 sek og blender på 8 (tror jeg det var). Skulle nok hatt enda kortere lukkertid, men jeg brukte ikke blitz og hadde bare to hodelykter som ekstralys, så da ble det sånn :). Har brukt et Sigma 105 mm makro-objektiv.

2008-02-06-Draape16.jpg

2008-02-06-Draape21.jpg

2008-02-06-Draape23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig tøffe bilder, Siri! Må prøve å se om ikke jeg får testet mellomringene på dråpebilder i morgen, akkurat nå så funker ikke skuldra mi, så er ikke mye å få gjort før den er i orden igjen.

Jaaaa ! Det må du forsøke :wub:. Forresten: Jeg farget vannet rødt med konditorfarge for å få litt mer effekt i bildene :).

Nå må dere holde opp, hvis ikke får jeg lyst på skikkelig kamera jeg også, og det har jeg ikke tatt høyde for i budsjettet nå!

*Flir*... jeg hadde vel heller ikke kalkulert inn et nytt kamera i budsjettet nå, men jeg lot meg rive med kan man si - på bekostning av ny hund faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å ikke kjøpe penger på unødvendige ting, men nå kjente jeg nesten at jeg virkelig TRENGER konditorfarge! Dermed er det off til butikken med meg, så skal jeg ta bilder, og laste de opp (etter at jeg har lastet opp de som holder på nå, vel og merke) :hyper: Takk for tipset, Siri! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Hva slags kamera har du kjøpt forresten, Siri?

Ehhhhh.... veeeel... Et kamera som er LITT mer enn jeg sånn i realiteten behøver kanskje, men... *flir*. Det ble et Nikon D300 som egentlig er akkurat litt for dyrt :P. 14 800 inkl 4 GB minnekort... uff, jeg vil helst ikke tenke på det jeg.. Lommeboka skriker litt hører jeg *ler*.

Jeg hadde tenkt til å ikke kjøpe penger på unødvendige ting, men nå kjente jeg nesten at jeg virkelig TRENGER konditorfarge! Dermed er det off til butikken med meg, så skal jeg ta bilder, og laste de opp (etter at jeg har lastet opp de som holder på nå, vel og merke) :P Takk for tipset, Siri! :P

*Flir*. Konditorfarge MÅ jo finnes i ethvert hjem, så det er jo en helt nødvendig ingrediens må vite :hyper:.

Wow, stilige bilder, Siri. :lol: Bra idé med den konditorfargen, skulle til å spørre om det var maling.

Det var noen som trodde det var rødvin og mente jeg drev med alkoholmisbruk *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woi woi, da har jeg tatt i underkant av 900 bilder, som skal gåes igjennom, flesteparten slettes, så skal de beste opplastes i (treige) photobucket, forminskes og spammes ned på sonen! Ble ikke noe mellomringer da, for det var bare tull. Vanlig linse er fint. Lys er dritt, fatter det virkelig ikke, jeg vil på Biltema og kjøpe lyskaster! Hmff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhh.... veeeel... Et kamera som er LITT mer enn jeg sånn i realiteten behøver kanskje, men... *flir*. Det ble et Nikon D300 som egentlig er akkurat litt for dyrt :P. 14 800 inkl 4 GB minnekort... uff, jeg vil helst ikke tenke på det jeg.. Lommeboka skriker litt hører jeg *ler*.

*Flir*. Konditorfarge MÅ jo finnes i ethvert hjem, så det er jo en helt nødvendig ingrediens må vite :hyper:.

Det var noen som trodde det var rødvin og mente jeg drev med alkoholmisbruk *ler*.

Er du fornøyd med Nikon D300? Har kanskje tenkt å kjøpe det med konfirmasjonspengene.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woi woi, da har jeg tatt i underkant av 900 bilder, som skal gåes igjennom, flesteparten slettes, så skal de beste opplastes i (treige) photobucket, forminskes og spammes ned på sonen! Ble ikke noe mellomringer da, for det var bare tull. Vanlig linse er fint. Lys er dritt, fatter det virkelig ikke, jeg vil på Biltema og kjøpe lyskaster! Hmff.

Hehehhee... det har lett for å bli litt VEL mange bilder ja :P. Jeg synes forresten det er litt vanskelig å bruke disse mellomringene jeg - vanskelig å få særlig god skarphet på bildene. Nå har jeg forresten også tatt en haug nye dråpebilder, med annet objektiv - 50 mm fastobjektiv... skal bli interessant å se om jeg ser forskjell på bildene - om kanskje skarpheten er bedre enn med makrolinsa ?

Er du fornøyd med Nikon D300? Har kanskje tenkt å kjøpe det med konfirmasjonspengene.. :P

Nå har jeg hatt det kameraet i ganske nøyaktig 2 dager, så jeg vet ikke om jeg skal uttale meg om det ennå jeg :lol:. Det ER jo et bra kamera for den som har litt peiling på fotografering, men det finnes ikke noen forhåndsprogrammerte innstillinger (som sport, landskap, portrett osv) sånn som det gjør på de litt billigere modellene (men nå bruker jo jeg stort sett kunn manuelle innstillinger så for min del spiller jo ikke det noen rolle iallefall). Det har haugevis med innstillinger som jeg må forske litt på for å få utnyttet fullt - men det jeg nå, etter en kvelds bruk ser, er jo at det tar rimelig bra bilder selv i dårlig lys og med høy ISO :P.

Dårlig gjort, Siri :P

:hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehhee... det har lett for å bli litt VEL mange bilder ja :lol:. Jeg synes forresten det er litt vanskelig å bruke disse mellomringene jeg - vanskelig å få særlig god skarphet på bildene. Nå har jeg forresten også tatt en haug nye dråpebilder, med annet objektiv - 50 mm fastobjektiv... skal bli interessant å se om jeg ser forskjell på bildene - om kanskje skarpheten er bedre enn med makrolinsa ?

Jeg har hat to photoshooter her nå, den på nesten 900 bilder, og en på litt over 100, og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke er helt fornøyd, altså. Har definitivt noe med lyset å gjøre, men jeg føler da at to sterke og fine leselamper burde holde litt? Nå skal jeg sette batteriet på lading, gå tur med Baghera og ta en runde til. Kanskje finne på ENDA mer morsomme hvite ting som kan stå rundt. Forslag? Ja, også må jeg kjøpe mer konditorfarge i morgen, tre var visst bare ikke nok! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hat to photoshooter her nå, den på nesten 900 bilder, og en på litt over 100, og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke er helt fornøyd, altså. Har definitivt noe med lyset å gjøre, men jeg føler da at to sterke og fine leselamper burde holde litt? Nå skal jeg sette batteriet på lading, gå tur med Baghera og ta en runde til. Kanskje finne på ENDA mer morsomme hvite ting som kan stå rundt. Forslag? Ja, også må jeg kjøpe mer konditorfarge i morgen, tre var visst bare ikke nok! :P

Godt lys har mye å si ja. Jeg har brukt to hodelykter jeg (sånne dyre greier som lyser noe innigranskauen sterkt - eller lyskaster som 2ne kaller det.. heheheh) - en på hver side. Det holdt når jeg skrudde opp ISO'en til 3200 liksom.. hehehe... Kanskje du kan kjøpe sånn billig arbeidslampe på Biltema eller noe sånt ? De gir kanskje litt vel gult lys, men kan kanskje duge ? Fargen spiller jo ikke så stor rolle - kan jo bli morsomme effekter ? Jeg sliter forresten også med skarpheten da - det blir liksom ikke HELT sånn som jeg vil, men øvelse gjør mester :P.

:hyper: . Jaja jeg får klare meg med D70s enn så lenge - gikk hen og kjøpte ny mikrofon til videokameraet og et nytt i tillegg. Så står pjaksisen igjen dah :lol:

Hehehheeh... D70s'n er jo bra den da - sånn egentlig, men det er jo alltid morsomt med noe nytt *flir*. Tipper D300 kommer med litt greiere pris om et års tid ? Ellers får man jo D200 til en rimelig penge nå for tida da :P. Videokamera duger jo også som morsomt leketøy :rolleyes:

EDIT: Apropos konditorfarge.... Jeg blandet ut litt farge i vann jeg, på ei tom ketchup-flaske + litt i vannskåla.. da går det ikke med så MYE farge... hehehee... Også en annen ting: Jeg redigerer alltid bildene i Photoshop etterpå - da kan man gjøre dem noe skarpere og berge bilder som ikke er helt 100 % bra likevel :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt lys har mye å si ja. Jeg har brukt to hodelykter jeg (sånne dyre greier som lyser noe innigranskauen sterkt - eller lyskaster som 2ne kaller det.. heheheh) - en på hver side. Det holdt når jeg skrudde opp ISO'en til 3200 liksom.. hehehe... Kanskje du kan kjøpe sånn billig arbeidslampe på Biltema eller noe sånt ? De gir kanskje litt vel gult lys, men kan kanskje duge ? Fargen spiller jo ikke så stor rolle - kan jo bli morsomme effekter ? Jeg sliter forresten også med skarpheten da - det blir liksom ikke HELT sånn som jeg vil, men øvelse gjør mester :lol:.

Ja, det kan se ut som om jeg må ta den siste photoshooten i morgen (altså, absolutt ikke den siste, hva er det jeg prater om?), for vil ikke avbryte midt i batteriladinga! :P De jeg har nå får duge til i morgen, kan legge de ut når jeg er ferdig å laste opp Baghera-bilder. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan se ut som om jeg må ta den siste photoshooten i morgen (altså, absolutt ikke den siste, hva er det jeg prater om?), for vil ikke avbryte midt i batteriladinga! :P De jeg har nå får duge til i morgen, kan legge de ut når jeg er ferdig å laste opp Baghera-bilder. :hyper:

Ja, legg dem ut :P. Alltid artig å se andres bilder ! Se forresten min EDIT over... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...